Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Reaper storing

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 30 nov 2017 17:34

Reaper storing

Goedemiddag,

Reaper is bij mij erg onstabiel. Als ik de computer opnieuw opstart liggen de instellingen er vaak uit, of fubctioneer het ineess anders(willekeurig). Zie bijgaand, een error melding, maar geen nr, zodat ik iets kan nazoeken. Het maakt niet uit welk orgel of reaper bestand.

Iemand enig idee?

groet Albert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 nov 2017 17:56

Re: Reaper storing

Waarschijnlijk is het bestand verminkt.
Zip het RPP bestand en voeg het als bijlage toe. Dan kan een andere het proberen te laden.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 30 nov 2017 18:22

Re: Reaper storing

Anna.zip
Evert-Jan schreef:Waarschijnlijk is het bestand verminkt.
Zip het RPP bestand en voeg het als bijlage toe. Dan kan een andere het proberen te laden.


Hierbij,maar het geldt voor alle rpp bestanden. En in Hauptwerk moet ik elke keer de kanalen opnieuw instellen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 nov 2017 18:31

Re: Reaper storing

Het bestand is vernield; er staat allemaal hex 00 in. Zie bijlage.

Heb je harddisk problemen omdat HW ook zijn configuratie verliest?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 30 nov 2017 19:30

Re: Reaper storing

Je zou het dan zeggen. Hij start wel normaal op Enzo. Hoe check ik dat verder?
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 30 nov 2017 20:14

Re: Reaper storing

Aan de slag dus morgen maar dan voor Windows 10
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 04 dec 2017 18:59

Re: Reaper storing

Goede avond

Met veel vijven en zessen de boel opnieuw ingesteld, maar via reaper lukt nog niet .Wat doe ik fout? Wie wil even meekijken?

groet
Albert

Voorheen had ik het via rearoute, nu via vst geprobeerd
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 04 dec 2017 19:31

Re: Reaper storing

Hauptwerk VST link moet in Reaper niet als Audio Output device worden ingesteld, maar je geluidskaart.

Hauptwerk VST link voeg je toe via "insert>>virtual instrument on new track"

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 dec 2017 19:33

Re: Reaper storing

Aanvullend op Jos zijn verhaal:
In het plaatje "MIDI in ports" moet een vinkje in de kolom 'Console MIDI in' op de regel waar je geluidskaart Komplete audio staat.
Dan zal je orgel weer spelen en zie je de toetsen op het beeldscherm meegaan.
Het vinkje bij HW VST link mag weg.

Bij het 3e plaatje vinkje weg bij Master Send
Maar dit veroorzaakt niet je probleem, maar het eerste punt en dat wat Jos genoemd heeft.

Het zou dan moeten werken.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 04 dec 2017 20:14

Re: Reaper storing

Terechte aanvullingen van Evert-Jan. Complimenten trouwens voor de goedgekozen screenshots, dat bespaart veel uitzoekwerk...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 dec 2017 21:08

Re: Reaper storing

Jos

we waren gelijktijdig aan het antwoorden. Ik kon mijn bericht daardoor nog aanpassen.

Inderdaad is dit de info die gewenst is bij een probleem: relevante schermafdrukken. Dat scheelt een hoop tijd in het oplossingstraject en forumberichten over en weer.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 04 dec 2017 21:09

Re: Reaper storing

Het begint een beetje te dagen, er is geluid.

Nu verder, nu wil ik het geluid front doorgeven aan rear 3/4. zie plaatjes, maar werkt niet zo?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 dec 2017 21:13

Re: Reaper storing

Als het een wet set is, stuur je nu front direct door naar de rear speakers. Dit is wat je in HW in AUDIO outputs ook geconfigureerd hebt

De regel van Receives HW01/02 moet weg. Het is immers track 1 van de VST link waarvan je audio ontvangt

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 05 dec 2017 18:33

Re: Reaper storing

Evert-Jan schreef:Als het een wet set is, stuur je nu front direct door naar de rear speakers. Dit is wat je in HW in AUDIO outputs ook geconfigureerd hebt

De regel van Receives HW01/02 moet weg. Het is immers track 1 van de VST link waarvan je audio ontvangt


Goedeavond,
Daar is ie weer, na improvisatie op hoor wie klopt daar en zie ginds.., altijd leuk :lol:

geluid is er en op de frontspeakers klink het best goed, maar het wordt niet verder doorgegeven aan 03/04. In orde is het nog niet. De Tracks Hw01/02 wn 03/04 lijken niets te doen, je ziet daar ook geen metertje uitslaan en op de sliders wordt niet gereageerd.

Weer wat plaatjes, dank voor het compliment trouwens, als er meer nodig zijn hoor ik het graag. :oops:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 dec 2017 18:38

Re: Reaper storing

volgens de plaatjes wijs je nu kanaal 3/4 niet toe aan reaper maar aan je geluidskaart


"hauptwerk VST link" is naar reaper

nu stuur je het door naar je geluidskaart "Komplete audio 6"
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 dec 2017 19:15

Re: Reaper storing

Alho schreef:Goede avond

Met veel vijven en zessen de boel opnieuw ingesteld, maar via reaper lukt nog niet .Wat doe ik fout? Wie wil even meekijken?

groet
Albert

Voorheen had ik het via rearoute, nu via vst geprobeerd


Bij de audio ouput vst link 001/002 in de Hauptwerk outputs moet je nog meer kanalen configureren.
Insert een 2e en 3e stereo kanaal en noem ze rear of diffuse( of zoals je zelf wenst)
en kies dan voor device channel 03/04 L+R voor bijv. diffuse en 05/06 L+R voor rear.
Nu heb je 6kanalen in Hauptwerk geconfigureerd die doorgesluisd worden naar de Vst in Reaper.
Je geeft nu 6 kanalen door dus bij track channels moet je in alle tracks 6 aanzetten in reaper.
Parent channel is het kanaal dat je doorgeeft aan de track dus 1/2 of 3/4 of 5/6

Groet Jan

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 08 dec 2017 18:23

Re: Reaper storing

Daar ben ik weer_) Inderdaad geweldig Evert-Jan, die stap voor stap beschrijving, respect!

Maar ik ben er nog niet, heb hopelijk weer de goede plaatjes gemaakt; eerst komt er geen geluid, en dan heel vreemd , met wat skippen onderin de menu balk tussen Hauptwerk en Reaper , ontstaat er wat geluid, maar heel traag en raar, terug in Hauptwerk weer niets???

Met een Alt 2 config , zonder reaper functioneert het wel goed.

Wie kan me uit de droom helpen?

groet
Albert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 dec 2017 22:17

Re: Reaper storing

Albert

ik kan niet zo gauw iets vinden wat fout staat (of ik kijk er overheen)

Ik zou de vinkjes in Time delayer even weghalen om te zien of e.e.a. zonder ARC en time delayer wel goed werkt

Heb je in Reaper menu File | Project settings de juiste sample rate gezet?

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 30 dec 2017 11:23

Re: Reaper storing

He he Dat rode knopje in de eerste track, dat was dus ook mijn probleem :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 23 jul 2018 13:38

Re: Reaper storing

Knipsel.PNG
Beetje dom, maar ik zie nu in Reaper alleen het verticale rijtjes tracks, de horizontale reeks is weg. Ik heb iets fout gedaan, maar kan het niet vinden. Wie helpt? :shock:

groetjes
Albert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 23 jul 2018 16:22

Re: Reaper storing

Ik zou onder het knopje "View" kijken of daar iets bij staat wat je mist. (Master control panel of zoiets). ik weet het even niet uit mijn hoofd.
En onder "edit" kun je je laatst gedane actie weer ongedaan maken.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jul 2018 16:53

Re: Reaper storing

Albert

klik met de rechtermuisknop op een willekeurige track en ga in het menu naar de optie 'Track Manager'.
Op het schermpje dat zichtbaar wordt moet je een stip (met de muis aanklikken op de betreffende regel) zetten in de kolom MCP.
Zie ook het HW boek blz. 194 2e helft van die pagina.

@Jaap: de undo (CTRL Z)werkt alleen als je Reaper nog niet hebt afgesloten. Dat geldt voor alle programma's in Windows.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 24 jul 2018 21:42

Re: Reaper storing

Albert, als je Reaper gebruikt, en zeker als je daar wat meer complexe zaken mee afhandelt, loont het zeer de moeite om er gewoon eens wat meer mee te gaan stoeien; gewoon dingetjes uitproberen.

Als je ene goed werkende Reaper projectfile gesaved hebt, (RPP) dan kan je eigenlijk nix stuk maken want dan komt de boel na inladen gewoon weer goed.

Ik geef dit advies, omdat je ongetwijfeld nog vaker ineens een windowtje kwijt bent, of dat je eens een foutmelding krijgt dat iets niet gevonden kan worden door Reaper, etc etc.

Ik werk er nu al JAREN mee, en ontdek nog steeds weer leuke dingetjes.

Wat ERG handig is, om een algemene "template" te saven, en die telkens te gebruiken om aan te passen op een bepaalde sampleset, en hem vervolgens weg te schrijven onder de naam van dat orgel.

Je hoeft dan niet als je een ander orgel wilt instellen, telkens het wiel weer opnieuw uit te vinden.

Tenzij je natuurlijk alles speelt via 1 Reaper projectfile, maar dan mis je veel van de voordelen van Reaper-gebruik......

HG

Geert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 25 jul 2018 11:39

Re: Reaper storing

Bedankt voor de tips weer, ben weer wijzer geworden. Stipjes gezet enzo. Alleen het probleem loste niet op, heb natuurlijk weer iets heel vreemds gedaan..... Uiteindelijk het programma eerst verwijderd en de laatste versie gedownload ennn probleem opgelost.

En Geert, ik laat je graag(na de grootste hitte) mijn ontwikkelingen in Reaper zien, ben nu bezig met inladen per werk.

Groetjes
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert
Volgende

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com