Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Feedback beleving sample sets

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 maart 2018 22:40

Re: Feedback beleving sample sets

nou Fred laat dan de sloophamer maar aanrukken ;) ;) , kan je 60% van de orgelkassen laten verdwijnen.

engeltjes, half ontblote boven lichamen, draken, Atlas figuren, doodshoofden, duivels enz.
maar dan moeten er wel veel orgels verdwijnen, en strikt genomen het orgel zelf ook!!

ben het met je eens is hier niet de discussie plek voor
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 04 maart 2018 13:09

Re: Feedback beleving sample sets

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door anco.marijs op 04 maart 2018 19:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 04 maart 2018 16:41

Re: Feedback beleving sample sets

anco.marijs schreef:(Excuses, ik weet dat dit forum niet is voor zulk soort discussies, maar kon het niet laten om hierop te reageren)



Laten we toch allemaal onze op en aanmerkingen vanaf nu voor onszelf houden en ons inspannen rekening te houden met ieders eigen geweten.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 maart 2018 07:54

Re: Feedback beleving sample sets

Fokko schreef:
anco.marijs schreef:(Excuses, ik weet dat dit forum niet is voor zulk soort discussies, maar kon het niet laten om hierop te reageren)



Laten we toch allemaal onze op en aanmerkingen vanaf nu voor onszelf houden en ons inspannen rekening te houden met ieders eigen geweten.


dat is ook gebeurd lijkt mij Fokko?, ik keur nergens Fred zijn persoonlijke beleving af.
mijn tegen argumenten zijn puur gericht op bouwstijlen die dan ook zouden afvallen. En het orgel zelf ook

kijk het werkt m.i. heel simpel een forum is als een soort gemeenschap, waarbij een ieder recht heeft op zijn/haar eigen mening.
er zijn leden die nooit wat posten , en die blijven dan "schoon"
er zijn leden die wat meer hun ideen durfen te ventileren

niks mis mee zolang het altijd maar met respect gebeurd, tot nu toe wordt Fred nergens persoonlijk aangevallen op zijn uiting(want het is een persoonlijk bezwaar van fred wat wellicht nooit de intentie van de orgelbouwer is geweest).

alleen als je een opmerking post kan je een reactie verwachten!!! anders weet ik niet waar het forum voor dient.


dus Fred heeft het volledige recht om zijn eigen mening ergens over te hebben, maar een ander heeft dat recht evenzeer, en dat hoeft niet altijd met elkaar te stroken.

en ik kan me niet voorstellen dat het berich van Anco kwetsend geweest is, ik weet niet wat de inhoud was.
dus kan daar ook geen oordeel aan hangen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 05 maart 2018 08:42

Re: Feedback beleving sample sets

Jan-Wim (en anderen die nog hier verder lezen), ik had zo mijn bedenkingen bij de manier waarop Fred zijn keuze had gemaakt om het Sonnen-orgel af te vallen, na het lezen van de linkjes werden mijn vragen alleen maar groter (al helemaal na het bekijken van Dudelange en Utrecht). Ook vroeg ik me af wat het vieren van de shabbat i.p.v. zondag met het orgel te maken hebben. En zo had ik nog wat vragen/opmerkingen over de argumentatie van Fred die ik totaal niet kan plaatsen.

Ik heb mijn reactie verwijderd omdat ik niet wil dat Fred zich verplicht gaat voelen om hier zijn persoonlijke (op zijn geloofsovertuiging?) gebaseerde keuze te verantwoorden. Ook zou het de discussie te ver af brengen van het oorspronkelijke onderwerp namelijk 'beleving van samplesets'.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 05 maart 2018 08:53

Re: Feedback beleving sample sets

On-topic:

Even vlug gekeken naar het binaural recording, maar het lijkt dat je verplicht bent om met hoofdtelefoon te luisteren voor het optimale effect.
Daarom lijkt me dit niet echt een optimale opname-techniek.
Het zou alleen de beleving verbeteren voor mensen die graag met headset luisteren, voor degenen die geïnvesteerd hebben in een stereoset zou het juist nadelig uitpakken.
Dus ik denk dat het het beste is om in ortf op te nemen om zoveel mogelijk mensen een goede opname te bieden.

Als Goerlitz nog meer 'wet' over komt dan Utrecht, dan lijkt me dat je bij Goerlitz nog behoorlijk wat bij kunt stellen om een directer geluid te krijgen, iets wat bij Utrecht niet gaat?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 maart 2018 09:49

Re: Feedback beleving sample sets

Inderdaad Anco, Goerlitz is van stofdroog tot erg Wet te mixen, i.t.t Utrecht daar kan je alleen nog truncate om iets aan de galm te doen indien nodig.

Het nadeel Goerlitz( persoonlijk) vind ik van de Direct kanaal,dat het links rechts erg aanwezig is, wat geen fout van de set is, maar komt puur door de bouw van het orgel, het klinkt erg mooi gedetailleerd , maar na een uur spelen is het Ping Pong effect voor mij iets te sterk.
Vandaar dat ik bij Goerlitz altijd zo mix dat het front redelijk egaal klinkt, de rear voeg ik toe naar smaak.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Vorige

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com