Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Aanpassing bestaand orgel

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 16

Geregistreerd: 22 jan 2018 10:42

Woonplaats: Kootwijkerbroek

Bericht 15 maart 2018 12:00

Aanpassing bestaand orgel

Impulsief koop je een orgel, nou ja niet helemaal, ik had al mijn fotospullen verkocht, rug en oog problematiek waren er de oorzaak van.
En zei tegen mijn meisje (een lieverd), mag ik er een orgel voor terug kopen, in het verleden had ik er ook een.
Nou als jij dat luk vindt, moet je dat doen.
Je gaat op zoek tocht neemt ze mee, en nadat we het rondje orgelzaken hadden gedaan, zei ze, je moet dat orgel maar daar kopen, ik gun deze mensen dat zo.
Ik twijfelde een beetje, maar ach, je hebt gelijk ik denk dat ze wel wat verkoop konden gebruiken.
Ik ging er op een zaterdag heen, opnieuw erop gespeeld nu met een koptelefoon op.
Nadat ik van de orgelbank af kwam, zei ik, doe maar, ze begreep het niet, hoe bedoel je doe, betekend dat dat je dit orgel wilt kopen.
Ja zei ik, ze kreeg tranen in haar ogen.

Een Hauptwerk orgel had een hele goede vriend, wouw wat een geluid, ja dat was het.
Dat gaf toch wel een heel ander geluid.
Maar ja de prijs he, pfff en nog niet zo heel lang een pas nieuw gekocht orgel, wat nu te doen.

Zou het met het bestaand orgel kunnen zo loop je wat te denken. Hoopvol ga je op internet struinen, en je leest hier wat en daar, vraagt, bekijkt, komt achter deze zeer interessante site uit, wat een informatie zeg, echt heel goed.
Uiteindelijk neem je de stap en durf je via een groot 2de hands verkoopkanaal boxen en een externe geluidskaart te kopen.
Met toch wel iets hogere dan normale bloeddruk bel je aan, nadat ik er een behoorlijk eind voor had gereden.
Maar wat overtrof mij dat, een jongeman deed open, nodigde me vriendelijk mee naar binnen.
Je kwam toch voor de boxen en de geluidskaart he, ja dat klopt, zei ik.
Moment ik ben net thuis dus neem me niet kwalijk dat ik het niet heb klaar staan.
Er komt een doos onder een bed vandaan, met daarin de boxen en de geluidskaart, dik onder het stof, o nee he denk je nog, nog net trek ik de woorden in; Ik zie er vanaf.
De vriendelijke jongeman installeert e.a. haalt een MacBook voor de dag en zet het geluid aan, wouw komt dat uit deze boxen.
Ben gelijk verkocht, oke prima doe maar, kijk zegt hij nog, hier de geluidskaart nieuw in de doos. Waarom doe je het weg.
vraag ik gauw, want ja zoveel geld, zou het echt wel in orde zijn.
Puur de tijd ontbreekt, en ja de buren, de muren zijn heel dun, en hou liever goede buren. Wat een les dacht ik nog.

Reken af en kom thuis met mijn trotse aanwinst 2 Genelec boxen en Native geluidskaart.
Maar ben er nog lang niet, nog een goede computer lees in op dit medium, een nog heel veel meer........

Maar toch, en nu een trotse bezitter van een Hauptwerk orgel.

Speciale dank aan Wim de Borst Sonarte orgels, Evert-Jan voor zijn boek en heel veel hulp, Andre Bovenschen.

Echt zonder hen was ik er nooit uitgekomen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 15 maart 2018 16:53

Re: Aanpassing bestaand orgel

Het lijkt wel het begin van een roman...zoals je schrijft. (Zonder gekheid!)
Gefeliciteerd met je orgel en veel plezier er mee!
Ik dacht nog....waarom heb je Genelecs nodig? Je hebt al joekels van vloerstaanders naast je orgel staan!
Maar het zijn kasten :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 maart 2018 19:26

Re: Aanpassing bestaand orgel

mooi, deftig orgel

veel plezier ermee
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 16

Geregistreerd: 22 jan 2018 10:42

Woonplaats: Kootwijkerbroek

Bericht 15 maart 2018 21:01

Re: Aanpassing bestaand orgel

Nou Jaap je hebt gelijk het zijn kasten maar je weet nog niet wat er achter de deurtjes zitten :D
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 16 maart 2018 13:03

Re: Aanpassing bestaand orgel

Liartdesign schreef:Nou Jaap je hebt gelijk het zijn kasten maar je weet nog niet wat er achter de deurtjes zitten :D

Vast bier en chips..... ;)
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 16 maart 2018 14:46

Re: Aanpassing bestaand orgel

ziet er netjes uit zo, veel speelplezier met je orgel

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 maart 2018 17:13

Re: Aanpassing bestaand orgel

Jaap380 schreef:
Liartdesign schreef:Nou Jaap je hebt gelijk het zijn kasten maar je weet nog niet wat er achter de deurtjes zitten :D

Vast bier en chips..... ;)


NOTEN............................ ;) ook lekker
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com