Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Even voorstellen - Frans

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 03 maart 2018 23:09

Even voorstellen - Frans

Beste leden, Ik ben nu al een tijd bezig met Hauptwerk en het wordt tijd dat ik me eens voorstel.
Ik heb een Eminent E 28 en die gebruik ik als hauptwerk console. Eens wil ik nog een keer een HW-orgel voor mijzelf bouwen daar heb ik wel een aantal ideeen over, nu eerst nog een keer tijd en ruimte. Inmiddels wel 2 orgelconsoles gemaakt een 3 en een 2 klaviers voor vrienden.

Ik heb ook een 2 klaviers Flentrop met 6 stemmen en een aangehangen pedaal.
Nadeel daarvan is dat je geen hoofdtelefoon op kan zetten, en iedereen zit mee te genieten als je zit te studeren.
tzt ga ik die nog een keer verkopen. Ik heb het instrument al zo'n 30 jaar, gekocht toen ik nog vrijgezel was. Inmiddels getrouwd en 3 volwassen kinderen. Ik ben bijna 60 jaar, liefhebber van oude muziek; barok.
Elke week krijg ik nog steeds orgelles en dat houd me van de straat.

Groeten uit Spijkenisse
Frans
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 maart 2018 23:27

Re: Even voorstellen - Frans

nou nou Frans dat ziet er heel deftig en mooi uit man....., strak maar toch heel doordacht, een lijnenspel dat geslaagd is.









p.s mooi die tekst op de bovenzijde, jij hebt het in een strakke vorm, ik in een meer klassieke lettertypen ;)
tekst1.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 04 maart 2018 00:16

Re: Even voorstellen - Frans

Mooi werk, ik kan dat wel waarderen.
Ik wil voor mijzelf een HW-orgel inbouwen in een antieke kast, maar dat zal nog wel even duren voor daar tijd voor is. Altijd leuk om met orgels bezig te zijn.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 04 maart 2018 11:45

Re: Even voorstellen - Frans

Mooi kleurtje ook, dat blauw; zie je niet zo vaak en kombineert fraai met de houtkleur.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 maart 2018 14:38

Re: Even voorstellen - Frans

Mooi orgel hoor!
Die witte wijntjes op de orgelkruk maken het nog uitnodigender om er op te spelen ;)
Veel plezier ermee.

Groet Jan

Berichten: 106

Geregistreerd: 23 feb 2018 21:26

Bericht 05 maart 2018 21:50

Re: Even voorstellen - Frans

Mooi potje Latijn! Moest de vertaling opzoeken....Looft Hem met snaren en fluit. Klopt dat, Latinisten?
"Het orgel is een beelt vant leven hier beneden" - Revius

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 maart 2018 21:54

Re: Even voorstellen - Frans

orgelitis schreef:Mooi potje Latijn! Moest de vertaling opzoeken....Looft Hem met snaren en fluit. Klopt dat, Latinisten?



helemaal goed, je mag niet meer raden orgelitis

op de andere toren staat bij mij het begin van de tekst
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 05 maart 2018 23:04

Re: Even voorstellen - Frans

Mooi orgel Frans! Speakers mooi geintegreerd...
Wat voor speakers zijn het?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 06 maart 2018 19:10

Re: Even voorstellen - Frans

Er kunnen verschillende geluidsdragers in staan, voorlopig vind ik de meest bevredigende de Adam A3X, die heb ik ook voor het 3 klaviers orgel gebruikt, en inmiddels voor mijn orgel ook aangeschaft.
De Boxen staan afgesteld met de tweater op oorhoogte uitgelijnd naar de speler toe op ongeveer een meter afstand. Op deze manier heb je naar mijn mening dan een zo goed mogelijk stereo beeld gemaakt.
De voorkant en binnenzijkant is open speakerdoek. (zie eerdere foto)
De kastwand is verder resonantievrij gemaakt ook de achterwand is bekleed met stof om daar geen geluidsafstraling van te hebben.
Onderin staat een smalle subwoofer omdat ik als opdracht had de diepte zo beperkt mogelijk te houden.
Het touch screen is bevestigd aan de achterwand en is goed te bedienen omdat je zo diep in de orgelkast zit
Heel de kast is resonantievrij gemaakt met geluids isolatiemateriaal, je hoort alleen de boxen, de omgeving rondom de geluidsdragers is gedempt.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 01 jul 2023 08:03

Re: Even voorstellen - Frans

Vervolg
Inmiddels zijn er 5 jaar verstreken.
Het Flentrop orgel is verkocht en staat inmiddels in Boston USA, en op die plaats in de huiskamer staat nu het HW kistorgel dat ik heb gemaakt.
Binnenkort gaat de "hometrainer" de Eminent het huis uit, en deze heb ik ingeruild voor een nieuwe "hometrainer" een Sonarte Viola zie: https://www.sonarte.nl/orgels-in-beeld/vi-2023-06-zwart/
Alleen de kleur wordt Old Gray

Verdere gegevens:
3 klaviers FATAR TP60LWIV (houten kern en ivoorlook opleg)
Sonarte Hauptwerk PC Pro i5 64GB, 2 TB NVME SSD
RME Babyface PRO FS
De Boxen worden de Adam A7X die ik via marktplaats heb kunnen aanschaffen

De Babyface van RME kan bepaalde MIDI signalen ontvangen en daarmee bediend worden. Als je de Babyface instelt om te luisteren naar MIDI signalen, dan kun je dus de RME bedienen vanuit DoMidi.
Maar dit kan dus alleen maar met de RME Babyface. -Info van Johan de Kwant-

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com