Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sonarworks

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 30 jan 2018 15:37

Re: Sonarworks

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 jan 2018 15:41

Re: Sonarworks

After you purchase the licence, an activation key will be sent to you. All products can be activated on 3 machines.


Dat is wat Sonar zelf schrijft, ik heb de proef genomen door er zeker van te zijn dat het niet uitsluitend werkt op 3 computers met het zelfde internet iP adres.

Het werkt ook op 3 totaal verschillende pc's met elk hun eigen IP

Hier te lezen:
https://store.sonarworks.com/collection ... n-with-mic
Sorry Anco dubbel op ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 30 jan 2018 15:54

Re: Sonarworks

Ik ben overtuigd! ;)
Lijkt mij alleen een microfoonstandaard nog wel handig om er bij te hebben.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 jan 2018 16:26

Re: Sonarworks

het kan uit de losse hand ,maar omdat de software tijdens het proces " luistert" en bepaald waar de microfoon zich bevind, is het makkelijker om deze in een standaard te plaatsen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 jan 2018 19:26

Re: Sonarworks

Ben erg benieuwd naar de Sonar ervaringen.
Het is mooi dat roomcorrectie ( Johannus o.a.) toch meer en meer ingang krijgt bij virtuele orgels.
Ik speel er zelf al wat jaartjes mee en ik weet uit ervaring dat je eigenlijk niet echt een perfecte weergave krijgt zonder roomcorrectie.
In Nederland staan we er wel meer voor open dan in Amerika of Engeland. Vooral in Amerika zoeken ze het eerder in veel boxen om de geluidskwaliteit op te krikken.
Hoe meer hoe mooier. Hele geluidswallen kom je tegen. Er is natuurlijk veel voor te zeggen alles verdelen over veel boxen alleen weet ik niet hoe je met zoiets akoestische problemen in je ruimte oplost.
Hoe zou je dan bijv. Dirac of Sonar of Arc2 moeten inzetten, dat lijkt me moeilijk toe te passen met dit soort setups.
Ben ook benieuwd naar de nieuwe Dirac versie. Hoop dat ze een vriendelijke upgrade prijs aanbieden.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 01 feb 2018 08:02

Re: Sonarworks

ik probeerde gisteren opnieuw REW te installeren.
dus de meeste services aangezet, zoals W7 moet opstarten als alles weer is ingeschakeld. Helaas, vervolgens een W7 kleine update gedaan, REW flitste even op om vervolgens weer uit te gaan, Mmmm even verder gestoeid.

W7 starte opnieuw op, Aaah HW kwam op van missende onderdelen, ik dacht geen nood, dus missende onderdelen weer aangezet, Wat dacht je klavieren werkten niet meer wel geluid met de muis op de klavieren , maar niet normaal met spelen, Oke dacht ik backup HW terug zetten, Helaas exact hetzelfde.

Systeemherstel gedaan, dus alles weer terug zoals het hoorde, helaas geen midi meer op mijn HW. weer een Backup terug gezet van Hw maar dan weer een datum verder terug in de hoop,

Gelukkig het werkte weer, Pffff. ik blijf eraf, en ik laat het zo.
wat een toestand.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 feb 2018 09:56

Re: Sonarworks

Ha Henk,

Dat was toen we bij jouw waren ook het geval, REW was niet te installeren .

maar wat gebeurd er als je Windows 7 er overheen draait? , dan zou je zeggen dat de basis weer inorde is, terwijl alle instellingen en programma' s behouden blijft.
Ik denk dat Evert- Jan je daar wel een antwoord op kan geven.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 01 feb 2018 14:18

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:Ha Henk,

Dat was toen we bij jouw waren ook het geval, REW was niet te installeren .

maar wat gebeurd er als je Windows 7 er overheen draait? , dan zou je zeggen dat de basis weer inorde is, terwijl alle instellingen en programma' s behouden blijft.
Ik denk dat Evert- Jan je daar wel een antwoord op kan geven.


Dat zal gerust wel, maar reaper draaide in 1 keer dus je zou zeggen. andere software kon ik ook zonder moeite er op zetten, alleen REW weigerde in alle talen. of ik zou even een demoversie van sonar er op moeten zetten. kijken of dat wel gaat. Ik bedoel, ik durf verder ook niet meer te stoeien met W7, niet pmdat ik het niet kan , maar puur mijn HW waar alles nu perfect staat ingesteld en draait en ze'n werk moet doen .

Het is toch van de zotten dat je met een kleine update je complete HW ondersteboven vliegt.

Ik kon niet eens meer autodidact gebruiken om mijn klavieren in te stellen, werkte niet meer, plus dat ik mijn floating en mijn lcd schermpjes leeg en zonder tekst kwamen te zitten, dus al mijn instellingen ,
dus wat is wijsheid, Met de handjes eraf blijven.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 feb 2018 17:55

Re: Sonarworks

Henk, Jan Wim,

Destijds wilde REW niet installeren. Ik heb toen snel een aantal services teruggezet, de PC herstart en het opnieuw geprobeerd. Dat wilde toen ook niet. REW is een Java programma. Wat ik toen gedaan heb, is de Java runtime eerst installeren zodat we REW konden draaien (een JAR file). Maar Java wilde niet installeren.
Wat ik me kan herinneren is dat ik ook nog wat met de firewall gedaan hebt, maar ik weet niet meer wat (stond deze toen niet uit??).

Het loopt dus stuk op installatie van Java runtime.

Wat je kunt proberen is het volgende:
- Java offline installatie programma downloaden vanaf https://www.java.com/en/download/windows_offline.jsp . Misschien staat hij nog in de download directory op jouw PC.
- Een eventuele oude Java versie met Revo-Uninstaller te verwijderen.
- Maak een Windows herstelpunt.
- Maak een HW backup van je instellingen (menu File - Backup your Hauptwerk settings and personal data)
- Probeer Java opnieuw te installeren. Zet daarbij een eventuele virusscanner en firewall uit.
- Als het gelukt is, zet een eventuele virusscanner en firewall weer aan.
- Als het niet gelukt is, dan jammer.

Als het dus wel gelukt is, kun je REW downloaden: https://www.roomeqwizard.com/#downloads en installeren.
Neem de 2e, dus de versie die een afzonderlijke Java installatie verwacht en niet de versie met een meegeleverde JAVA 8 runtime nemen. Deze dus: https://www.roomeqwizard.com/installers ... s_5_18.exe


Volgens mijn intuïtie worden bij een herinstallatie (dus over de bestaande W7 heen) de services niet gezet zoals bij een nieuwe installatie. Maar ik heb dat nooit bij de hand gehad. Je moet daarvoor BlackViper nemen en het rijtje langs gaan.
De uitgeschakelde services volgens het rijtje in mijn boek is niet de oorzaak dat Java niet wil installeren. Die kun je dus gerust uitzetten.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 01 feb 2018 23:24

Re: Sonarworks

Oke nu java installed daarna Rew 5 seconden beeld Rew .. bam blauw scherm systeemcrash nog een keer java compleet Rew wou niet meer, installeren uninstal bleeg gewoon staan. verwijderd hardnekkig met REVO alles weg. dus opnieuw java gelukt opnieuw REW yes gelukt. probeer uit 5 sec hop crash blauw scherm :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x Alles eraf weg ermee alles opnieuw weer ingesteld alle resten verwijderd. alles weer normaal en schoon. Nu Sonarworks geinstalleerd zonder problemen en ja hoor systemwide driver not install. :twisted: gezocht bij sonarworks, en wat dacht je.. dit is een welbekend probleem, en dan moest je cmd en weet ik het al niet meer, en namen veranderen, ja hoor. alles eraf gemept.. ik wil nog wel kunnen spelen met mijn bijna vernielde W7 uurtje bezig geweest alles hersteld en schoongemaakt, HW draait weer en mijn orgels gelukkig ook. en die blauwe schermen hoop ik nooit meer te zien Brrrrrrrrrr :cry:

Dat is mijn ervaring
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 feb 2018 23:33

Re: Sonarworks

Sonarworks ziet de ASIO drivers niet.
Vandaar die foutmelding.

Aan Systemwide driver heb je niets. Die maken gebruik van de Direct sound drivers, met veel latency en processorbelasting.
Windows, Systemwide uses Direct Sound drivers, not ASIO.
Systemwide does not support any inputs for recording, or multiple simultaneous outputs. It is a 0-input, 2-output virtual audio device.

Ik zou het verder allemaal maar laten zitten. Ga van HW genieten ipv PC problemen op te lossen.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 feb 2018 00:06

Re: Sonarworks

Henk,

Systemwide is ook geen measurement tool


Pas nadat je je ruimte uitgemeten heb, sla je een profiel op


Daarna kan je pas systemwide gebruiken, die je vervolgens met je eigen room profiel laat afspelen.
Normaal kan je met een vst in reaper alleen genieten van de correctie.
Systemwide zorgt ervoor dat je buiten reaper ook alle muziek die je op de pc afspeelt behandelt via de correctie


Maar iets is er mis met je windows, alleen dat krijg je in dit stadium nooit meer boven tafel
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 02 feb 2018 07:52

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:Henk,

Systemwide is ook geen measurement tool


Pas nadat je je ruimte uitgemeten heb, sla je een profiel op


Daarna kan je pas systemwide gebruiken, die je vervolgens met je eigen room profiel laat afspelen.
Normaal kan je met een vst in reaper alleen genieten van de correctie.
Systemwide zorgt ervoor dat je buiten reaper ook alle muziek die je op de pc afspeelt behandelt via de correctie


Maar iets is er mis met je windows, alleen dat krijg je in dit stadium nooit meer boven tafel


Beste Evert- jan en Jan-Wim.

Reaper draait Super, er is ondertussen een kleine update gedaan, heb ik zo ingesteld als windows ergens om vraagt voor een eventuele update voor een een bepaalde software wordt dat netjes zonder enige problemen geinstalleerd. Dus ? dat werkt, een paar kleine dingetjes aangezet weer in services. En dat werkte ook weer, alles weer dubbel check. Hw blijft normaal draaien, herstelpunt aangemaakt voor problemen te voorkomen. Dus ik weet dus nu wel dat Solarworks bij mij gewoon draait, behalve dan die systemdriver, maar die heb ik dan ook niet nodig.

in ieder geval ik wacht het even af wat de volgende stap is voor eventuele roomcorrectie.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 02 feb 2018 10:26

Re: Sonarworks

Bucanier schreef:in ieder geval ik wacht het even af wat de volgende stap is voor eventuele roomcorrectie.

Heb je de proefversie van Sonarworks ,Henk?
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 02 feb 2018 14:17

Re: Sonarworks

Jaap380 schreef:
Bucanier schreef:in ieder geval ik wacht het even af wat de volgende stap is voor eventuele roomcorrectie.

Heb je de proefversie van Sonarworks ,Henk?


Inderdaad Jaap, gewoon om te proberen en kijken van wat het was. dus ik heb natuurlijk geen meet-mic tot mijn beschikking. Maar ik had beeld, maar wat het nu precies inhield ???? Mmm daar moet ik me nog even in verdiepen.
:D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 feb 2018 16:07

Re: Sonarworks

Bucanier schreef:
Jaap380 schreef:
Bucanier schreef:in ieder geval ik wacht het even af wat de volgende stap is voor eventuele roomcorrectie.

Heb je de proefversie van Sonarworks ,Henk?


Inderdaad Jaap, gewoon om te proberen en kijken van wat het was. dus ik heb natuurlijk geen meet-mic tot mijn beschikking. Maar ik had beeld, maar wat het nu precies inhield ???? Mmm daar moet ik me nog even in verdiepen.
:D


ik ben voor sonarworks bezig een tutorial te maken
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 03 feb 2018 00:19

Re: Sonarworks

Eindelijk :D na echt vanaf 5 uur tot 23.00 windows gerepareerd , bijna alle services aangezet, W7 updates gedaan hotfix pluggin, network frame tot de laatste aan toe, beveiligingen clients java, enz enz dus na een half pak schag en vloei en een asbak bijna vol draait W7 met de updates en zonder install fouten :x

sonarworks staat er op zonder fouten, alleen ik probeerde wat gekkigheid uit zodoende miste er in eens wat in Reaper een vst 64 HW bla bla dus geen geluid :cry:

gelukkig systeemherstel dus de zaak terug gezet . Hoera HW had weer geluid en reper werkte weer. Maar waaar was nu mijn Sonarworks gebleven, Aaah die was verdwenen. dus opnieuw geinstalleerd, Tja vergeet het maar.

dus met revo alle sonar verwijderd, Hw deed het nog steeds, opnieuw sonar er op, oké deze deed het . vervolgens alles weer opnieuw opgestart, sonar stond nog op het bureaublad, En........ HW deed het nog en het speelde, vervolgens wat overbodige dingen uitgeschakeld (niet te veel nu) opnieuw opgestart, alles werkte nog.
en HW met reaper deed zijn uiterste best op mijn nu inmiddels 4 frontspeakers er niet uit te blazen met kampen haha.

Nu de volgende stap. en echt ik durf niet meer zou nu REW ook werken met installeren :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 03 feb 2018 00:25

Re: Sonarworks

Haha, roken en balen gaan vaak samen.
Je hebt nu toch Sonarworks? Waar heb je Rew dan nog voor nodig?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 03 feb 2018 00:30

Re: Sonarworks

Gefeliciteerd Henk! En zo word je er steeds handiger mee...
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 03 feb 2018 10:12

Re: Sonarworks

josq schreef:Gefeliciteerd Henk! En zo word je er steeds handiger mee...


met windows durf ik wel gekke dingen te doen :D , maar nu staat daar HW plus reaper keurig ingesteld op. net wat ik zei reaper miste opeens een vst van HW32 nog wat :roll: ?
En ik wist echt niet wat er stuk was waardoor ik geen geluid maar had. :?: dus de veiligste manier, in de hoop was een kleine herstel uitvoeren met W7 dat alles weer draaide. maar toen was Sonar weer verdwenen, :x de plugins van sonar stonden er nog wel op, maar sonar brak wel de nieuwe install af met een....foutmelding. :x

Dus ik ben daar nu een beetje bang voor . :? Het moet natuurlijk wel allemaal werken , en dan zonder de nodige Crashdumps die ik er tussendoor kreeg. :x Ik durf niet eens mijn register op te schonen met Ccleaner, :oops: gewoon omdat ik bang ben , en sporen wissen of overbodige bestanden opruimen, (Revo), terwijl ik dat gewoon om de week doe met W10 zonder schade of problemen. :D Maar op W7 net wat ik al zei draait HW. Dus vandaar. :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 feb 2018 12:08

Re: Sonarworks

Henk schreef:
Eindelijk na echt vanaf 5 uur tot 23.00 windows gerepareerd



eerlijk gezegd Henk, had ik dan gewoon alles gewist, en een compleet nieuwe windows incl. HW er nieuw op gezet

dan was je sneller klaar, en een goed werkende verse windows.


nu na een volle asbak, en een lege shagbaal weet je wellicht nog niet of alles goed werkt?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 03 feb 2018 17:40

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:
Henk schreef:
Eindelijk na echt vanaf 5 uur tot 23.00 windows gerepareerd



eerlijk gezegd Henk, had ik dan gewoon alles gewist, en een compleet nieuwe windows incl. HW er nieuw op gezet

dan was je sneller klaar, en een goed werkende verse windows.


nu na een volle asbak, en een lege shagbaal weet je wellicht nog niet of alles goed werkt?


ik laat me niet kisten. REW draait, moest alleen een paar versies terug Java draait. hoppa zo doen we dat en Sonar draait. nu wachten op de licensie en de meet mic
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 feb 2018 20:18

Re: Sonarworks

Bucanier schreef:
Jan Wim schreef:
Henk schreef:
Eindelijk na echt vanaf 5 uur tot 23.00 windows gerepareerd



eerlijk gezegd Henk, had ik dan gewoon alles gewist, en een compleet nieuwe windows incl. HW er nieuw op gezet

dan was je sneller klaar, en een goed werkende verse windows.


nu na een volle asbak, en een lege shagbaal weet je wellicht nog niet of alles goed werkt?


ik laat me niet kisten. REW draait, moest alleen een paar versies terug Java draait. hoppa zo doen we dat en Sonar draait. nu wachten op de licensie en de meet mic



kijk zo is dat :lol:

moet ik de reis naar Urk nog inplannen of lukt het voor de rest wel Henk?
wel zou ik zeker nu REW draait alles ook op tijd gaan zetten je 4 frontspeakers en je rear
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 03 feb 2018 20:43

Re: Sonarworks

plan de reis maar in Op de zaterdagen komt het mij altijd het beste uit. we zullen nu echt kampen uit zijn voegen laten blazen even zeggen wat de licencie moet kosten stuur maar even naar mijn Mail henkpasterkamp@ziggo.nl pb
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 feb 2018 20:47

Re: Sonarworks

Bucanier schreef:plan de reis maar in Op de zaterdagen komt het mij altijd het beste uit. we zullen nu echt kampen uit zijn voegen laten blazen even zeggen wat de licencie moet kosten stuur maar even naar mijn Mail henkpasterkamp@ziggo.nl pb


ik neem begin next week contact met je op Henk
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
VorigeVolgende

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com