Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Helemaal Happy

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 08 apr 2018 10:43

Helemaal Happy

Beste forumleden,
tot aan een jaar terug had ik nog nooit van roomcorrecties e.d gehoord laat staan op tijd zetten.
ik ging er altijd vanuit als ik een goede speaker koop komt alles wel goed, dat eerste was natuurlijk voor mij het belangrijkste, omdat ik veel orgelmuziek beluisterde en koren e.d.

En ik was zeer tevreden over het resultaat. Totdat ik met Hauptwerk ging werken, want wat is nu het mooiste om een eigen orgel te bouwen ,en daarbij een paar schitterende samplesets aan te schaffen.
Alles oke dacht ik, maar na een aantal maanden miste ik toch wat. dus ik dacht weet je wat ik schaf wat meerdere speakers aan en die ga ik verdelen in het front, dus 1 paar voor front, 1 paar voor bovenwerk om de registers te verdelen, en mijn bestaande vloerstaanders voor achter.

De eerste klanken dacht ik wouw dit is het, maar toen ik kampen aanschafte miste ik toch wat, het klonk net of er een deken overheen zat, ik miste het helderheid en de draagkracht, en de galm overheerste alles.

Dus opzoek naar het een en ander, Ik besloot reaper aan te schaffen, en daarmee alles naar mijn hand te zetten.
Met dankzij Josq die dit voor mij heeft geïnstalleerd was ik weer zeer tevreden. Ik heb zelf zoals jullie weten ambiance vst pluggin er op gezet, en daarnaast heb ik daar ook weer veel plezier aan gehad, (Ps ik gebruik het nog steeds) .

Maar toch ik was nog niet tevreden, Toen ik bij mijn maat Lub kwam, die wel een heel bijzondere opstelling had. beetje beduusd ben ik naar huis gegaan, met in mijn gedachten dit kan gewoon niet dat er zoveel detail uit zijn samplesets komt, zo fris en zo gedetailleerd.

Dus ik haal de frontspeakers uit de fronten en die plaats ik naast het orgel op statieven.
Dit was niet mijn bedoeling voor het gezicht, maar ik dacht wat kan ik anders.
Nu dat was al weer een hele verbetering.
Maar ik had dus gelezen over alle metingen REW Sonarworks , Arc Sonarworks op tijd zetten enz enz.

Dus onze beste forumlid Jan-wim gevraagd, of deze bij mij langs wou komen om alles uit te gaan meten.
Nu deze is afgelopen zaterdag helemaal uit gemeente zwijndrecht deze kant opgekomen om bij mij de hele situatie te bekijken .

Echt een dag heeft hij bezig geweest, dit is niet zomaar iets ,van dat doe ik even in een uurtje. Nee hier gaat heel veel geduld en tijd inzitten.

De bestaande speakers die nog in de pedaalzuilen zaten hebben we op de kop gezet, (bovenspeakers voor bovenwerk)
want de meting kreeg hij niet voor elkaar omdat de speakers teveel werden gedempt door de frontpijpen. Dud omgedraaid zodat de midrange meer ruimte had.
Vervolgens weer gemeten en nu ging het wel goed.

Let wel er zijn in totaal 72 metingen gedaan op diverse punten op alle speakers.
Daarnast is alles ingevoerd in reaper channel delay time toegepast aan de hand van de metingen in REW, en de rest met Sonarworks de correcties toegepast.

In 1 woord, wat een verschil, wat een grandioos detail fris open gedetailleerd. enz enz .
Al mijn samplets een genot om op te spelen, ik heb gewoon een nieuw compleet orgel. Kampen klinkt ook gewoon geweldig, (waarvan ik dacht dat het al super klonk). Nu dat was dus een grote vergissing.

Maar nu Ik kan er geen genoeg meer van krijgen. Dus is mijn conclusie, roomcorrectie op tijd zetten enz Het is het echt.
Jan wim heel veel dank voor al je inzet, en geduld, jij bent echt iemand die weet van wat je doet, wat een verschil.
Daarom besluit ik dit met, ik ben zeer happy.
Dank je wel.

Groet, Henk :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 08 apr 2018 14:41

Re: Helemaal Happy

Mooi om te horen Henk! Leuk verhaal om te lezen.
En stiekum ook wel leuk om te lezen dat ook jij vind dat speakers buiten het orgel beter klinken dan er in... ;)
Wat ik tot nu toe van Kampen heb gehoord vond ik ook niet al te fris klinken. Maar als ik jou nu hoor, wordt dat wel weer een heel interessante set.
Geniet er van!

en misschien dat de Hauptwerk audiodokter ook wel eens mijn stolpje aan wil doen, als mijn orgel klaar is...
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 apr 2018 15:14

Re: Helemaal Happy

Hoi Henk

Leuk dat je helemaal happy nu bent.
Ik denk dat roomcorrectie in jou geval nu ook moodcorrectie software genoemd kan worden :lol:
Leuk hoe je ongeveer beschrijft zoals ik toendertijd na Arc1, dat het net lijkt of je een heel nieuw orgel krijgt na de correctie.
Alles klonk bij mij ineens veel sprankelender en gedetailleerder. Jij ervaart dat dus net zo.
Fijn ook dat Jan Wim zijn ervaring ook heeft toegepast en alles bij elkaar tilt dat je weergave dus echt op een hoger plan.
Gebruik je nog wel steeds meerdere speakerparen? Hoe doe je dat dan met Sonar? in ieder kanaal een eigen Sonar plugin?

Veel plezier ermee.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 08 apr 2018 17:37

Re: Helemaal Happy

Loosman schreef:Hoi Henk

Leuk dat je helemaal happy nu bent.
Ik denk dat roomcorrectie in jou geval nu ook moodcorrectie software genoemd kan worden :lol:
Leuk hoe je ongeveer beschrijft zoals ik toendertijd na Arc1, dat het net lijkt of je een heel nieuw orgel krijgt na de correctie.
Alles klonk bij mij ineens veel sprankelender en gedetailleerder. Jij ervaart dat dus net zo.
Fijn ook dat Jan Wim zijn ervaring ook heeft toegepast en alles bij elkaar tilt dat je weergave dus echt op een hoger plan.
Gebruik je nog wel steeds meerdere speakerparen? Hoe doe je dat dan met Sonar? in ieder kanaal een eigen Sonar plugin?

Veel plezier ermee.

Groet Jan


Gedag jan.

Jazeker ik gebruik nog steeds meerdere speakerparen, zoals ik dat had verteld, en jan-wim heeft op elk paar zijn eigen sonarpluggin toegepast en zijn eigen Js channel delay time, zoals ik dat nu schrijf liggen de waardes nog voor mijn neus haha op papier, tja die jan wim kan er wat van, dat had ikzelf nooit en te nimmer voor elkaar gekregen. omdat ik er ook niet veel van begreep hoe die hele software werkt enz.

Alleen na de hele dag piepjes horen en klikjes heb ik nu een kleine zoem in mijn oor, maar dat gaat over, en de kwaliteit van het geluid blijft . :D
Groet Henk, en ps Jaap 380 ook bedankt voor je leuke reactie :D :lol:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 09 apr 2018 20:54

Re: Helemaal Happy

Mooi om te horen dat je nu de ruimtecorrectie met succes hebt kunnen aanpakken, samen met Jan-Wim! Eigenlijk is het een heel leuk proces, als het stap voor stap beter wordt.

Maar liefst 72 metingen... komt dat omdat je allerlei opstellingen hebt uitgeprobeerd?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 09 apr 2018 22:58

Re: Helemaal Happy

josq schreef:Mooi om te horen dat je nu de ruimtecorrectie met succes hebt kunnen aanpakken, samen met Jan-Wim! Eigenlijk is het een heel leuk proces, als het stap voor stap beter wordt.

Maar liefst 72 metingen... komt dat omdat je allerlei opstellingen hebt uitgeprobeerd?


Ha Josq

Eerst de roomcorrectie, dat waren al diverse metingen, en daarna sonarwork, per speakerpaar moest hij 24 pingen creëren , en ik heb drie speakerparen dus 72 metingen plus er ging ook nog eens wat mis, dus het waren er iets meer dan 115 :D
maar het is gelukt.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 10 apr 2018 07:19

Re: Helemaal Happy

Sonarworks is toch al roomcorrectie?

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 10 apr 2018 19:40

Re: Helemaal Happy

Bucanier schreef:De eerste klanken dacht ik wouw dit is het, maar toen ik kampen aanschafte miste ik toch wat, het klonk net of er een deken overheen zat, ik miste het helderheid en de draagkracht, en de galm overheerste alles.


Goed om te lezen, misschien kan Sonarworks mij ook nog uitkomst bieden.
Ik heb dezelfde ervaring, maar dan niet met een speciaal HW-set. Mij ging het steeds meer opvallen omdat ik veel met koptelefoon speelt.
Daarbij ben ik gaan meten en dat bevestig wat je hoort.

Gr. Hans

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com