Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

advies overstap firewire naar usb

Toon actieve onderwerpen


hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 12 maart 2018 17:11

advies overstap firewire naar usb

Ik gebruik nu een Focusrite Saffire 24 pro externe geluidskaart.
Ivm aanschaf van een andere computer met een MSI X99 Raider moederbord ben ik volgens mij genoodzaakt om over te stappen naar een USB geluidskaart.
Welke externe USB geluidskaart is vergelijkbaar met mijn huidige Focusrite?
Mogelijke deze: Steinberg UR44 USB audio- en MIDI interface ?
RME kaarten zijn wellicht wel beter, maar ook aanzienlijk duurder.

Ik hoor graag jullie mening. Bedankt alvast.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 12 maart 2018 18:10

Re: advies overstap firewire naar usb

Je kunt evt toch een firewire interface kaartje monteren??

Verder heb ik MOTU en Steinberg in gebruik; ik vind dan de MOTU vooral aantrekkelijker vanwege de uitgebreide software die erbij zit, plus de mogelijkheid om streamingaudio (bv van internet) via een interne pipeline in je DAW te kunnen invoeren, voor bv meespelen, of afluitsren met gebruikmaking van de vele audio-plugins die je in je DAW hebt....

De Steinberg heeft alleen een loopback funktie, maar daar heb je niet zoveel aan in ons geval; zoals je kunt verwachten, gaat dit ook zeer snel rondzingen......

En ja, als geld geen rol speelt, ben je met een RME altijd goed af, zeker kwa veroudering en ondersteuning; zijn ook onder vrijwel alle OS,s stabiel, maar of je verschil in geluidskwaliteit kunt horen, waag in te betwijfelen...

Een laatste overweging kan nog zijn, hoeveel audio kanalen je uiteindelijk wilt gebruiken.

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 maart 2018 19:22

Re: advies overstap firewire naar usb

Ik denk hetzelfde als Geert, tenzij je de geluidskaart kwijt wilt.

Zit er in je huidige PC geen Dawicontrol FW kaart? We zijn er al een keer eerder mee bezig geweest: viewtopic.php?f=4&t=2007&hilit=Dawicontrol)
Kun je dat dan niet overzetten?

Of draait de nieuwe PC onder W10? Want de 24Pro werkt niet onder W10 http://global.focusrite.com/downloads?product=Saffire+PRO+24

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 13 maart 2018 09:50

Re: advies overstap firewire naar usb

geert01 schreef:Je kunt evt toch een firewire interface kaartje monteren??


En ja, als geld geen rol speelt, ben je met een RME altijd goed af, zeker kwa veroudering en ondersteuning; zijn ook onder vrijwel alle OS,s stabiel, maar of je verschil in geluidskwaliteit kunt horen, waag in te betwijfelen...

Een laatste overweging kan nog zijn, hoeveel audio kanalen je uiteindelijk wilt gebruiken.

HG

Geert


Hallo Geert, verschil in geluidskwaliteit tussen RME en Focusrite is aanzienlijk, als je kom zal ik een opstelling maken, ik denk dat je het verbaast. Motu heb ik ook goede ervaringen mee evenals Avid. in goedkoper segment springt de Native Instruments er ook uit als is deze iets lastiger te bedienen. Steinberg geeft ook vrijveel detail zij het dat hij door sommige als scherp ervaren wordt.

mvg

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 15 maart 2018 10:05

Re: advies overstap firewire naar usb

Bedankt voor de reacties.

Ik heb van Pim (Hauptwerk computer) begrepen dat X99 moederborden icm Firewire niet goed gaat.
En mijn nieuwe pc draait inderdaad op Windows 10. Dat zou ik kunnen wijzigen naar Windows 8 of zo.

Volgens mij moet ik gewoon om naar een USB geluidskaart.
Wat mij niet duidelijk is waarop een keuze voor een interne of externe geluidskaart is gebaseerd.

En RME is wel heel duur, begint bij EUR 600.

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 15 maart 2018 10:24

Re: advies overstap firewire naar usb

Andre schreef:Hallo Geert, verschil in geluidskwaliteit tussen RME en Focusrite is aanzienlijk, als je kom zal ik een opstelling maken, ik denk dat je het verbaast. Motu heb ik ook goede ervaringen mee evenals Avid. in goedkoper segment springt de Native Instruments er ook uit als is deze iets lastiger te bedienen. Steinberg geeft ook vrijveel detail zij het dat hij door sommige als scherp ervaren wordt.
mvg


Over welke RME, Motu, Avid modellen heb je het dan?

Bvd Hubèrt

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 maart 2018 10:37

Re: advies overstap firewire naar usb

hpw schreef:Bedankt voor de reacties.

Ik heb van Pim (Hauptwerk computer) begrepen dat X99 moederborden icm Firewire niet goed gaat.
En mijn nieuwe pc draait inderdaad op Windows 10. Dat zou ik kunnen wijzigen naar Windows 8 of zo.

Volgens mij moet ik gewoon om naar een USB geluidskaart.
Wat mij niet duidelijk is waarop een keuze voor een interne of externe geluidskaart is gebaseerd.

En RME is wel heel duur, begint bij EUR 600.


Ik kan niet je budget bekijken ;)
Inderdaad RME is zeker niet de goedkoopste kaart, maar ik denk dat je voor jezelf een afweging moet maken.
Wil je beter geluid , of een snelle pc?

Beide kan ook maar dat tast wel de portomonee aan :oops:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 22 maart 2018 15:24

Re: advies overstap firewire naar usb

Evert-Jan schreef:Ik denk hetzelfde als Geert, tenzij je de geluidskaart kwijt wilt.

Zit er in je huidige PC geen Dawicontrol FW kaart? We zijn er al een keer eerder mee bezig geweest: https://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f= ... awicontrol)
Kun je dat dan niet overzetten?

Of draait de nieuwe PC onder W10? Want de 24Pro werkt niet onder W10 http://global.focusrite.com/downloads?product=Saffire+PRO+24



Ja die PC draait onder Windows 10.
Ik kan niet helemaal terugvinden dat Saffire Pro 24 en Windows 10 niet zou werken?

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 22 maart 2018 15:25

Re: advies overstap firewire naar usb

Jan Wim schreef:Ik kan niet je budget bekijken ;)
Inderdaad RME is zeker niet de goedkoopste kaart, maar ik denk dat je voor jezelf een afweging moet maken.
Wil je beter geluid , of een snelle pc?
Beide kan ook maar dat tast wel de portomonee aan :oops:


Ik heb die pc al aangeschaft (tweedehands).

Nu dus de afweging:
a. FW kaart erin & mijn huidige Focusrite PRO 24 werkend krijgen onder Windows 10
b. Nieuwe USB geluidskaart

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 maart 2018 16:43

Re: advies overstap firewire naar usb

Het wordt dus optie b:
- de 24Pro driver werkt niet onder W10
- de FW kaart werkt niet in een X99 moederbord

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 22 maart 2018 17:00

Re: advies overstap firewire naar usb

Evert-Jan schreef:Het wordt dus optie b:
- de 24Pro driver werkt niet onder W10
- de FW kaart werkt niet in een X99 moederbord


Volgens mij moet de 24 PRO wel onder Windows 10 werken:
http://global.focusrite.com/downloads/o ... ire+PRO+24
(bij Check OS)

FW kaart icm X99 moederbord: volgens Pim heeft hij 1x een issue ermee gehad, wat volgens hem niet wil zeggen dat het helemaal niet zal werken. Het zal liggen aan de combinatie FW kaart en moederbord type vermoed ik.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 maart 2018 18:41

Re: advies overstap firewire naar usb

Inderdaad, wel onder W10.
In de link die ik in mijn bericht van 12 maart 2018 19:22 hr. had aangegeven stond als driverdatum dec. 2015.
W10 was toen net uit. Vandaar mijn conclusie dat het niet onder W10 werkt, want Focusrite is niet al te snel met updates.

Betreffende de X99 ging ik af op jouw bericht, niet wetende dat dit 1x was voorgekomen.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com