Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 03 jan 2018 15:38

Bericht 03 jan 2018 20:17

Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Ik zou zelf ook graag een hauptwerk opstelling willen proberen bij mij thuis. Omdat ik in het begin niet teveel kosten er aan kwijt wil zou ik willen beginnen met een 'probeer-configuratie' met de volgende elementen:

- Mijn eigen elektronische orgel
- Een nieuw aan te schaffen externe geluidskaart
- Mijn laptop met touchscreen (regelijk sterke laptop)
- Hifi set met 5.1 systeem (CD-speler is kapot, maar verder werkt ie goed).

Ik zou dan m.i. mijn orgel moeten verbinden met een Midikabel naar de geluidskaart, de geluidskaart met de Hifi set en met een USB-kabel naar de laptop en op de laptop staat de Hauptwerk software met sampleset. Ik hoef dan alleen een Midikabel te kopen, een geluidskaart en de software/sampleset.

Vragen die ik heb:

- Welke geluidskaart is geschikt, deze bijvoorbeeld: Behringer U-PHORIA UMC404HD audio-interface
https://www.bax-shop.nl/externe-audio-i ... informatie

- Gaat deze met een USB-USB naar de laptop of kan dat niet op deze? Zijn er tips??

- Hoe verbind ik de geluidskaart met de Hifiset? Via de AUX-toepassing oid? En gaat dit dan met tulip of met 3,5" jack? Daar ben ik nog niet helemaal uit.

Hopelijk kan iemand me verder op weg helpen.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 03 jan 2018 20:56

Re: Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Op de Hifi set kan je alle beschikbare analoge stereo ingangen gebruiken, dus tuner, CD, AUX etc.

Behalve een eventueel aanwezige ingang voor platenspeler.....

De geluidskaart heeft ZOWEL jacks als tulp uitgangen, dus je kunt gewoon een tulp-tulp stereosnoer gebruiken.

Deze Behringer heeft weliswaar veel in- en uitgangen, maar is wel wat minder in kwaliteit. `maar natuurlijk kwa prijs/kwaliteit best leuk.

HG

Geert

Berichten: 4

Geregistreerd: 03 jan 2018 15:38

Bericht 03 jan 2018 21:33

Re: Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Beste Geert,

Bedankt voor je snelle reactie. De geluidkaart heeft ook een USB-aansluitmogelijkheid voor de PC?

Ik wil op zich wel bereid om iets meer te besteden als daardoor de kwaliteit veel beter wordt. Maar wat is 'minder'...

Weet je overigens of er nog een gratis versie is van Hauptwerk om te proberen of kost deze standaard 10,-?

Berichten: 4

Geregistreerd: 03 jan 2018 15:38

Bericht 03 jan 2018 21:35

Re: Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Oja, ik zie inderdaad de USB optie staan...
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 03 jan 2018 23:06

Re: Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Beste Schudde,
Als je een betaalbare geluidskaart wil, kan ik je de Alva Nanoface aanbevelen. Heeft 4 kanalen en kan dus ook voor surround gebruikt worden. Ik ga er van uit dat je geen sub gaat gebruiken.
Het is ook handig om eens bij iemand anders te gaan kijken om een beeld te vormen van wat je uiteindelijk wel/niet wilt. Dit scheelt desinvesteringen...
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 04 jan 2018 01:16

Re: Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Jaap380 schreef:Beste Schudde,
Als je een betaalbare geluidskaart wil, kan ik je de Alva Nanoface aanbevelen. Heeft 4 kanalen en kan dus ook voor surround gebruikt worden. Ik ga er van uit dat je geen sub gaat gebruiken.
Het is ook handig om eens bij iemand anders te gaan kijken om een beeld te vormen van wat je uiteindelijk wel/niet wilt. Dit scheelt desinvesteringen...


Via de Spdif aansluiting met één kabel naar je stereo installatie en klaar is “Kees”.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 jan 2018 08:02

Re: Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Bram schreef:Via de Spdif aansluiting met één kabel naar je stereo installatie en klaar is “Kees”.



er zit op de modulen geen Spdif
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4

Geregistreerd: 03 jan 2018 15:38

Bericht 04 jan 2018 08:07

Re: Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Hoi Jaap,

De hifi set heeft wel een sub maar deze hoeft wat mij betreft niet enkel de zware bas weer te geven. Ik zou hem als normale speaker kunnen gebruiken.

Bedankt voor je tip.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 04 jan 2018 11:14

Re: Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Schudde schreef:Hoi Jaap,

De hifi set heeft wel een sub maar deze hoeft wat mij betreft niet enkel de zware bas weer te geven. Ik zou hem als normale speaker kunnen gebruiken.

Bedankt voor je tip.
Dat heeft weinig zin. Een sub kun je gebruiken tot maximaal 100-150 HZ. Daarboven doet hij niks. Dus een sub als nomale speaker gebruiken is als een hardloper achter een rollator zetten.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 jan 2018 19:25

Re: Welke geluidskaart en hoe te koppelen aan Stereotoren

Schudde schreef:Weet je overigens of er nog een gratis versie is van Hauptwerk om te proberen of kost deze standaard 10,-?
De Free edition van HW is volledig gratis en kun je downloaden vanaf http://www.downloadhauptwerk.com/win. Even naam invullen en mailadres en dan kiezen voor de Full version.

De free edition heeft wel beperkingen: max. RAM verbruik door een sample set is 1,5 GB, alleen stereo, alleen laden van orgels in 16 bit, max. polyfonie 256 en geen encrypted sample sets.
Maar met deze beperkingen kun je een voldoende idee krijgen wat HW kan. Alle functies werken behalve voicing (het naar eigen smaak aanpassen van de klank van een pijp) en het windvoorzieningsmodel.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com