Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Tutorial Mid/Side toepassing

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 26 feb 2018 11:21

Re: Tutorial Mid/Side toepassing

geert01 schreef:Hans, ik heb dus dat pakket gedownload, en de TB Isone key aangeschaft. Als je die in dezelfde map als het geinstalleerde pakket plaatst, dan is Isone ge-authoriseerd. Het enige verschil is dan, dat de instellingen automatisch worden opgeslagen, zoals ook op de website wordt vermeld.

De andere, automatisch mee geinstalleerde plug-ins, zijn ook gewoon fully functional, alleen worden instellingen niet gesaved. Die Morphit draai ik dus ongelicenseerd, maar het grappige is, dat het enige dat ik eraan instel, de keuze van de koptel is, en DIE BLIJFT GEWOON STAAN.......dus zie ik geen reden om daar dan voor te betalen.

Overigens las ik op de website, dat je nu 1 prijs(je) kan betalen en dan heb je ze in 1 klap allemaal ge-authoriseerd. En dan krijg je korting als je eerder dus al een losse key had gekocht. Sympathiek. Ze hebben trouwens zoals je daar kunt zien, nog meer mooie dingetjes......

HG

Geert


Bedankt Geert.
Ik heb op dit moment alleen wat problemen met TB Isone, Reaper crasht met het laden van deze plug-in, moet ik nog even induiken.
Morphit bevalt mij wel, ik vind het ook wel leuk dat je een andere hoofdtelefoon kan simuleren ( bij benadering )

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 26 feb 2018 11:32

Re: Tutorial Mid/Side toepassing

JA, het zijn allemaal maar MINIEME verschilletjes en aanpassingen, zowel die Isone als Morphit, maar het wordt er NET even strakker door.

Gek, dat Reaper bij jou crasht; is mij nog nooit gelukt.....wel de upgrades blijven draaien hoor! Jij zult t0ch wel een 64 bits versie draaien? En de Isone is ook recente versie??

Of kijk ook eens welke plug-ins je nog meer aktief hebt..

Ik heb in veel orgel-setups toch in totaal soms wel 10 plug-ins aktief, en het draait allemaal als een zonnetje.....

Maar ja, als je binnen Windows 10 eenmaal problemen krijgt - is mijn ervaring - dan helpt soms alleen nog een verse installatie....of je moet nog een recente back-up hebben natuurlijk.....

HG

Geert

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 10 mei 2018 20:40

Re: Tutorial Mid/Side toepassing

Hallo Jan Wim,

Ik heb de RME weer terug en heb je tutorial toegepast. Klank is inderdaad breder.

Nu is het Front geluid ook harder, want deze mix komt er bovenop:

Jan Wim schreef:op de manier die ik voorstel blijft je originele front bestaan en krijg je de uitbreiding er "bovenop"
nu kan je altijd nog de MID/SIDE apart mute


Hoe kan je er nu voor zorgen dat het weer in de juiste verhouding met het Rear volume is? Gewoon op het gehoor, of is dat slim te meten?
Is het bijv. een mogelijkheid dat je de DB's van de Front speakers meet met de m/s mix op Mute. En daarna met volume knop zorgen dat met m/s mix ingeschakeld het totaal volume van de Front gelijk blijft?

Groet,
Arjan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 mei 2018 20:45

Re: Tutorial Mid/Side toepassing

Cheesecorner schreef:Hallo Jan Wim,

Ik heb de RME weer terug en heb je tutorial toegepast. Klank is inderdaad breder.

Nu is het Front geluid ook harder, want deze mix komt er bovenop:

Jan Wim schreef:op de manier die ik voorstel blijft je originele front bestaan en krijg je de uitbreiding er "bovenop"
nu kan je altijd nog de MID/SIDE apart mute


Hoe kan je er nu voor zorgen dat het weer in de juiste verhouding met het Rear volume is? Gewoon op het gehoor, of is dat slim te meten?
Is het bijv. een mogelijkheid dat je de DB's van de Front speakers meet met de m/s mix op Mute. En daarna met volume knop zorgen dat met m/s mix ingeschakeld het totaal volume van de Front gelijk blijft?

Groet,
Arjan



Arjan ,
je kan als je geen meetmicrofoon hebt ook het volgende doen
-op het gehoor
-via een decibelmeter app op je telefoon het geluid zonder M/S meten en daarna de schuif van M/S via die meting terug brengen naar je oorspronkelijk niveau.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Vorige

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com