Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sonarworks

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 apr 2018 16:47

Re: Sonarworks

Hans B schreef:
Jan Wim schreef:
Evert-Jan schreef:Er is maar 1 persoon geregistreerd bij Sonarworks, de licentiehouder. Die heeft de software aangeschaft en betaald. En m.i. is het de bedoeling dat alle PC's dezelfde eigenaar hebben. En dan is die software ook overdraagbaar naar een ander persoon en dat wordt dan als zodanig geregistreerd bij Sonarworks.

Bijv. Norton Antivirus kun je kopen voor 1 PC of voor 3 PC's. Niet dat die 3 PC's van je familie of collega's over Nederland verspreid staan maar in het eigen gezin. En bij bijv. mobiele abonnementen is ook zo'n contructie.



maar zelfs verschillende ip adressen zijn toegestaan, het klopt er is maar 1 eigenaar, ik ben bang dat dit een dik grijs gebied is, bij SW hebben ze niet verteld dat het verboden is om op verschillende locaties met verschillende sub-eigenaren te registreren.

zal eens kijken of op de site nog wat beschreven staat omtrent deze kwestie


Ik was nog niet gerust of het wel legaal is om de licentie te delen. Dus toch maar de vraag aan Sonarworks gesteld.
zie antwoordt van Sonarworks ( vertaling google )

Bedankt voor het contact! Natuurlijk kun je je software op 3 verschillende apparaten installeren en maakt het niet uit wie het is, of welk e-mailadres wordt gebruikt om te activeren. Dus ja, je kunt het delen met je vrienden, geen probleem! Laat het me weten als je nog andere vragen hebt!


inderdaad Hans zo is het mij in gelijke strekking ook verteld, dus wat dat betreft is het volkomen legaal lijkt mij
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 apr 2018 16:59

Re: Sonarworks

Waarom verkoopt men dat programma dan niet voor 1/3 van de prijs en laat iedereen zijn eigen software registeren?
Marketing technisch ook veel beter.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 apr 2018 17:53

Re: Sonarworks

Evert-Jan schreef:Waarom verkoopt men dat programma dan niet voor 1/3 van de prijs en laat iedereen zijn eigen software registeren?
Marketing technisch ook veel beter.


ik denk dat het toch een slimme opzet is n.l SW verkoopt 1 licentie is dus verzekerd van het totaal bedrag.
hoeft alleen maar support te geven aan 1 licentiehouder,

in iedergeval voor de consument is het een mooie constructie en legaal voor zover ik het kan overzien
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 25 apr 2018 19:40

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:
Evert-Jan schreef:Waarom verkoopt men dat programma dan niet voor 1/3 van de prijs en laat iedereen zijn eigen software registeren?
Marketing technisch ook veel beter.


ik denk dat het toch een slimme opzet is n.l SW verkoopt 1 licentie is dus verzekerd van het totaal bedrag.
hoeft alleen maar support te geven aan 1 licentiehouder,

in iedergeval voor de consument is het een mooie constructie en legaal voor zover ik het kan overzien


Ik denk dat ze iedereen te woord staan, ik heb wat vragen gesteld en ook met de demo-versie, ze beantwoorden de mails altijd erg snel.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 02 mei 2018 21:38

Re: Sonarworks

Ik ben een aantal dagen aan het testen, kan het niet te hard doen in de avonduren.

Eerst de Event 20/20 gecorrigeerd, MFB krijg ik nog niet netjes uit.
Val wat tegen, zacht is het wel mooi, maar de prestanten, tongwerken en volle werk klinken wat onnatuurlijk.
Kan het niet precies zeggen maar lijk wel of je meer ruis hoort. Ook als je dry/wet op 50% zet.

Vanavond de MFB's erin gezet. Ook deze gecorrigeerd, maar is veel minder en tussen de 1kHz en 3 kHz bijna niets.
Moet zeggen dat deze beter klinken.

De koptelefoon correctie heb ik wel eens meer getest, ik vind die niet "zo", gebruik ook weleens de plugin "morphit" deze vind ik persoonlijk mooier.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 mei 2018 21:48

Re: Sonarworks

Hans B schreef:Ik ben een aantal dagen aan het testen, kan het niet te hard doen in de avonduren.

Eerst de Event 20/20 gecorrigeerd, MFB krijg ik nog niet netjes uit.
Val wat tegen, zacht is het wel mooi, maar de prestanten, tongwerken en volle werk klinken wat onnatuurlijk.
Kan het niet precies zeggen maar lijk wel of je meer ruis hoort. Ook als je dry/wet op 50% zet.

Vanavond de MFB's erin gezet. Ook deze gecorrigeerd, maar is veel minder en tussen de 1kHz en 3 kHz bijna niets.
Moet zeggen dat deze beter klinken.

De koptelefoon correctie heb ik wel eens meer getest, ik vind die niet "zo", gebruik ook weleens de plugin "morphit" deze vind ik persoonlijk mooier.


post eens een printscreen van je correctie profiel

en heb je wel een gekalibreerde microfoon?? met de 30graden file geladen in SW?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 02 mei 2018 22:30

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:
Hans B schreef:Ik ben een aantal dagen aan het testen, kan het niet te hard doen in de avonduren.

Eerst de Event 20/20 gecorrigeerd, MFB krijg ik nog niet netjes uit.
Val wat tegen, zacht is het wel mooi, maar de prestanten, tongwerken en volle werk klinken wat onnatuurlijk.
Kan het niet precies zeggen maar lijk wel of je meer ruis hoort. Ook als je dry/wet op 50% zet.

Vanavond de MFB's erin gezet. Ook deze gecorrigeerd, maar is veel minder en tussen de 1kHz en 3 kHz bijna niets.
Moet zeggen dat deze beter klinken.

De koptelefoon correctie heb ik wel eens meer getest, ik vind die niet "zo", gebruik ook weleens de plugin "morphit" deze vind ik persoonlijk mooier.


post eens een printscreen van je correctie profiel

en heb je wel een gekalibreerde microfoon?? met de 30graden file geladen in SW?


Ik heb de eerste meting van de Event 20/20 overschreven. Ik gebruik de Presonus prm1 zonder calibratie-file.

Sonarworks MFB.PNG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 mei 2018 06:32

Re: Sonarworks

Hans het plaatje laat de mix 80% zien dit veranderd dan ook direct de curve, dus kan ik niet de volledige correctie zien.

vooraf een prestant heeft altijd een ruis component in zich, dus als je dit terug hoort dan is dit geen afwijking
(ik weet niet bij welke set je dit getest hebt overigens)

wat je eerst kan checken:
-is er nergens voicing correctie aan gebracht in HW?
-geen aanpassingen in je geluidskaart?
-in reaper geen aanpassingen?

het beeld van de Event heeft altijd een flinke dip gehad op het gebied rond het overname punt, het kan ook zijn dat je zolang naar "foute" informatie geluisterd hebt dat lineair wellicht wat vreemd klinkt omdat je referentie gewend is aan de fouten?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 03 mei 2018 12:47

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:Hans het plaatje laat de mix 80% zien dit veranderd dan ook direct de curve, dus kan ik niet de volledige correctie zien. Zal even kijken of ik vanavond de juiste info kan laten zien.

vooraf een prestant heeft altijd een ruis component in zich, dus als je dit terug hoort dan is dit geen afwijking
(ik weet niet bij welke set je dit getest hebt overigens) Met Heusden test ik, omdat ik de prestanten vreemd vond klinken ook met Weissenau getest.

wat je eerst kan checken:
-is er nergens voicing correctie aan gebracht in HW? dat weet ik niet meer, ik corrigeer wel maar dan altijd met de koptelefoon
-geen aanpassingen in je geluidskaart? nee
-in reaper geen aanpassingen? nee

het beeld van de Event heeft altijd een flinke dip gehad op het gebied rond het overname punt, het kan ook zijn dat je zolang naar "foute" informatie geluisterd hebt dat lineair wellicht wat vreemd klinkt omdat je referentie gewend is aan de fouten? klopt, maar ik speel altijd veel met koptelefoon, nu wel met +/- 60% correctie van Sonarworks

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 mei 2018 12:57

Re: Sonarworks

Hans B schreef:
Jan Wim schreef:Hans het plaatje laat de mix 80% zien dit veranderd dan ook direct de curve, dus kan ik niet de volledige correctie zien. Zal even kijken of ik vanavond de juiste info kan laten zien.

vooraf een prestant heeft altijd een ruis component in zich, dus als je dit terug hoort dan is dit geen afwijking
(ik weet niet bij welke set je dit getest hebt overigens) Met Heusden test ik, omdat ik de prestanten vreemd vond klinken ook met Weissenau getest.

wat je eerst kan checken:
-is er nergens voicing correctie aan gebracht in HW? dat weet ik niet meer, ik corrigeer wel maar dan altijd met de koptelefoon
-geen aanpassingen in je geluidskaart? nee
-in reaper geen aanpassingen? nee

het beeld van de Event heeft altijd een flinke dip gehad op het gebied rond het overname punt, het kan ook zijn dat je zolang naar "foute" informatie geluisterd hebt dat lineair wellicht wat vreemd klinkt omdat je referentie gewend is aan de fouten? klopt, maar ik speel altijd veel met koptelefoon, nu wel met +/- 60% correctie van Sonarworks




Hans ook al corrigeer(voicing) je alleen HW met hoofdtelefoon dan blijft die correctie ook bij speakergebruik hoorbaar!!

Dan krijg je correctie op correctie....

Als je met SW aan de slag gaat( overigens geld dat ook voor Dirac en Arc) moet elke zelf aangebrachte correctie waar die ook zit in de audioketen ongedaan gemaakt worden
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 03 mei 2018 18:47

Re: Sonarworks

Hoi Jan Wim,

Ik had alleen de prestant van het HW afgeregeld.
De instellingen gereset, is wel beter. Had ik zelf even niet meer aan gedacht.

Voor alle duidelijkheid, de MFB's klinken echt beter en als ik de correctie uit zet hoor je ( soms ) verschil maar niet zoveel als bij de Event 20/20.
Misschien denken jullie waarom niet eerder gedaan. Je moet een hoop overhoop halen. Eerst getest met de linker speaker, krijg ik er makkelijker in/uit. Gemeten en deze metingen vielen tegen, toen is alles weer op een laag pitje komen te staan.
Nu even het twee avonden het "rijk" alleen :lol: , kan ik me gang gaan.
Leermoment, gaat niet alleen op de REW-metingen af.

Nieuw plaatje, van de MFB's:
Sonarworks MFB.PNG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 03 mei 2018 20:08

Re: Sonarworks

Correctie Event 20/20

Sonarworks Event.PNG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 mei 2018 20:31

Re: Sonarworks

de bevinding klopt Hans

de MFB meten beter dan je Events, dus zal de mate van correctie sterker zijn bij de Events



als test heb ik mijn eigen fronts(3-weg) gemeten, deze meten aanzienlijk netter, en laag en hoog loopt verder door.
ik denk dat je tegen de max. prijs/kwaliteit van je monitors aanzit Hans :(

meting JW front.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 03 mei 2018 22:06

Re: Sonarworks

Ik denk het ook, maar ben wel tevreden met het stapje voorwaarts. Nu nog de revisie uitvoeren.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 jun 2018 23:45

REW (Room Equalization Wizard) software

Arjan wat is de afstand van de rears tot je microfoon?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 01 jun 2018 23:53

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Ik heb ze verplaatst t.o.v. wat ik je eerder melde.
1 staat recht achter me op een afstand van 4,70 mtr.
De ander staat daar 1,20 mtr rechts van. Helaas krijg ik ze niet in een mooi stereobeeld achter me.

Sonarworks mat een afstand van meer dan 7 mtr en ruim 4 mtr uit lijn.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 jun 2018 00:10

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

1 staat recht achter me op een afstand van 4,70 mtr.
De ander staat daar 1,20 mtr rechts van. Helaas krijg ik ze niet in een mooi stereobeeld achter me.



dat is wel heel erg "spotten" met de audio regels, ik kan me voorstellen dat het stereobeeld ernstig verminkt wordt op deze manier.
maar goed ik denk dat die opstelling voorkomt uit het feit dat er ergens anders geen plaats is, visueel staat er nu dus 1 speaker recht achter je rug, en de ander die op 1,20 staat zou het beste staan qua luisterdriehoek.

kan me voorstellen dat SW zich verslikt , je kan overigens wel manueel de afstanden zelf instellen in SW
maar het stereobeeld zal niet veel beter worden vrees ik :oops:

het enige wat nog een beetje helpt is timing
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 02 jun 2018 11:06

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Ha Jan Wim,

Helaas staat de bank in de weg. Mijn vrouw doet niet moeilijk. Maar de bank weghalen, gaat toch een stapje te ver. ;)

De andere optie is in het raamkozijn. Is lelijk om te zien en de speaker staat dan regelmatig in de zon te bakken, waardoor het fineer los komt. De afstand tot speelpositie is dan 4,90 mtr en tot de andere rear speaker 4,20. Het klinkt zo wel ruimtelijker. Wat raad je aan?

Wat vind je van de nieuwe front meting?

Nu gebruik ik de Sonarworks correctie voor de front speakers en REW voor de rear. Al weer een hele stap vooruit! Geen last meer van de resonantie van de trap en lage basdreunen. Veel mooier en evenwichtig klankbeeld.
Kan je met REW hetzelfde bereiken als Sonarworks? M.a.w.: is het nodig Sonarworks aan te schaffen?

Groet,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 06 jun 2018 18:53

Re: Sonarworks

Sonarworks 4.1 is uit. Ref 4 bezitters kunnen gratis upgraden. Asio is now alsoo supported.... :o Was het dat nog niet dan?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 jun 2018 22:25

Re: Sonarworks

Jaap380 schreef:Sonarworks 4.1 is uit. Ref 4 bezitters kunnen gratis upgraden. Asio is now alsoo supported.... :o Was het dat nog niet dan?



letop Jaap de update heeft wel een paar wijzigingen t.o.v de eerder ontvangen beta, dus bij gebruik is upgrade van de betaversie wel aan te raden
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 06 jun 2018 22:41

Re: Sonarworks

Karlis adviseerde om de bètaversie eerst weg te gooien.
Heb ik gedaan en hij werkt. Alleen mijn Motu blijft schreeuwen dat ik het volume moet aanpassen aan normaal conversatieniveau.... :(
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 jun 2018 22:57

Re: Sonarworks

Jaap380 schreef:Karlis adviseerde om de bètaversie eerst weg te gooien.
Heb ik gedaan en hij werkt. Alleen mijn Motu blijft schreeuwen dat ik het volume moet aanpassen aan normaal conversatieniveau.... :(



en waarom doe je dat dan niet?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 jun 2018 23:07

Re: Sonarworks

Staat in quemix bij de ingangs tab je microfoon input gevoeligheid niet te hoog?
Ik ken Sonar works niet maar ik ga ervan uit dat die melding wordt gegeven omdat of je boxen te hard staan en dat je mic. dat dan meet? OF omdat de input gevoeligheid van je mic. te hoog staat ingesteld.

Gr Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 jun 2018 23:17

Re: Sonarworks

Nee het microfoon volume moet je later aanpassen, eerst de output verlagen van de stem
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 07 jun 2018 10:12

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:
Jaap380 schreef:Karlis adviseerde om de bètaversie eerst weg te gooien.
Heb ik gedaan en hij werkt. Alleen mijn Motu blijft schreeuwen dat ik het volume moet aanpassen aan normaal conversatieniveau.... :(



en waarom doe je dat dan niet?

Omdat ik niet weet hoe en waar dat kan.... Cuemix vind ik een zeer gebruiksonvriendelijk programma...ik snap er niks van.
Het mooiste orgel maak je zelf.
VorigeVolgende

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com