Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Reaper probleem; geen audio,

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 9

Geregistreerd: 08 feb 2014 21:55

Bericht 28 feb 2018 21:42

Reaper probleem; geen audio,

Beste experts,

Ik ben een beetje aan het experimenteren met een proefversie van Reaper. Ik wil net zoals een filmpje wat extra galm toevoegen aan mijn Kampen sampleset. Ik heb het gekoppeld volgens de handleiding. Als ik speel registreert Reaper wel de midi, maar geen geluid. Ik hoor alleen een grote ruis. Ik heb de kanalen al ingesteld op de audio. Wat kan het probleem zijn?

Hart.gr.

Martin

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 28 feb 2018 21:56

Re: Reaper probleem; geen audio,

Hoi, kun je even wat screenshots plaatsen van je Reaper-instellingen? Liefst:
*hoofdscherm incl. instellingen van de plugin die je gebruikt om galm toe te voegen
*schermpje dat te voorschijn komt als je in de betreffende track op de "route"-knop drukt
*schermpje van menu>>options>>preferences(>>device)
Dan komen we er vast wel aan uit.

Berichten: 9

Geregistreerd: 08 feb 2014 21:55

Bericht 28 feb 2018 22:42

Re: Reaper probleem; geen audio,

homescreen.jpg

routing.jpg

preferences.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 28 feb 2018 23:21

Re: Reaper probleem; geen audio,

Bedankt! Dit zijn in principe de screenshots die ik bedoelde. Het meeste lijkt in beginsel wel goed te staan.

Ik zou alleen de reverb plugin uitschakelen bij het track met de Hauptwerk VST Link, en deze inschakelen bij het track met HW01/02. Verder ben ik benieuwd naar het routing schermpje bij het HW01/02 track. Daarin moet een hardware output geselecteerd zijn om de verbinding te maken met je speakers.

Maar eerst even checken: licht het volumebalkje op in deze track (of in een van de andere tracks) wanneer je gaat spelen? Zo niet, ga dan in Hauptwerk naar het topmenu, selecteer general settings>>audio outputs en check of bij elk van de groepen bij "audio output device" de Hauptwerk VST-link geselecteerd staat.

Tenslotte zou ik nog in het preferences schermpje bij "request sample rate" 48000 ipv 44100 invullen, aangezien vrijwel alle samplesets deze bitrate hebben.

Berichten: 9

Geregistreerd: 08 feb 2014 21:55

Bericht 28 feb 2018 23:53

Re: Reaper probleem; geen audio,

Ah hartelijk dank. Ik heb intussen wat aangepast, maar helaas nog zonder resultaat. Ik zie geen eq-balkjes bewegen als ik iets speel. Ook wordt het geluid niet harder als ik dat in reaper omhoog doe. Dan wordt alleen de ruis harder. Hierbij nog wat screens.

routing2.png

output1.png

output2.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 01 maart 2018 00:35

Re: Reaper probleem; geen audio,

Ik kan aan de kant van Reaper geen ongerijmdheden ontdekken die zouden moeten leiden tot een luide ruis zoals je die beschrijft.

Welk sampleset gebruik je? Heb je voor alle registers de juiste audiogroep ("surround") geselecteerd bij de laadinstellingen? Werkt het sampleset wel gewoon goed wanneer je Reaper en de VST-link niet gebruikt?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 maart 2018 01:06

Re: Reaper probleem; geen audio,

In Reaper zie ik ook geen rare dingen behalve dat je in Preferences 44,1 KHz hebt gedefinieerd. De daar ingevulde waarde wordt overschreven door de waarde die je bij de project settings ingevuld hebt.

In HW is in Audio Outputs een Line in Directsound 001/002 gedefinieerd. Die kun je verwijderen. HW kent alleen maar outputs. (DIrect sound moet je zo wie zo niet gebruiken in comb. met HW).

Daarna nog maar eens proberen

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 maart 2018 10:30

Re: Reaper probleem; geen audio,

Mart de drivers van de delta zijn soms wat eigenwijs, je kan ook nog even proberen om bij de output range in reaper het last kanaal te verhogen, nu werk je van tot kanaal 1

Even kijken als je daar bv kanaal8 ingeeft wat er dan gebeurd.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com