Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

de oude Focusrite Saffire op High Siera

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 24 feb 2018 11:38

de oude Focusrite Saffire op High Siera

LS, ik ben nu geheel overgestapt op de mac, met het nieuwste OS 10.13.3. High Siera.

Mijn vraag is, of de aloude Focusrite Saffire ( dat rechtopstaaande model) ook draait op dit OS...

Op de website wordt aangegeven dat 10.7 de laatste is warop het draait.......maar vaak blijken dat soort vermeldingen wat aan de veilige kant..

https://global.focusrite.com/downloads/ ... ct=Saffire

Bijvoorbeeld bij Evert-Jan, daar zie ik toch op de foto dat apparaat pronken...maar ja, zal wel onder Windows zijn......

Alvast bedankt voor de aandacht,

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 feb 2018 12:06

Re: de oude Focusrite Saffire op High Siera

Geert

Ja, bij mij werkt de geluidskaart onder Windows 7.

Kun je het niet gewoon proberen door die laatste driver te installeren?
Werkt het niet, dan de driver weer verwijderen.
Werkt het wel, dan is het de vraag of dat blijft werken bij een update van Mac OS

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 24 feb 2018 13:04

Re: de oude Focusrite Saffire op High Siera

geert01 schreef:Op de website wordt aangegeven dat 10.7 de laatste is warop het draait.......maar vaak blijken dat soort vermeldingen wat aan de veilige kant..

Ik zit inmiddels op 10.10, zonder problemen.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 24 feb 2018 15:21

Re: de oude Focusrite Saffire op High Siera

Lia en Evert-Jan, bedankt voor jullie reply...

Ja, het probleempje is, dat ik hem 2ehands kan aanschaffen, dus dat ik het nu nog niet kan testen. Ik gok het maar...

Heb hem vroeger jaren gehad onder windows, maar weggegeven aan een kennis omdat ik ineens van de firewire af wilde.....maar tblijft een beest van een ding met al die mooie analoge uitgangen.....

@Lia, Is er een reden, waarom je niet naar 10.13 gaat upgraden dan?? Ik draai hier met een paar Mac Minis late 2012, en die doen dat nog gewoon.

HG

Geert

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 24 feb 2018 16:24

Re: de oude Focusrite Saffire op High Siera

geert01 schreef:@Lia, Is er een reden, waarom je niet naar 10.13 gaat upgraden dan?? Ik draai hier met een paar Mac Minis late 2012, en die doen dat nog gewoon.

Nee, niet echt. Behalve dan dat ik m'n uitgebreide HW setup een tijd weinig heb gebruikt vanwege (r)emigratie naar en uit Engeland. In Engeland had ik een afgeslankte setup met een Macbook en gebruikte ik m'n MacPro (2009) + Saffire niet. En terug in Nederland had ik eerst geen orgel, inmiddels wel weer.

Maar als het werkt (of niet), hoor ik het graag. Dan weet ik of met een gerust hart kan updaten ;-)

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 24 feb 2018 17:28

Re: de oude Focusrite Saffire op High Siera

Hallo Geert,

Overgestapt naar Mac. Zou ook mijn ideaal zijn. Maar hoe doe je het met je intern geheugen? Mac Mini gaat toch maar tot 16Gb?

Groet,
Arjan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 24 feb 2018 18:24

Re: de oude Focusrite Saffire op High Siera

Hadie Arjan......ja, btje byzonder mens ben ik wel........

1. ivm mijn gehoorsachteruitgang is het voor mij sowieso weinig winst om 24 bits te draaien.

2. Bovendien heb ik vaak sets, zoals van OAM die uberhaupt al wat minder geheugen vragen,

3. EN ik laad dus meestal geen rear samples in.

4. Ik gebruik ook vaak als het aanwezig is, de DRY versie.

5. Soms knip ik ook de galmstaarten eraf.

ALTIJD verdeel ik de samples voor de werken op aparte HW naar VST kanalen.
Zodoende kan ik ook bij afgeknipte galmstaarten, toch de diverse werken een eigen plaats in de akoestische ruimte geven door elk werk een convolution galm mee te geven.

De HELE grote samplesets zal ik ook vermijden omdat die voor mij totaal geen toegevoegde waaarde hebben. Ik vind een dispositie zoals bv Caen wel groot genoeg. Ik zoek het dan meer in de diversiteit van de orgels.

Maar ik zal niet ontkennen, dat, als ik nog eens gunstig aan een MAC kan komen die wel meer RAM aankan, ik wellicht die stap nog zet. Maar intussen is het wel ontzettend gaaf dat deze prachtige machientjes ook zo weinig ruimte opeisen.....
Resize of Rotation of DSC_0483.JPG

HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com