Bericht 08 jan 2018 14:41

info voor organisten van een elektro/pneumatisch orgel

Een paar weken terug ben ik door een hauptwerk-forumlid (tevens organist) om informatie gevraagd over dit type orgel omdat ze de storingen zat waren.
Op het internet zijn ze bij een artikel over het orgel van de Zuiderkerk in Zwolle terecht gekomen en via dit artikel bij mij.
In 1986 heb ik dit pneumatische orgel voorzien van een nieuw zelf ontwikkeld contactloos digitaal schakelsysteem en daar wilden ze graag meer over weten en zien, vooral toen ze hoorden dat er sinds de plaatsing (32 jaar geleden) in dit systeem nog geen storing was geweest!
Deze nieuwe toepassing van het schakelsysteem is ontstaan uit onvrede met de traditionele methode met als inzet vele jaren ervaring en het openstaan voor alternatieve oplossingen!
Door hun vraag realiseerde ik mij weer dat hun probleem bij veel meer van dit type orgels voorkomen, dus wil u hier meer van weten stuur gerust een p.b.
Mijn bedrijfje is al jaren geleden opgeheven en ben gepensioneerd, ik heb er geen financieel belang bij en verstrek alleen maar informatie/adviezen zonder het uit te voeren, maar geef graag mijn kennis door!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn