Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Kampen vol 1 2 en 3 registers

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 dec 2017 19:35

Kampen vol 1 2 en 3 registers

Hallo forum leden.

Eindelijk heb ik deel drie van kampen binnen en de license. ik was zeer blij :D
Die blijdschap was snel voorbij .
Josq heeft bij mij een volledige register combinatie gemaakt bij kampen vol 2. plus een floating division.

Ik heb de combinatie opgeslagen met een naam , nu moest ik kampen 3 laden, vervolgens haal ik mijn registratie terug.
Mijn floating division ben ik kwijt, werkt alleen in volume 2 dus in drie moet dat weer opnieuw worden ingesteld :cry: :cry: :cry: en ik weet niet hoe dat werkt.

Maar nu komt het, de enige register die niet werkt is de voxhumana ? deze werkt niet met de combinatie van de registers die jos voor mij heeft ingesteld, De voxhumana werkt alleen als ik geen gebruik maak met de voor - ingestelde registratie.
Als ik een registratie maak dus een nieuwe op een lege piston balk, dan werkt het wel .
En ? de voor ingestelde registratie van jos die op volume twee is gemaakt klopt niet meer in volume drie. dus bepaalde registers laten een heel andere register horen wat dus niet klopt, wat is dit nu voor gekkigheid. doe ik wat verkeerd :cry:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 dec 2017 19:43

Re: Kampen vol 1 2 en 3 registers

oei Henk klinkt als een zware depressie.. ;)


maar je hebt toch het mooie Hauptwerk handboek van Evert-Jan, daar staat floating ect. helder en duidelijk in beschreven.

met die info moet je het geheel wel weer aan de praat krijgen denk ik


succses
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 dec 2017 20:59

Re: Kampen vol 1 2 en 3 registers

En als je volume 2 weer laadt, werkt dan alles weer zoals door Jos is ingesteld?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 dec 2017 21:35

Re: Kampen vol 1 2 en 3 registers

Inderdaad Evert-jan, dan werkt alles weer vanouds. nu heb ik begrepen van een vriend van mij die dus zegt, volume drie heeft weer een andere ODF. dus deze werkt niet met de registers die je laad in volume twee. je kan het vergelijken met twee aparte samplesets , dus bv Utrecht en tholen. dus je moet dan een nieuwe registratie maken die dan weer onder een andere ODF wordt opgeslagen, Heb ik weer Baal :?
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 dec 2017 21:38

Re: Kampen vol 1 2 en 3 registers

Jan Wim schreef:oei Henk klinkt als een zware depressie.. ;)


maar je hebt toch het mooie Hauptwerk handboek van Evert-Jan, daar staat floating ect. helder en duidelijk in beschreven.

met die info moet je het geheel wel weer aan de praat krijgen denk ik


succses

Och dat zal me wel lukken , maar kampen heeft maar 4 of 5 stemmen op dat bovenklavier, dus ik heb het nu maar samengevoegd. en met die koppels merk je dat toch niet meer. dus dat probleem is al weer opgelost :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 dec 2017 23:49

Re: Kampen vol 1 2 en 3 registers

Henk

Volume-II-Extended heeft OrgelID 133
Volume-III-Extended heeft OrgelID 136

RegisterCombinatieset bestanden worden op de disk opgeslagen in de bestandsmap waarvan het OrganID de naam
van de map is, bijv. OrganID000133

Start Kampen Volume II op
Ga naar het menu Registration | Browse/rename/delete combination sets ...
Hauptwerk opent vervolgens in de Windows Verkenner de bestandsmap waar de combinatieset bestanden van het betreffende orgel zijn opgeslagen.
Daar staan dus ook de registratiebestanden van Jos (te zien aan de naam).
Copieer deze naar een tijdelijke directory (bijv. downloads)

Stop Kampen II en start Kampen III
Die opgeslagen combinatiesets in de tijdelijke directory kun je importeren.
Dit kan via menu Registration | Import combination set... Selecteer de combinatieset die geïmporteerd moet worden en klik OK.
Test of deze goed werkt. Als het klopt, sla dan de zojuist geïmporteerde combinatieset op via menu Registration | Re-save current combination set of gebruik de toetsen CTRL en S van het toetsenbord van de computer.

Klaar. Jos zijn registersets zijn nu in III te gebruiken.
Voorwaarde is wel dat de registers de zelfde code in zowel II als III gebruiken. En ik verwacht dit wel.


En o ja,
In www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=6&t=781 staan combinatieset bestanden, waaronder ook twee voor Kampen.
Die kun je ook in III importeren
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 27 dec 2017 01:11

Re: Kampen vol 1 2 en 3 registers

nu dit dan de eerste uitvoering op kampen, er is wat gesleuteld aan de intonering, en het is nog lang niet klaar, als mijn dubbele set speakers er zijn dus totaal 4 in het front gaan we verder met de rest. maar dit is in ieder geval gelukt tot zover

https://www.youtube.com/watch?v=WcQH9pg ... ture=share
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com