Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

weigering koppeling register

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 22

Geregistreerd: 02 okt 2015 21:30

Bericht 05 jan 2018 09:56

weigering koppeling register

1x registerknop van mijn Eminent DCS320 weigert in zover dat hij niet op de juiste manier koppelt.
Bij het uitzetten van register werkt de koppeling wel en bij het aanzetten niet, dus het werkt net andersom.
gebeurt bij alle sampels, heb meerdere keren geprobeerd om op juiste wijze register te koppelen maar lukt niet.
Wie kan mij helpen.

C.T
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 05 jan 2018 10:31

Re: weigering koppeling register

- knip- verkeerd advies :oops:
Laatst bijgewerkt door Jaap380 op 05 jan 2018 12:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 22

Geregistreerd: 02 okt 2015 21:30

Bericht 05 jan 2018 11:54

Re: weigering koppeling register

Ok, ga ik zo snel mogelijk doen zodra ik al mijn orgel gegevens op rij heb en bedankt voor het antwoord, U hoort nog van mij. ;)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 jan 2018 12:23

Re: weigering koppeling register

Welkom op het forum.

HW kent geen inverse bij registerknoppen.
Het kan zijn dat jouw Eminent bij de betreffende registerknop een bijzondere MIDI code genereert.

Je kunt wel instellen dat het de registerknoppen van een Eminent betreffen.
Dit doe je via menu Organ settings | Organ Stop/Coupler/Tremulant Switches and Pistons/Buttons

Selecteer links het register dat je wilt koppelen
Rechts in het window moet je bij "Input from MIDI stop/piston or key" de keuze "Stop: Content/Wyvern/Eminent MIDI control change bitfield" selecteren.
Dan rechtsboven op Auto detect klikken en het betreffende register open trekken.
Testen of e.e.a. nu wel goed werkt.

Berichten: 22

Geregistreerd: 02 okt 2015 21:30

Bericht 05 jan 2018 21:02

Re: weigering koppeling register

Ik snap er niks van, 2x geprobeerd zoals is aangeven zonder resultaat, ik haal de stekker uit hoofdtelefoon aansluiting eminent en hoor nu wel alle de stemmen. Bedankt het is opgelost.
Hoe kan ik mezelf introduceren op het forum?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 jan 2018 21:15

Re: weigering koppeling register

Ik snap het ook niet omdat audio niets te maken heeft bij wel of geen koptelefoon in de koptelefoonaansluiting van je Eminent.
cmtraas schreef:Hoe kan ik mezelf introduceren op het forum?

Hier kan dat door een nieuw topic aan te maken: viewforum.php?f=7

Berichten: 22

Geregistreerd: 02 okt 2015 21:30

Bericht 10 jan 2018 22:18

Re: weigering koppeling register

Helaas, te vroeg gejuicht, ik krijg het niet voor elkaar. Ik vermoed dat het aan het eminent-register ligt.
Bij de andere samples is precies dezelfde klacht.Mocht iemand nog een gouden tip weten? : ;)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2018 22:22

Re: weigering koppeling register

Ik denk dat dit geen registerknop is maar een knop die een andere functie heeft en dus ook anders reageert.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 01 jun 2018 12:33

Re: weigering koppeling register

Goedemiddag,

Ook ik probeer mn registerwippers te koppelen aan die van Zwolle. zie plaatje, het lukt nog niet. Ik heb het idee dat het 1 keer ging, daarna met de plug in de hoofdtelefoon niet meer, ook n opnieuw opstarten niet. Wat doe ik fout? En had ik nu eens gelezen dat je in de Johannus bv de stijl Bar kunt uitschakelen , zodat je de anderen kunt blijven gebruiken of zoiets. En zie je op het scherm dan ook de register aan of uit gaan?

Wie kan weer helpen?
Dank vast
groet
Albert

Evert-Jan schreef:Welkom op het forum.

HW kent geen inverse bij registerknoppen.
Het kan zijn dat jouw Eminent bij de betreffende registerknop een bijzondere MIDI code genereert.

Je kunt wel instellen dat het de registerknoppen van een Eminent betreffen.
Dit doe je via menu Organ settings | Organ Stop/Coupler/Tremulant Switches and Pistons/Buttons

Selecteer links het register dat je wilt koppelen
Rechts in het window moet je bij "Input from MIDI stop/piston or key" de keuze "Stop: Content/Wyvern/Eminent MIDI control change bitfield" selecteren.
Dan rechtsboven op Auto detect klikken en het betreffende register open trekken.
Testen of e.e.a. nu wel goed werkt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 01 jun 2018 13:31

Re: weigering koppeling register

Ik merk dat ergens een verkeerde koppeling is gemaakt De twee registers die ik geprobeerd had zijn nu permanent aanwezig op het klavier dat toegekend is...?
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 jun 2018 20:40

Re: weigering koppeling register

Albert

als je het volgens dat plaatje doet, doe je het goed. Klik op "Auto-detect settings" en zet de betreffende schakelaar aan. Zet wel een vinkje in het vakje voor "toggle state ....." zodat HW weet dat er een aan- en een uitstand van die registerschakelaar is.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 04 jun 2018 14:07

Re: weigering koppeling register

Dank weer Evert-Jan,

gelukt! wel midi seq gebruiken natuurlijk ;)

Weet hier iemand antwoord op?
En had ik nu eens gelezen dat je in de Johannus bv de stijl BAR. kunt uitschakelen , zodat je de anderen kunt blijven gebruiken of zoiets?
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 12 aug 2018 17:38

Re: weigering koppeling register

Alho schreef:Weet hier iemand antwoord op?
En had ik nu eens gelezen dat je in de Johannus bv de stijl BAR. kunt uitschakelen , zodat je de anderen kunt blijven gebruiken of zoiets?

Dag Alho, ik zag net bovenstaande vraag. Is een al ouder bericht en ik was benieuwd of het je inmiddels al gelukt is?
Je kunt bij Johannus via hun software Intonat sowieso registervolumes op 0 zetten. Dus als je dat doet in een bank die je zelf niet gebruikt kun je de fysieke registers blijven gebruiken zonder dat de johannus samples hoorbaar zijn.
Wellicht wel handig om eerst een backup van die intonatiegegevens te maken zodat je het later altijd weer terug kunt zetten. ;)

Gr. Willem

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 12 aug 2018 19:01

Re: weigering koppeling register

Dank je Willem, ik was hier nog niet verder mee gekomen. ik ga het dan eens met de handleiding erbij proberen.

Groet Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com