Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Feedback beleving sample sets

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 19 feb 2018 19:31

Re: Feedback beleving sample sets

Jan Wim,

hopelijk weer een beetje terug naar waar het om begon.
Een interessant onderwerp.

Zelf speel ik meestal op dezelfde set (Freiberg) en soms op Oosterwijtwert.
Meestal met koptelefoon.

Oosterwijtwert:
Klinkt fantastisch met koptelefoon, dat komt omdat ik dan het beste stereo beeld heb. Het ontbreekt er nog net aan dat ik de deur van de kerk voorzichtig open hoor gaan en er een toevallige passant stilletjes in de bank gaat zitten luisteren. Zo ontzettend natuurgetrouw, gewoon bizar.

Freiberg:
En waarom dan veel meer met Freiberg onderweg? Toch een uitgebreider orgel. Maar de beleving van plaats en ruimte is veel minder.

Vanwaar dit intro? Omdat hier volgens mij een belangrijke oorzaak ligt.

Hoe meer geluidskanalen er bij de opnames van het instrument gebruikt worden, hoe meer de werkelijk vervormd wordt. Bij veel opnames voor sampels worden meerdere opname-kanalen gemixt om tot het beste resultaat te komen voor een HW-audio kanaal.

Het liefst dan ook 6 kanaals audio. Met veel liefde worden door sommigen dan alle boxen ‘op tijd’ gezet. Slidertje erbij om je positie in de ruimte te bepalen et voila: Nu is alles instelbaar en dus perfect….. Of hebben we misschien zoveel ingredienten in de soep gestopt dat de bouillon te troebel is geworden om als heldere bouillon opgediend te worden? Hoewel alles geoptimaliseerd is zal ons brein moeite bijven houden met de vraag waar we ons in de ruimte bevinden met luistermoeheid (sampelset-moeheid) als gevolg.

En volstrekt ander punt: hoe gaat Hauptwerk om met harmonischen. Jawel, gewoon optellen, zoals de sampels in de set zitten. En gaat daar dan ook niet het nodige mis.

Voorbeeld.
Men neme op een pijporgel de c van de prestant. Daar zitten wat boventonen in, oa een kwint.

Op het moment dat deze pijp aanspreekt zal de klank keurig opgebouwd worden zoals het de c van de prestant betaamd. Hetzelfde geldt voor de g, een kwint hoger.

Nu druk ik eerst de g in en die houd ik vast. Vervolgens de c erbij. De kwint -dus de g- zal de kwint in de c meenemen, waarschijnlijk gewoon in fase, want waarom zou je als zwakke harmonische kwint van de c proberen tegen de g te gaan vechten. Hij hobbelt lekker mee, samen vullen ze elkaar aan. Ik heb er de apparatuur niet voor om het te meten, maar ik kan niet anders dan dit te veronderstellen.

En dan starten we nu hauptwerk.
Jawel, de digitale kloon van het orgel van wat we net verzonnen hebben. Als ik nu eerste de prestant g indruk en daarna de c erbij voeg zullen er gewoon 2 samples afgespeeld worden. En die samples hebben geen verstand van resonantie en meekleuren en weet ik niet wat.Geen idee of te zien is dat de som van deze twee kan verschillen afhankelijk van het moment dat de toesten ingedrukt zijn. Frequentie curve en zoeken naar de kwint. Ook dat kan ik niet meten.

Nu zal in een echt orgel de kleuring lees 'het samensmelten van de klank' dus veel natuurlijker verlopen dan in een -
oneerbiedig gezegd- hauptwerk-machine

Dus hoe meer toetsen er ingedrukt worden, en hoe meer registers er open getrokken worden hoe groter het verschil met het effect op het echte orgel. Met de huidige hauptwerk techniek van met ‘audio’ samples niet oplosbaar.

Zie hier een beperking waardoor we altijd maar weer naar nieuwe ‘orgels’ zullen grijpen in de hoop dat die perfect zijn. En ook daar zullen we ontdekken dat het niet ideaal is.

Resume
Dus wat mis ik, of zou beter moeten:
Audio : back to basic
Geheel : "less is more", zowel kwa registraties, als in aanschaf van instrumenten.
Toekomst : HW 10 voorzien van een module om alle sampels om te zetten (bij eerste keer laden) naar digitale frequentie karakteristieken, zodat we met onwaarschijnlijke rekenkracht de sampels in het frequentie domein op kunnen tellen zodat ze beter samensmelten. Maar dan eerst een paar jaar onderzoek naar hoe dat samensmelten van klank nu echt werkt. Want reken maar dat mijn voorstelling nog wel wat te kort door de bocht is.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 feb 2018 19:49

Re: Feedback beleving sample sets

Boudewijn,

ik ben het grotendeels met je eens
een HW orgel zal nooit het origineel kunnen vervangen, al komt versie30 uit.


wel zal er in de komende HW versies hopelijk meer aandacht aan relatie pijpen onderling worden gegeven.

en inderdaad ikzelf ben ook niet echt weg van het enorme 6-kanaals geweld, meestal laadt ik maar 4 van de 6 kanalen

maar zeker de kunst in registreren is een wereld apart , ikzelf blijf vaak de geijkte registraties toepassen
terwijl je daar ieder orgel eigenlijk tekort mee doet.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 19 feb 2018 21:22

Re: Feedback beleving sample sets

Boudewijn, een : een quint als boventoon zal m.i. altijd precies een reine quint zijn. Maar een quint als interval (bijvoorbeeld een C en een G) zal zelden precies rein zijn. In ieder geval niet in een gelijkzwevende stemming. Maar zelfs in een reine stemming (een quintregister bijvoorbeeld wordt rein gestemd) zal er nog sprake zijn van kleine natuurlijke ontstemmingen, waardoor er een zweving ontstaat ten opzichte van boventonen. Dit vindt zowel in het echt als in Hauptwerk plaats.

Het "samensmelten van de klank" kan in beginsel nagenoeg perfect in stereo opgenomen worden én nagenoeg natuurgetrouw met behulp van Hauptwerk nagebootst worden, uitgaande van zeer goede opname- en samplebewerkingstechnieken, én een zeer goede stereo-opstelling in een droge luisterruimte. Het natuurkundige principe dat je geluidsgolven uit verschillende bronnen op kunt tellen vormt de basis van Hauptwerk.

Helaas zijn opnamemicrofoons, samplebewerkingstechnieken, speakers en luisterruimtes nooit helemaal perfect en zul je dus altijd last hebben van kleine vervormingen. Desalniettemin kan het niveau van het realisme zeer hoog worden.

Voorwaarde is wel dat je slechts 1 opnamepositie hebt (ik ga nu even niet in op surround en vergelijkbare technieken), en dat je ook je audio-opstelling optimaliseert voor 1 luisterpositie. Je kunt nooit de akoestiek van een kathedraal in 3D kopieren in een huiskamer. Maar je kunt wel op 1 plek (of enkele plekken) in een kathedraal een monster ("sample") nemen van het geluid en dit op 1 locatie natuurgetrouw afspelen. Dat is precies, zoals gezegd, de basisgedachte achter Hauptwerk.

verder kan er, zoals Jan-Wim aangeeft, sprake zijn van allerlei interacties tussen pijpen. Veel van die interacties kunnen gesimuleerd worden met het windmodel, alleen heeft het windmodel nog de beperking dat het geen rekening houdt met de akoestiek. Hier valt inderdaad nog een verbeterslag te halen zoals jij dat voorstelt.

Misschien is de grootste beperking van Hauptwerk uiteindelijk wel dat je de algehele sfeer van een kerkgebouw niet kunt vangen: de geuren, de koelte, de galm van je voetstappen , het steile trappetje, de aanraking van oude klavieren en registerknoppen...

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 20 feb 2018 11:36

Re: Feedback beleving sample sets

Je kunt nooit de akoestiek van een kathedraal in 3D kopieren in een huiskamer. Maar je kunt wel op 1 plek (of enkele plekken) in een kathedraal een monster ("sample") nemen van het geluid en dit op 1 locatie natuurgetrouw afspelen. Dat is precies, zoals gezegd, de basisgedachte achter Hauptwerk.

Aldus Jos.

Idd, en DAAR ligt nu net het pijnpunt: die opname zou je willen maken van de registratie zoals die op DAT moment wordt gevoerd; je krijgt dan een welhaast ideale stereo-opname van de menging in de ruimte van die verschillende stemmen.

Wat HW doet, is tegelijkertijd afspelen van APART in de tijd gezien opgenomen stemmen, en dan hopen dat het ontstane geluidsbeeld ongeveer identiek wordt.......

Dit is dus, wat Pipeloops indertijd deed, weliswaar om heel verschillende redenen, dat ze dus vaste registraties hadden opgenomen waar je dan een keuze uit kon maken. Ondanks de beperkingen van die tijd ( 16 bits), waardoor er wat ruis in zit, klinkt dit nog steeds goed.....(Schijven Bever orgel Laeken oa).

Ook bij bv een clavecimbel wordt dit gedaan, maar daar heb je natuurlijk maar enkele "registraties".

Voor het orgel zou dit zou dan impliceren, dat voor ELKE mogelijke totaalregistratie je opnames zou moeten hebben......dat wordt onwerkbaar.

Intussen is het realiteitsgehalte van de samplesets nu toch zodanig, dat je prachtig thuis kunt spelen..........

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 20 feb 2018 11:58

Re: Feedback beleving sample sets

geert01 schreef:Je kunt nooit de akoestiek van een kathedraal in 3D kopieren in een huiskamer. Maar je kunt wel op 1 plek (of enkele plekken) in een kathedraal een monster ("sample") nemen van het geluid en dit op 1 locatie natuurgetrouw afspelen. Dat is precies, zoals gezegd, de basisgedachte achter Hauptwerk.

Aldus Jos.

Idd, en DAAR ligt nu net het pijnpunt: die opname zou je willen maken van de registratie zoals die op DAT moment wordt gevoerd; je krijgt dan een welhaast ideale stereo-opname van de menging in de ruimte van die verschillende stemmen.

Wat HW doet, is tegelijkertijd afspelen van APART in de tijd gezien opgenomen stemmen, en dan hopen dat het ontstane geluidsbeeld ongeveer identiek wordt.......

Dit is dus, wat Pipeloops indertijd deed, weliswaar om heel verschillende redenen, dat ze dus vaste registraties hadden opgenomen waar je dan een keuze uit kon maken. Ondanks de beperkingen van die tijd ( 16 bits), waardoor er wat ruis in zit, klinkt dit nog steeds goed.....(Schijven Bever orgel Laeken oa).

Ook bij bv een clavecimbel wordt dit gedaan, maar daar heb je natuurlijk maar enkele "registraties".

Voor het orgel zou dit zou dan impliceren, dat voor ELKE mogelijke totaalregistratie je opnames zou moeten hebben......dat wordt onwerkbaar.

Intussen is het realiteitsgehalte van de samplesets nu toch zodanig, dat je prachtig thuis kunt spelen..........

HG

Geert


Zeker die laatste zinnen. Misschien moet iedereen maar weer even op een normale Johannus/Eminent/Ahlborn spelen om aan het realiteitsgehalte te wennen.. ;)

Maar toch, je kunt toch wel een paar combinaties opnemen?
Sygsoft heeft ook al een paar orgels opgenomen met daarin wat standaard combinaties.

Als nu bij ieder orgel wat extra combinaties worden opgenomen, bijvoorbeeld:
1x Mezzoforte, 1x Forte, 1x Fortissimo.
Of 1x F, 1x FF, 1x T.
Bijvoorbeeld.
Of als er nog opslagruimte voor is 2 versies van F..

Natuurlijk, als je dan een iets afwijkende registratie wil dan heb je niets meer aan de combi.
Maar met de plaatselijke organist, die het orgel goed kent, zou bijvoorbeeld de mooiste FF combinatie besproken kunnen worden. Dan heb je in ieder geval nog íets.. ?

Edit: of een 'zuinige' FF, dan kun je zelf nog 1 of 2 registers toevoegen zodat je alsnog maar 2 of 3 opnames mengt ipv 20..
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 20 feb 2018 23:03

Re: Feedback beleving sample sets

Vanavond weer even die heerlijke bewerking van Asma Psalm 42 gespeeld. Een verrassend universeel stuk wat Feike schreef in de Leidse periode maar ook fantastisch op Aix klinkt. Ik heb misschien niet de meest dure audio configuratie van u allen (yamaha ax396 versterker met akai equalizer en 4 passieve speakers) maar alles rolt heerlijk door de kamer, begeleid door vrouwlief op de dwarsfluit!
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 21 feb 2018 11:16

Re: Feedback beleving sample sets

EN ook een heerlijke sampleset...als istie dan wellicht wat verouderd, dat doet nix af aan de impact die Aix heeft.....

Ook al heb ik Caen, ik vind eigenlijk Aix mooier........

Wij doen het hier maar met de blokfluit........ :oops:

HG

Geert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 22 feb 2018 21:01

Re: Feedback beleving sample sets

geert01 schreef:EN ook een heerlijke sampleset...als istie dan wellicht wat verouderd, dat doet nix af aan de impact die Aix heeft.....

Ook al heb ik Caen, ik vind eigenlijk Aix mooier........

Wij doen het hier maar met de blokfluit........ :oops:

HG

Geert


Dom misschien ,maar welke set is dit , Cc Metz ?

Groet Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 feb 2018 21:07

Re: Feedback beleving sample sets

If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 22 feb 2018 23:01

Re: Feedback beleving sample sets

En Aix is door Prof. Maier (OrganArt) opgenomen.

http://www.organartmedia.com/de/ducroquet-cavaille-coll
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 23 feb 2018 10:45

Re: Feedback beleving sample sets

Harm schreef:En Aix is door Prof. Maier (OrganArt) opgenomen.

http://www.organartmedia.com/de/ducroquet-cavaille-coll

I

Is het deze die je bedoelt Geert?

groet
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 23 feb 2018 21:17

Re: Feedback beleving sample sets

Jaja, ben er zelfs speciaal eens tijdens een vakantie naartoe getogen.........Wat heel bijzonder is, dat is, dat in de kerk het NET lijkt of er twee identieke ( groen geverfde) orgels recht tegenover elkaar staan; maar de tweede is dus gewoon een mock-up; mij is even ontschoten waarom dit is gedaan toendertijd.

Maarhet orgel is wonderschoon....en de sampleset vind ik ook mooi. Maar volgens prof Maier is het idd een btje overdreven als je Caen al hebt om hem erbij te nemen. Maar wie weet.....het blijft mij intrigeren.

HG

Geert

Leo

Avatar gebruiker

Berichten: 58

Geregistreerd: 16 feb 2018 21:37

Woonplaats: Groot-Ammers

Bericht 02 maart 2018 20:45

Re: Feedback beleving sample sets

Beleving sample sets.

Ik speel alweer ruim 6 jaar op AIX. Het is het enige set wat ik heb, en ik geniet er nog steeds elke dag van.
Ik speel voornamelijk romantische koraal bewerkingen van Zwart/Asma/van Tilburg/Mulder enz.
Het set is prachtig opgenomen, mét detail én met een schitterende akoestiek. Het leuke is dat ze niet alle oneffenheden hebben weggepoetst, zodat je echt het gevoel heb dat je op een echt pijporgel zit te spelen.
Zelf denk ik dat de opname een hele belangrijke (of de belangrijkste) schakel is voor een goede beleving.
De volgende schakel is de geluidskaart, dat is nu denk ik de zwakste schakel in mijn hauptwerk opstelling (EMU 1212) maar die hoop ik binnenkort te vervangen door een RME.
Vervolgens de weergave, ik heb recent een Yamaha M65 versterker via marktplaats aangeschaft, deze heeft 6 speakeraansluitingen, met 2 sets Bose 301 en 1 set Bose 201. Wat een geweldig geluid zit daarin. Vanaf fluisterzacht tot in het volle werk blijven zowel laag, midden als hoog helemaal overeind.

Als je tevreden bent, heb je de mooiste beleving.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 maart 2018 20:57

Re: Feedback beleving sample sets

op de een of andere wijze heb ik AIX gemist, maar ik lees nu regelmatig dat deze set zich leent voor romantische koraalbewerkingen?


@Leo van een RME krijg je zeker geen spijt
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Leo

Avatar gebruiker

Berichten: 58

Geregistreerd: 16 feb 2018 21:37

Woonplaats: Groot-Ammers

Bericht 02 maart 2018 21:26

Re: Feedback beleving sample sets

Jan Wim schreef:op de een of andere wijze heb ik AIX gemist, maar ik lees nu regelmatig dat deze set zich leent voor romantische koraalbewerkingen?

Zeer zeker, het is een mix van Frans barok en Frans romantisch. Veel mooie registraties die Klaas Jan Mulder op bv de Laurens gebruikt (Ps 100, 25 en 68) kan je er prima op nabootsen (beleven) je hebt er alleen geen bazuin 32 en geen chamade opzitten, maar die mis je niet, de totaalklank is gewoon 'af'. Recent heb ik nog gekeken of ik bij de aanschaf van een nieuwe pc rekening moest houden met evt. een set als de Laurens, maar zoals ik nu de klank van AIX beleef met m'n nieuwe versterker is dat helemaal buiten beeld.


@Leo van een RME krijg je zeker geen spijt


Ik weet alleen niet wat beter is; een Interne (PCIe) of een externe (USB).

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 maart 2018 21:32

Re: Feedback beleving sample sets

Leo schreef:
Jan Wim schreef:op de een of andere wijze heb ik AIX gemist, maar ik lees nu regelmatig dat deze set zich leent voor romantische koraalbewerkingen?

Zeer zeker, het is een mix van Frans barok en Frans romantisch. Veel mooie registraties die Klaas Jan Mulder op bv de Laurens gebruikt (Ps 100, 25 en 68) kan je er prima op nabootsen (beleven) je hebt er alleen geen bazuin 32 en geen chamade opzitten, maar die mis je niet, de totaalklank is gewoon 'af'. Recent heb ik nog gekeken of ik bij de aanschaf van een nieuwe pc rekening moest houden met evt. een set als de Laurens, maar zoals ik nu de klank van AIX beleef met m'n nieuwe versterker is dat helemaal buiten beeld.


@Leo van een RME krijg je zeker geen spijt


Ik weet alleen niet wat beter is; een Interne (PCIe) of een externe (USB).


qua structuur/kwaliteit maakt het niets uit, klankmatig is er geen verschil, intern is wat goedkoper deze werkt met breakout kabels. Extern zit alles in een kastje overzichtelijk, en heeft als extra een 48v microfoon voeding

dat zijn grofweg de 2 grootste verschillen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 02 maart 2018 22:19

Re: Feedback beleving sample sets

Ik deel de mening van Leo, heb AIX ook.
Was mijn eerste sampleset en zal ik nooit beu worden .
Gewoonweg prachtig ! Speel er nog erg graag op.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 02 maart 2018 23:28

Re: Feedback beleving sample sets

Beginnend met de gratis "Great Romantic organ" wat een mix is van de gratis demo samples van Domkerk, Walcker Doesburg en Caen is, heb ik de sample-set van het Batz orgel Domkerk gekocht en er ruim anderhalf jaar met plezier op gespeeld. Recentelijk kreeg ik toch de behoefte om er een orgel bij te kiezen met meer Frans karakter, met Vox Celeste, Strijkers en tongwerken. Ik heb gelonkt naar het Sonnenorgel (Goerlitz) en Stahlhuth/Jann Dudelange. Ik heb playlists gemaakt van beide orgels op Contrebombarde en geluisterd, geluisterd en nog een sgeluisterd.

Hierboven sprak iemand over sample-moeheid. Dat ervaarde ik bij het Sonnenorgel: het orgel klinkt geweldig met prachtige registers. All-round orgel. Echter is Domkerk wet, het Sonnenorgel doet er nog een schepje op. Ik luisterde de muziek met goede koptelefoon. Op den duur ging Sonnenorgel vermoeien vergelijkbaar met het effect wat in boomboxen werd gebruikt om het stereobeeld te verbreden, alsof fase verschillen aanweizig waren.

Dus uiteindelijk heb ik Dudelange gekocht en er geen spijt van. Prachtige 8' registers, verschilende prachtige solostemmen en natuurlijk veel meer registratiemogelijkheden. Inderdaad heb ik gemerkt dat more is less: alle registers uit en het is een bak lawaai. Er zijn meerdere Super en Sub stops en ik heb gemerkt dat minder registers en dan meer helderheid of body met de super en subs te realiseren. Ik speel meestal met koptelefoon, gewoon stereo. Dat bevalt prima. Met koptelefoon zou je optimaal realistisch geluid kunnen krijgen, 3D. Luister eens naar het volgende youtube filmpje https://youtu.be/itLxXeyM2aM met binaural geluid
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 maart 2018 23:35

Re: Feedback beleving sample sets

opmerkelijk Fred ik heb het sonnenorgel thuis Full dit is in tegenstelling tot Utrecht een heel direct orgel?

ik denk dat jij niet de moeite genomen hebt om een free demo te downloaden?

de direct kanalen zijn m.i. vrij droog en mooi gedetaileerd
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 02 maart 2018 23:56

Re: Feedback beleving sample sets

Jan Wim Klopt helemaal ik heb volledige Sonnen Orgel ook.
Top set !
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 03 maart 2018 00:29

Re: Feedback beleving sample sets

Ja, zoals ik zei is Sonnenorgel ook mooi en het kan gelegen hebben aan sommige instellingen want lang niet alle opnames waren vermoeiend. Maar Dudelange is ook prachtig en 270 Euro goedkoper. Dat heeft ook meegespeeld. En de naam "Sonnenorgel" daar heb ik iets tegen ;)

Misschien leuke tip voor sample-bouwers : binaural recording. Hier wat voorbeelden:

https://youtu.be/O3KA8ewt4OM
https://youtu.be/LCAaNGLlaWo
https://youtu.be/m1iltkkuwu8
https://youtu.be/dFmtUBqBvpQ
https://youtu.be/Lx7IMz5rH4g
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 maart 2018 09:24

Re: Feedback beleving sample sets

ik kan je niet helemaal volgen Fred, alleen op basis van een CB bestanden koop je een set van ronde de 700/800 euro?
aan de hand van CBopnames beslis je dan welke goed en niet goed klinken, terwijl je nooit weet wat de uploader qua mixing/intonatie gedaan heeft met een CB voorbeeld.
Ik zou dan toch minimaal 1x beide orgels zelf hebben willen bespelen voordat ik tot de aanschaf over ga.
en je had een demoset kunnen downloaden, weliswaar beperkt, maar dan krijg je toch al snel een indruk hoe een orgel opgenomen is.

de prijs is niet helemaal te vergelijken met elkaar, Sonnenorgel is 6 kanaals, Dudelange is 2 kanaals
dus als de surround uitkomt van Dudelange zal dit zeker niet goedkoper uitvallen.

wat natuurlijk absoluut niet wil zeggen dat Dudelange een miskoop is hoor Fred, zo moet je mijn bericht ook niet lezen.
meer om aan te geven dat ik jouw beleving niet deel i.v.m Sonnenorgel
maar zo zie je maar 10 mensen 10 smaken

@de binaural recording is minder geschikt voor opnames van HW, dan zouden dit puur hoofdtelefoon versies moeten worden, OAM deed vroeger de kunsthoofd opname wat het dichts bij binaural zit , maar dan zonder die vervelende fasekleuring, die binaural wel heeft, bij een complete mixaging kan je dit wel wat oplossen, maar bij een orgelpijp gaat het niet goed, of je krijgt wandelende orgelpijpen :lol:

wat er direct mis is met de naam Sonnenorgel weet ik niet.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 03 maart 2018 10:16

Re: Feedback beleving sample sets

De draagkracht en het volume van mijn orgel is best goed. Ik zou toch het liefst in plaats van de B&W basreflexboxen grote 150 Watt betere boxen willen. Maar kan die gewoon niet kwijt qua ruimte in het pijpenfront. Als breedte is 220 mm en diepte 240 mm beschikbaar. Hoogte is er wel.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 maart 2018 13:31

Re: Feedback beleving sample sets

Het Sonnenorgel (full version en 6 kanaals) kost € 966.79
Dudelange (stereo) kost € 749.00
Verschil is € 220.00
Fred rekent met de introductiekorting.
Ter info: het Sonnenorgel kostte bij introductie € 889,45

De naam Sonnenorgel komt van de 18 zonnen van de opstelling van de pijpen van de pedaalmixtuur, die in het orgelfront zitten.
Zie foto's.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 03 maart 2018 21:48

Re: Feedback beleving sample sets

Betreft de naam wil ik op het forum geen discussie voeren. Ik vind het niet thuishoren in een kerk. Zie bijvoorbeeld http://archeologen.blogspot.nl/2011/07/
Ik associeer het met Nimrod en zijn zoon Nimbus de zonnegod (zondag!! ... i.p.v. Shabbat) en met het Jezuitensymbool
https://oxoaxioma.wordpress.com/babylon ... ousel-1070
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com