Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

sampleset installeren (Görlitz)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 19 feb 2018 18:13

sampleset installeren (Görlitz)

hallo

Ik heb een vraag.
Ik heb het sampleset Goerlitz geïnstalleerd vanaf de usb maar ik zie hem nog niet staan in het rijtje van load organ.
hoe krijg ik het sampleset wel zichtbaar?

groeten joas

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 feb 2018 18:45

Re: sampleset installeren (Görlitz)

Dan heb je nog die alles geïnstalleerd of er is iets tijdens installatie fout gegaan. Want er moet altijd een ODF (het bestand wat je wilt zien) staan.

Ik zou eerst de bestanden van de USB stick op de harddisk van het orgel zetten (met de windows verkenner) en dan opnieuw installeren (dus vanuit de bestanden op de harddisk). Alle bestanden moeten in 1 map op de harddisk staan omdat Görlitz zgn. muti-part RAR bestanden heeft (het hoofdbestand pakt alle gekoppelde bestanden ook uit).

En je moet beginnen met de demo versie. Dan small, medium en full installeren. Of natuurlijk minder als je geen full hebt.

Daarna moet hem nog laden en je zou Gorlitz in het menu Organ en dan Load Organ moeten zien.

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 19 feb 2018 20:33

Re: sampleset installeren (Görlitz)

hallo Evert-jan

Bedankt voor je reactie.
wat bedoel je precies met de harddisk van je orgel.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 feb 2018 20:47

Re: sampleset installeren (Görlitz)

Ik bedoel de harddisk van de orgel PC (PC was ik even vergeten er achter te zetten). Of te wel de PC waarop HW geïnstalleerd is. Even een tijdelijke map aanmaken waar je die bestanden bij het kopiëren in zet (of alles op het bureaublad zetten).
Na afloop (als alles goed gegaan is) kun je die map weer weggooien of die bestanden van je bureaublad verwijderen.

Nog een opmerking: als je de full version hebt, dan hoef je de andere versies niet als orgel te laden; alleen dus installeren. Het mag wel, maar als je de full hebt, zal je denk ik nooit op die andere spelen. Het is dan zonde van de wachttijd bij het aanmaken van de cache file en ook zonder van de harddiskruimte, die daardoor in beslag genomen wordt.

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 19 feb 2018 21:36

Re: sampleset installeren (Görlitz)

hallo Evert-jan

het is helder zo.
het klopt inderdaad dat hij niet helemaal geladen is dus vandaar dat hij er nog niet opstaat.
hij geeft halverwege een foutmelding (the version of the file format is too high please upgrade hauptwerk to the latest available version. file format version =4.20014, maximum allowed version =4.00,

het orgel op een andere schijf zetten is gelukt.
maar ik heb geen idee wat ik hier mee moet.

mvg

johan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 feb 2018 21:41

Re: sampleset installeren (Görlitz)

Johan

Dat betekent dat je eerst HW moet updaten.
De download staat hier: http://www.downloadhauptwerk.com/win
Naam invullen en kies 'update installer' versie.
Verder staat op die webpagina links onder "Hauptwerk USB Key Drivers". Klik daaronder op de download link.

Eerst deze USB key driver (t.b.v. je dongle) installeren.
Als dat gebeurd is, de HW update versie installeren. Als je 1 harddisk in de PC hebt, is het steeds Next, Next, Next klikken.

De HW update heeft wat extra's.
Wel gaan al je eerder geïnstalleerde orgels eenmalig door de lange laadroutine op het moment dat je een orgel laadt. Je hoeft verder niets te doen, alleen wachten.

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 19 feb 2018 21:54

Re: sampleset installeren (Görlitz)

hallo Evert-jan

dat verklaart een hoop.
ik ga het proberen in ieder geval hartelijk bedankt voor de info.
Hoe moet ik die download installeren op Hauptwerk.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 feb 2018 21:56

Re: sampleset installeren (Görlitz)

Joas schreef:Hoe moet ik die download installeren op Hauptwerk.

In de windows verkenner 2x op de gedownloade file klikken

En datzelfde geldt voor de USB dongle driver. Deze eerst installeren en dan HW

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 19 feb 2018 22:25

Re: sampleset installeren (Görlitz)

hallo Evert.

echt heel hartelijk bedankt voor je hulp.
ik ga het morgen proberen het is bij mijn broer maar die zag het zelf niet zitten. vandaar dat de info soms niet helemaal helder is.
maar dankzij dit forum moet het wel goed komen ;)

nog 1 klein vraagje wat bedoel je dat ik het ook moet doen met de usb dongel driver

sorry dat ik zo onkundig ben met pc`s

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 feb 2018 22:33

Re: sampleset installeren (Görlitz)

Hetzelfde als met de HW download: installeren van de dongle driver door in de windows verkenner 2x op de gedownloade file (de USB driver dus) klikken.
Als dat klaar is, kun je als test even HW opstarten en kijken of HW met een al geïnstalleerd orgel werkt.

Daarna HW stoppen en de HW update installeren: in de windows verkenner 2x op de gedownloade HW update installer file klikken.

Als dat gebeurd is HW opstarten en dan datzelfde orgel weer laden. Deze gaat dus door de lange laadroutine en zou daarna automatisch weer moeten werken.
Als alles goed gegaan is, daarna pas Görlitz laden. Installeren hoeft dus niet meer omdat de foutmelding dat je een oude HW versie gebruikt pas bij het laden komt.

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 20 feb 2018 19:52

Re: sampleset installeren (Görlitz)

hallo evert

ik heb het geprobeerd.
ik heb die 2 bestandjes gedownload en op usb gezet.
maar hauptwerk ziet ze niet staan.
heb ook op de e schijf gezet maar blijft onzichtbaar.
de hauptwerk download (het kleinste bestandje de driver) doe je toch gewoon via apply a licentie update file.
kan ik niet eerst het andere bestand downloaden op de verkenner misschien dat hij het dan wel doet.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 feb 2018 21:42

Re: sampleset installeren (Görlitz)

Je moet die twee bestanden ook niet vanuit HW installeren. Je moet HW afsluiten en dan in Windows Verkenner dubbelklikken op deze bestanden. Eerst de dongle-driver. Daarna de HW-updater.

Pas als je dat gedaan hebt, kun je HW weer opstarten en vanuit HW Goerlitz laden.

Maar volgens mij zeg ik nu ongeveer hetzelfde als Evert-Jan in zijn laatste bericht.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 feb 2018 23:51

Re: sampleset installeren (Görlitz)

Johan

je haalt verschillende dingen door elkaar
Een update van HW is geen orgel of sample set maar een stuk software. Hetzelfde geldt voor de USB dongel driver.
Die moet je dus installeren in Windows. Dat doe je door 2x in de verkenner op het betreffende bestand te klikken. Dat stond hierboven ook omschreven.

Dus nog een keer een stappenplan. En voer dit uit zoals beschreven.
1) Beide bestanden als aangegeven heb je dus al gedownload en staan op de USB stick
2) Kopieer deze 2 bestanden naar de HW PC en zet ze op het bureaublad
3) stop HW als dat toevallig gestart is.
4) Klik in de Windows verkenner 2x met de linkermuisknop op Sentinel_LDK_RTE_InstallerWindows.exe en klik een paar keer op next.
5) als dat klaar is start HW op en laad een orgel kijken of om te kijken of HW met een al geïnstalleerd orgel werkt. Als dat goed gegaan is dan kun je door met stap 6. Anders stoppen en dit melden op het forum. HW moet dus gewoon als basic of Advanced versie opstarten en niet met een vraag voor de HW freeversie. Als alles werkt, stop HW.
6) Klik in de Windows verkenner 2x met de linkermuisknop op UpdateHauptwerk_v4.2.1.003.exe en klik een paar keer op next. LET OP: ik ga er van uit dat je 1 PC in de HW PC hebt en geen 2. Anders moet je dit niet doen maar dat op het forum melden want dan is de procedure anders.
7) als dat klaar is start HW op en laad een oud orgel om te kijken of het werkt. Deze gaat dus door de lange laadroutine en zou daarna automatisch weer moeten werken.. Als dat goed gegaan is dan kun je door met stap 8.
8) Ga in HW naar menu organ en dan load organ. Kies Görlitz om dat te laden. Installeren hoeft dus niet meer omdat de foutmelding dat je een oude HW versie gebruikt pas bij het laden komt.
9) stel de registers in tbv Front en optioneel Rear. Als je geen Rear hebt, dan die rear registers selecteren en kies dan bij Rank Enabled voor NO

Nog een opmerking: als je de Görlitz full version hebt, dan hoef je de andere versies niet als orgel te laden; alleen dus in HW installeren. Het mag wel, maar als je de full hebt, zal je denk ik nooit op die andere spelen. Het is dan zonde van de wachttijd bij het aanmaken van de cache file en ook zonder van de harddiskruimte, die daardoor in beslag genomen wordt.

Print dit bericht uit en voer dit uit terwijl je het punt voor punt af turft op dat papiertje.
Duidelijker als dit kan ik het niet beschrijven. Als het nu nog niet gaat, moet je een HW-er uit je omgeving voor assistentie vragen.

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 21 feb 2018 19:55

Re: sampleset installeren (Görlitz)

hallo Evert-Jan

Het is gelukt.
sorry dat ik je verkeerd begreep.
nu staat Goerlitz full er wel bij load organ.
als ik hem aan klik om te laden geeft hij aan dat ik contact op moet nemen met sonus paradisi ik neem aan dat ze bedoelen dat ik nu een licentie update moet hebben.
ik heb het bestandje opgestuurd naar bovenschen die zal een bestandje terug sturen.

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 21 feb 2018 20:43

Re: sampleset installeren (Görlitz)

nu zie ik bij load organ Görlitz small midi en full staan maar de demo versie zie ik niet terwijl ik die wel geïnstalleerd heb. moet ik dan alles weer opnieuw installeren of kan ik hem alsnog installeren?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 feb 2018 20:49

Re: sampleset installeren (Görlitz)

De demo versie hoort daar ook bij te staan. Die is ook nodig voor de Full version

Je kunt die demo opnieuw installeren. De rest hoef je natuurlijk niet te installeren, want die staan al op de harddisk van de HW PC.

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 21 feb 2018 21:31

Re: sampleset installeren (Görlitz)

oke prima.
bedankt voor de vele moeite. Het is 1 van de eerste keren dat ik een sampleset installeer heb geen ervaring vandaar de het allemaal nieuw was.

als je een orgel laad hoef je de data bestanden toch niet te laden.
bijvoorbeeld bij görlitz staat er eerst een data bestand en dan Görlitz midium er onder.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 feb 2018 21:44

Re: sampleset installeren (Görlitz)

Nee, eerst de dongle update doen en daarna gewoon Görlitz full laden en de registers instellen.

Er is nu veel geld geïnvesteerd maar om HW goed te kunnen bedienen moet je toch iets meer weten. En ook de zaken die je moet instellen bij alle registers zijn van belang voor het eindresultaat.
Volgens mij moet je eerst de documentatie gaan doorlezen. Hoe een sample set installeren en registers van een orgel configureren.
Die documentatie (PDF in de Engelse taal) zit ook bij de HW update. Via menu Help te bereiken en hij staat ook op het bureaublad. Kijk dat eerst door voordat je er aan begint.

Er is ook een Nederlandstalig boek beschikbaar (viewtopic.php?f=8&t=2945).

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 22 feb 2018 21:45

Re: sampleset installeren (Görlitz)

oke dan ga ik de download nog installeren.
dan hoop ik dat mijn broer binnenkort kan spelen.

ja je hebt gelijk ik ga er achteraan het is makkelijk dat je eens wat op kunt zoeken in het Nederlands .

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com