Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Mijn zelfbouw project

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 21 okt 2017 20:42

Re: Mijn zelfbouw project

Super Henk! Ik hoop hem binnenkort in het echt te bewonderen :D
Heb je je monitorspeakers nu achter de pijpen staan? Hoor je verschil?
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 21 okt 2017 23:38

Re: Mijn zelfbouw project

Jaap380 schreef:Super Henk! Ik hoop hem binnenkort in het echt te bewonderen :D
Heb je je monitorspeakers nu achter de pijpen staan? Hoor je verschil?


Nee hoor jaap geluid is hetzelfde, maar het is nu net of het echt uit de pijpen komt. :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 22 okt 2017 18:49

Re: Mijn zelfbouw project

Loosman schreef:Hoi Henk

Dat ziet er geweldig mooi uit. Erg stijlvol.
Veel plezier ermee.

Groet Jan


Bedankt dorpsgenoot (oud) Haha voor het leuke compliment, nu gaan we weer een stapje verder. groetjes Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 26 nov 2017 01:16

6-kanaalstechniek

Hallo geluidstechnische forumleden. :D

Vandaag een hele verbetering, Josq is bij mij geweest, om het een en ander uit te zoeken, Reaper is nu ook bij mij draaiend op mijn pc . tevens wat kleine verbeteringen aangebracht, en diverse kanalen toegevoegd voor in de toekomst.

Zo ga ik dan nu 2 kanalen op front 2 kanalen alleen voor het bovenwerk(hier komen nog 1 paar extra actieve luidspeakers voor 2 kanalen achter, voor kampen een apart kanaal zodat hij front door lust naar rear. en nog een hoofdtelefoonkanaal en een opnamekanaal. zo dat was er uit . 8-)

Nu kan ik dus ook binnenkort Arc2 toepassen om alles uit te meten en op tijd te zetten (zeg ik dat zo goed)
Kampen klinkt nu heel wat beter dan een paar dagen geleden. Floating divisies aangemaakt voor B1 en B2 enz
Jos heeft een heel register opbouw voor me in elkaar gefutseld, tot 15 aan toe ,en nog een apart master voor uitkomende stemmen. Ik ben heel blij en opgelucht. Want alleen had ik dit nooit en te nimmer voor elkaar gekregen.

Nu even opzoek naar een paar heeeeeele goede actieve speakers voor het front, en dan gaan de bestaande KRK Rokits verhuizen voor alleen het bovenwerk . Deel drie van kampen zal ik met twee weken binnen hengelen, nu dan is het plaatje compleet.

Beste Jos, Heel hartelijk bedankt hiervoor. 8-)
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 nov 2017 00:07

Re: 6-kanaalstechniek

Op tijd zetten en ARC zijn 2 verschillende zaken.
Bij op tijd zetten zorg je dat het geluid van je front en rearspeakers op hetzelfde moment bij je oren aankomen.
ARC zorgt ervoor dat alle negatieve effecten van een ruimte i.c.m. luidsprekers wegneemt door alle dippen en pieken in een soort contra afbeelding aan je geluid toe te voegen en dit zo lineair te maken.

Op tijd zetten kun je nu al doen omdat je Reaper hebt ('JS: Channel Time Delayer).
Voor room correction heb je een product als bijv. ARC2 nodig.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 27 nov 2017 07:46

Re: 6-kanaalstechniek

Dank je wel Evert- jan voor deze uitleg, maar jos die komt die komt nog eens terug als alles compleet is met de extra speakers, en als ik kampen deel drie heb. even een vraagje Jos heeft in reaper ook een recordingkanaal 03 en 04 aangemaakt.

Nu is de vraag welke output voor recording moet ik kiezen, Reaper heeft namelijk diverse mogelijkheden wat betreft de kanalen. voorbeeld stereo / multi-channel en nog een paar, wat is de beste,en het mooiste resultaat voor opname ik kan het nu niet zo zien omdat ik nu op mijn andere boot van w10 zit te typen. alvast bedankt.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 27 nov 2017 22:53

Re: 6-kanaalstechniek

is dit zo goed, of moet ik een andere output nemen.

Afbeelding
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 28 nov 2017 09:58

Gewijzigd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 28 nov 2017 12:07, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 28 nov 2017 10:20

Re: Mijn zelfbouw project

Mee eens dat dit beter even verplaatst kan worden, dat laat ik graag over aan de forumbeheerder.

Henk, persoonlijk gebruik ik altijd de opnamefunctie binnen Hauptwerk, niet die binnen Reaper. Heb je een reden dat je het graag in Reaper wilt doen? Reaper biedt natuurlijk veel meer mogelijkheden, maar is ook ingewikkelder. Het lukt me wel om op te nemen in Reaper met de optie die je aangeeft, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik nog niet 100% snap hoe het werkt. In Hauptwerk is het eenvoudiger.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 nov 2017 13:42

Re: Mijn zelfbouw project

josq schreef:Mee eens dat dit beter even verplaatst kan worden, dat laat ik graag over aan de forumbeheerder.

Henk, persoonlijk gebruik ik altijd de opnamefunctie binnen Hauptwerk, niet die binnen Reaper. Heb je een reden dat je het graag in Reaper wilt doen? Reaper biedt natuurlijk veel meer mogelijkheden, maar is ook ingewikkelder. Het lukt me wel om op te nemen in Reaper met de optie die je aangeeft, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik nog niet 100% snap hoe het werkt. In Hauptwerk is het eenvoudiger.


Ik heb zelf ook Hauptwerk als Vst geladen in Reaper.
Mij lukte het toen niet om de interne recorder van Hauptwerk te gebruiken. Midi opnemen lukte wel audio niet.
Ik heb toen ook maar weer ouderwets via Reaper de opnames gemaakt.
Ik weet niet of dit altijd met Vst zo is of misschien heb ik iets niet goed ingesteld?
Misschien dat iemand het weet?

Gr. Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 nov 2017 19:13

Re: Mijn zelfbouw project

Henk

Het moet m.i. "Record output (stereo)" zijn (dus niet multichannel latency compensated). Er zijn maar 2 HW kanalen actief en waarvan je de output wilt opnemen.
E.e.a. is natuurlijk afhankelijk hoe Jos Reaper bij jou geconfigureerd heeft.
Ik zie in het plaatje dat je ook nog andere HW tracks gedefinieerd hebt. Worden die ook gebruikt? Zo ja, wordt daar niet/nooit opgenomen? Vindt mixing van de verschillende sample set kanalen plaats in HW of in Reaper om dat dan vervolgens op te nemen?

Als je later nog ARC en/of op tijd zetten van je speakers gaat toepassen, heeft dat wel tot gevolg dat het opgenomen audio in Reaper ook door ARC en de "delayer" gaat (als niet preventieve maatregelen daarvoor neemt).
Als je in HW opneemt, heb je daar geen last van (ARC en delay vinden plaats nadat het audio HW verlaten heeft).

Wat betreft de schermafdruk: als je alleen met deze track opneemt, kun je dat net zo goed in HW doen. Opnemen in Reaper voegt niets toe.
Dat zou het wel doen als je bijv akoestiek aan een droge sample set wilt toevoegen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 nov 2017 19:16

Re: Mijn zelfbouw project

Jan

Ook als je VST gebruikt kun je ook in HW audio opnemen. Het werk gewoon; net even snel getest.
Ik denk dat je
- Arm audio in de recorder niet had aangevinkt (en MIDI dus wel)
of
- General Settings --> Audio Outputs --> 'Recording format' in het HW kanaal uit had staan ipv 16 of 32 bit
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 nov 2017 19:52

Re: Mijn zelfbouw project

Thx Evert-Jan

Ga ik nog even naar kijken.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 28 nov 2017 21:19

Re: Mijn zelfbouw project

Evert-Jan schreef:Henk

Het moet m.i. "Record output (stereo)" zijn (dus niet multichannel latency compensated). Er zijn maar 2 HW kanalen actief en waarvan je de output wilt opnemen.
E.e.a. is natuurlijk afhankelijk hoe Jos Reaper bij jou geconfigureerd heeft.
Ik zie in het plaatje dat je ook nog andere HW tracks gedefinieerd hebt. Worden die ook gebruikt? Zo ja, wordt daar niet/nooit opgenomen? Vindt mixing van de verschillende sample set kanalen plaats in HW of in Reaper om dat dan vervolgens op te nemen?

Als je later nog ARC en/of op tijd zetten van je speakers gaat toepassen, heeft dat wel tot gevolg dat het opgenomen audio in Reaper ook door ARC en de "delayer" gaat (als niet preventieve maatregelen daarvoor neemt).
Als je in HW opneemt, heb je daar geen last van (ARC en delay vinden plaats nadat het audio HW verlaten heeft).

Wat betreft de schermafdruk: als je alleen met deze track opneemt, kun je dat net zo goed in HW doen. Opnemen in Reaper voegt niets toe.
Dat zou het wel doen als je bijv akoestiek aan een droge sample set wilt toevoegen.


Beste Evert-jan.
er zijn meerder kanalen aangemaakt. waaronder 2 kanalen Front 2 kanalen rear. twee kanalen front naar rear dmv routing (dit is alleen voor kampen) zonder kampen staat dit kanaal op mute, er is een recording kanaal aangemaakt front en rear, en er is een apart kanaal aangemaakt voor in de toekomst voor het bovenwerk apart aan te sturen en nog een kanaal front plus hoofdtelefoon. en deze heb ik gebruikt voor de opname , ik moet zeggen het klinkt niet verkeerd ik heb een klein testje gemaakt, luister maar https://soundcloud.com/henk-pasterkamp/ ... k-hinsz-fx
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Vorige

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com