Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

M-Audio M-Track 2x2M

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 24 jan 2018 15:40

M-Audio M-Track 2x2M

Graag zou ik mijn basis configuratie van Hauptwerk Free op laptop met koptelefoon een (kleine) upgrade geven. Kan iemand wat licht laten schijnen over deze geluidskaart: http://m-audio.com/m-tracks/2x2m (https://www.bax-shop.nl/externe-audio-i ... face-usb-c).

Kan ik die via USB koppelen aan de laptop en dan met de koptelefoon aan deze geluidskaart? Een volgende upgrade zal een setje speakers worden. Deze geluidskaart heeft ook een midi interface. Betekend dit dat het hiermee mogelijk is om de midi uit het orgel via de geluidskaart naar de laptop te laten gaan zodat er tussen de laptop en deze geluidskaart alleen een USB kabel noodzakelijk is?

De bedoeling is om op termijn de configuratie steeds verder uit te breiden en later ook surround toe te passen. Kan ik dan deze geluidskaart blijven gebruiken?

Voor nu ben ik op zoek naar een goede prijs / kwaliteitsverhouding waar ik lang mee kan doen.

Groeten,
André
Avatar gebruiker

Berichten: 67

Geregistreerd: 16 feb 2011 14:10

Woonplaats: Rijssen

Bericht 24 jan 2018 16:32

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Deze audio interface heeft inderdaad een USB aansluiting.
Staat in de productinformatie op de bax pagina die je gemeld had
De M-Track-serie van M-Audio is een reeks volledig metalen audio interfaces die voorzien zijn van een USB-C-connector.

Deze audio interface beschikt inderdaad ook over midi IN en midi out. Dus je kunt inderdaad volstaan met 1 USB kabel.
En vanuit deze interface een midi kabel naar het orgel.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 jan 2018 16:41

Re: M-Audio M-Track 2x2M

André de module is niet geschikt voor als je later surround gaat gebruiken omdat er maar 2 analoge uitgangen zijn.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 24 jan 2018 23:59

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Bedankt voor de reacties. Wat betreft de interfaces is het duidelijk.

Nu kwam ik ook nog deze behringer tegen. https://www.bax-shop.nl/externe-audio-i ... -interface. Voordeel is 8 outputs, is dat voldoende voor surround? Daarnaast zowel via USB als firewire aan te sluiten.

De max sample rate is 96 kHZ v.s. 192 kHz. Dat zegt mij verder niets, kan iemand daar wat toelichting op geven?
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 25 jan 2018 00:46

Re: M-Audio M-Track 2x2M

AndreL schreef:De max sample rate is 96 kHZ v.s. 192 kHz. Dat zegt mij verder niets, kan iemand daar wat toelichting op geven?

De max samplerate bij de huidige HW-samplesets is 48 kHz, dus daar hoef je je niet druk over te maken.
Voor de weergave van surround heb je 4 uitgangen nodig. Als je een subwoofer wilt aansluiten, is het handig als je er minimaal 5 hebt.
Ik heb zelf speakers die laag genoeg gaan en heb dus geen sub nodig en ook voldoende aan 4 uitgangen.
Je kunt dan ook denken aan de Alva Nanoface. Ook bij Bax verkrijgbaar en iets minder duur dan de Behringer.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 jan 2018 02:00

Re: M-Audio M-Track 2x2M

buiten de kanalen om moet jezelf de vraag stellen.

neem ik genoegen met " budget " spul, of investeer ik een betere geluidskaart?

er zit bv. toch aardig wat kwaliteits verschil tussen RME of Behringer geluidskaart,ook al zou je ze beide op dezelfde clockfrequentie zetten.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 25 jan 2018 08:52

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Jaap380 schreef:Je kunt dan ook denken aan de Alva Nanoface.

De 3e en 4e analoge output is hierbij ook direct de hoofdtelefoon aansluiting. Wel een mooi apparaatje overigens.

Jan Wim schreef:er zit bv. toch aardig wat kwaliteits verschil tussen RME of Behringer geluidskaart,ook al zou je ze beide op dezelfde clockfrequentie zetten.

Waar zit dat verschil dan in? Als leek op dit gebied zie ik behalve het significante prijsverschil weinig verschillen.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 jan 2018 13:53

Re: M-Audio M-Track 2x2M

André schreef:
Waar zit dat verschil dan in? Als leek op dit gebied zie ik behalve het significante prijsverschil weinig verschillen.



Het prijsverschil in de kwaliteit, betere componenten en chip, DA/AD chip is veel beter.

Je kan het grofweg zo zien er zijn plenty verschillende geluidskaarten maar tot een bepaald prijs niveau krijgen ze allemaal dezelfde chip.
Wil je beter spul dan kost dat geld , ook al zie jij weinig verschil op papier bv. Een RME of een dure Motu laten toch veel meer detail horen dan een module van 150,- euro.
in de geluidskaarten is het zo , hoe duurder hoe beter, de vraag is alleen hoeveel wil je eraan besteden, dat is voor iedereen anders.

en niet iedereen geeft even ruim 500/800, - euro uit aan een geluidskaart, wat ook helemaal geen schande is.
Maar blijf je onder dat segment dan is het meer van belang dat je beoordeelt welke opties een module heeft, en of je daar mee verder kan , qua geluids kwaliteit is het " budget" aanbod aan elkaar gewaagd.

Ik zet bewust budget tussen haakjes , niet om dit af te doen als troep, maar meer om aan te geven dat er feitelijk maar 2 kampen zijn , budget en duur.

Succes met de beslissing.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 25 jan 2018 15:40

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Jan Wim schreef: ...Maar blijf je onder dat segment dan is het meer van belang dat je beoordeelt welke opties een module heeft, en of je daar mee verder kan , qua geluids kwaliteit is het " budget" aanbod aan elkaar gewaagd.

Voor de rest heb je wel gelijk -denk ik, alleen ik hoorde toch echt een groot verschil tussen de Focusrite 6USB en de nieuwere Alva Nanoface. Daarentegen is hoorbaar verschil tussen de Alva Nanoface en de veel duurdere Babyface niet of nauwelijks aanwezig.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 25 jan 2018 16:56

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Jaap380 schreef:alleen ik hoorde toch echt een groot verschil tussen de Focusrite 6USB en de nieuwere Alva Nanoface.


Op basis van beschikbare budget en de wensen op korte termijn heb ik zojuist de Focusrite Scarlett 6i6 besteld voor dat ik je bericht lees. Misschien moet k ze beide bestellen en uitproberen. Bax heeft 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie.

Investering in een premium geluidskaart heeft denk ik pas nut als de complete configuratie naar een hoger niveau wordt getild. Voor mijn HW Free configuratie is budget-range voldoende. (Er zijn nog vele upgrade punten te verzinnen....)

Overigens gebruik ik mijn Domus Vivace 50 ook nog origineel. Wat met deze geluidskaart wel fijn is dat de output van het orgel er ook op aangesloten kan worden zodat ik met de hoofdtelefoon kan spelen terwijl de rest van de fam toch kan meeluisteren. In de cocon van mijn hoofdtelefoon heb ik geen "last" van spelende kinderen en zij niet van het (te) harde geluid van het orgel.
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 18 nov 2017 18:13

Bericht 13 aug 2018 14:23

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Beste mensen!

Uit de bovenstaande berichten begrijp ik dat jullie enige/veel ervaring met externe geluidskaarten hebben. Momenteel twijfel ik tussen 2 geluidskaarten.
Ik heb een Eminent DCS370 + Hauptwerk Advanced. Ik wil als audioset de Adam A7X in combinatie met de subwoofer Adam Sub7 gaan gebruiken als Front-speakers. Omdat deze op elkaar aangesloten worden, heb ik dus 2 lijn-uitgangen nodig van de geluidskaart. Ik heb al 4 speakers in het plafond -tot nu toe gebruikt voor de interne Alesis-nagalm. Die speakers wil ik gaan gebruiken als Rear-speakers voor de zogenoemde surround-samplesets. Daar heb ik dus ook 2 lijnuitgangen voor nodig.
Graag hoor ik jullie adviezen over de volgende geluidskaarten.
de Focusrite 6i6 : Zie : https://www.tonecontrol.nl/focusrite-scarlett-6i6-mk2
De Presonus- studio-26 : https://www.tonecontrol.nl/presonus-studio-26
Ik lees - anno 2016 - over allerlei problemen bij de communicatie van de Focusrite 6i6 geluidskaart met Hauptwerk. Is dat nog zo?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gerard Kunst

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 aug 2018 15:17

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Gerard

welkom op het forum


je hebt mooie speakers en dito subwoofer

ik persoonlijk vind het jammer als je daar een relatief goedkope geluidskaart aanknoopt


ik kan natuurlijk niet je budget bekijken, maar als ik de investering qua speakers en sub bekijk
zou ik toch qua geluidskaart minimaal een tandje hoger gaan. bv RME inbouw? pcie

maar dat moet natuurlijk financieel haalbaar zijn
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 13 aug 2018 17:48

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Heb je ook gekeken naar de Focusrite Clarett 2 Pre usb? is er ook in de 4 en 8 Pre uitvoering. Lijkt mij ook beter san de scarlett. Misschien dat er forumleden zijn die deze kaart kennen.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 18 nov 2017 18:13

Bericht 17 aug 2018 18:47

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Beste mensen!

Bedankt voor de adviezen. Uiteindelijk heb ik de volgende keuze gemaakt : 2x Adam A5X + Behringer U-Phoria UMC 1820. 8 analoge uitgangen voor 2x Front , 2x Rear ( voor 4 bestaande speakers in plafond) en later eventueel nog een Sub7. Genoeg uitgangen dus. Mooi smalle geluidskaart, past onzichtbaar achter de lessenaar.

Komende week komt er ook een schakelaar op het orgel waarmee de originele registers aan- en uitzetbaar worden. Dan kan ik de registerwippers namelijk gebruiken voor samplesets. Ik heb inmiddels al registerstroken laten maken van de sampleset van de Eben Haëzerkerk in Apeldoorn. Deze stroken kan ik voor de bestaande registerwippers schuiven op dezelfde manier als Content dat doet : Zelf schuifblokjes gemaakt en gemonteerd tussen de registerpanelen. Werkt prima.

Gerard Kunst

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 17 aug 2018 19:48

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Dag Gerard,

Zou je wat kunnen uitweiden over die registerstroken voor over de bestaande wippers. Hoe werkt dat en waar laat je dat doen?
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 18 aug 2018 18:17

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Alho schreef:Dag Gerard,

Zou je wat kunnen uitweiden over die registerstroken voor over de bestaande wippers. Hoe werkt dat en waar laat je dat doen?


Hallo Albert,

Hierbij een link naar de Content oplossing:
viewtopic.php?f=7&t=1122

Ik heb het bij mijn orgel ook toegepast en werkt prima.

Groeten,
Jan

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 18 aug 2018 19:07

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Dank je, een mooie oplossing van mijn naamgenoot.
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 18 nov 2017 18:13

Bericht 21 aug 2018 14:25

Re: M-Audio M-Track 2x2M

20180821_141455_640x480.jpg
Dag Albert!

Dit hoort eigenlijk niet bij dit topic, maar ik weet niet hoe je een nieuw topic moet aanmaken.
De registerstroken heb ik laten maken door Leo Schippers uit Hardinxveld. Hij is ook lid van dit forum. Je kunt hem precies de maten en de volgorde van de registernamen en speelhulpen doorgeven per registerstrook. Zelf heb ik registerblokjes laten maken van eiken met een gleufje (3mm) er in. Ik moest wel een plankje eiken hout kopen, maar in de houtzagerij hebben ze alles precies op maat gemaakt en toen in blokjes gezaagd. Ik heb hier nog zo'n 20 blokjes liggen. Ik heb er ook een paar gelijmd op de bakstukken van het orgel, zodat bij een grotere sampleset je de hoogste tonen ook kan gebruiken voor registers. Ik heb zelf dus van de sampleset van Apeldoorn 3 stroken laten maken inclusief de 5 tremulant-combinaties. Ik heb verschillende kleuren gebruikt voor de diverse soorten registers, koppels en tremulanten. Leo maakt het prima in orde als je maar heel exact de maten doorgeeft.

Gerard Kunst
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door G.G. Artistiek op 25 aug 2018 11:29, in totaal 3 keer bewerkt.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 23 aug 2018 16:59

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Beetje laat, maar hartelijk dank Gerard, als ik zover ben ga ik ermee aan de slag. Mag ik dan een beroep op je doen voor 4 blokjes?

groet
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 18 nov 2017 18:13

Bericht 25 aug 2018 11:23

Re: M-Audio M-Track 2x2M

20180615_171427_640x480.jpg
Dag Albert!

Dat is prima. de blokjes kosten 1.50 Euro per stuk. Zie foto hierboven. De gleuven zijn precies 3mm. De dikte van de stroken ook. Dus je moet de uiteinden van de stroken aan de achterkant iets afschuren, zodat ze nog net klemmen en niet tijdens het registreren loszitten.
Ik moest in een keer een massief eiken plank kopen van een meter. Zodoende heb ik nu een aantal blokjes over. Je kan ze zelf in de kleur van je orgel lakken en met houtlijm monteren. wel even tijdelijk een latje aan de onderkant of lineaal monteren. Anders zakken ze naar beneden. Je kan ze zo precies op de goede plaats lijmen. Kijk wel goed naar de breedte van de registerstroken., zodat je de wippers aan de bovenkant goed kunt uitzetten.

Ik hoor het wel.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 25 aug 2018 12:02

Re: M-Audio M-Track 2x2M

Als je ze lijmt met tweezijdig klevend plakband van goede kwaliteit kun je ze ook weer verwijderen. Met lijm gaat dat meestal veel moeilijker.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com