Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sonarworks

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 jun 2018 11:47

Re: Sonarworks

Hoi Jaap

Je hebt in quemix 3 tabs nml. input, mixes en output.
De input en mixes tab zijn onbruikbaar omdat die alleen voor de hardware ingangen op de achterkant van de motu werken. Die kan je dus vergeten want die doen niks.
Reaper stuurt het signaal dus rechtstreeks naar de outputs tab in quemix en daar is dus wel de mogelijkheid om de equaliser en crossover te gebruiken.

Hoop dat het wat duidelijker is.

Groet jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 07 jun 2018 13:05

Re: Sonarworks

Loosman schreef:Reaper stuurt het signaal dus rechtstreeks naar de outputs tab in quemix en daar is dus wel de mogelijkheid om de equaliser en crossover te gebruiken.

Hoop dat het wat duidelijker is.

Groet jan

Ha Jan,

dat maakt het iets overzichtelijker. Maar Sonarworks werkt niet via Reaper volgens mij. Tenminste, bij het meten, gaat het niet via Reaper.
Sonarworks wil nu dat ik het output volume aanpas (en ik zelf wil dat ook heel graag). Hoe doe ik dat?
Ik zit dus in stap 7 van de tutorial.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 jun 2018 13:47

Re: Sonarworks

Hoi Jaap

op de uigangs tab. staat onderaan bij ieder kanaal de 'monitor' knop. Bij elk kanaal waar je de "monitor" knop onderin de track aanvinkt kan je daarna met de algemene level knop (monitor level) rechts boven het volume regelen.

Succses
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 07 jun 2018 16:20

Re: Sonarworks

Loosman schreef:Hoi Jaap

op de uigangs tab. staat onderaan bij ieder kanaal de 'monitor' knop. Bij elk kanaal waar je de "monitor" knop onderin de track aanvinkt kan je daarna met de algemene level knop (monitor level) rechts boven het volume regelen.

Succses

bedankt Jan, ik ga het vanavond proberen!
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 07 jun 2018 20:31

Re: Sonarworks

Het volume is nu inderdaad te regelen. Bedankt Jan!
Maar het volgende probleem is, dat de input van de microfoon direct naar de output gaat. Als ik op de mic tik, hoor ik dit via de speakers.
Volgens mij moet dat niet (anders gaat hij rondzingen). Ook geeft Sonarworks geen signaal als ik op de microfoon tik...
Ik word er getikt van ;)
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 jun 2018 20:50

Re: Sonarworks

Jaap380 schreef:Het volume is nu inderdaad te regelen. Bedankt Jan!
Maar het volgende probleem is, dat de input van de microfoon direct naar de output gaat. Als ik op de mic tik, hoor ik dit via de speakers.
Volgens mij moet dat niet (anders gaat hij rondzingen). Ook geeft Sonarworks geen signaal als ik op de microfoon tik...
Ik word er getikt van ;)


Dat moet je opnieuw in cuemix afstellen, volgens mij moet je het volume van het mic kanaal juist dicht zetten
Effe testen Jaap moet je dit, en even goed kijken welk mono kanaal in het gebruik is voor de microfoon.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 07 jun 2018 21:00

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:
Jaap380 schreef:Het volume is nu inderdaad te regelen. Bedankt Jan!
Maar het volgende probleem is, dat de input van de microfoon direct naar de output gaat. Als ik op de mic tik, hoor ik dit via de speakers.
Volgens mij moet dat niet (anders gaat hij rondzingen). Ook geeft Sonarworks geen signaal als ik op de microfoon tik...
Ik word er getikt van ;)


Dat moet je opnieuw in cuemix afstellen, volgens mij moet je het volume van het mic kanaal juist dicht zetten
Effe testen Jaap moet je dit, en even goed kijken welk mono kanaal in het gebruik is voor de microfoon.


Dankje JanWim, het probleem was dat er een bus aangemaakt was die de mic direct routeerde naar de main out. Die bus heb ik nu verwijderd en het probleem is opgelost. Stap 7 ben ik nu eindelijk voorbij. :D
Op naar stap 8 (op normaal conversatievolume). Wordt vervolgd.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 07 jun 2018 22:25

Re: Sonarworks

Sjonge, iedere stap (uit de tutorial) kost me een avond. Ik mag blij zijn als ik voor de kerst mijn systeem gekalibreerd heb.
Microfoonvolume is nu OK.
Bij de test van de middentoner (Links) blijft hij piepen en zegt dat het te lang duurt... De beeps komen uit de rechter luidspreker, terwijl Sonarworks me vertelde dat ik de mic voor de linkerspeaker moest houden....
Bij de geluidtest uit stap 7 kwam het geluid links en rechts wel uit de goede speaker, maar nu lijkt het ineens omgedraaid... Is dat een Litouws gebruik? :?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 jun 2018 23:13

Re: Sonarworks

Jaap het is zo simpel deze software dit kan echt niet mislukken.......
De software verteld exact waneer je volume van je microfoon moet verhogen of verlagen , ook voor je output volume.
Dit is gedaan zodat je precies de juiste mix tussen microfoon en speaker krijgt.

Ik krijg weinig zicht op je configuratie

Laten we basic starten.

Wat ga je als eerste meten je front speakers neem ik aan?

Het is logisch dat als je de linker speaker positie gaat pingen dit uit de rechter speaker komt, anders kan de software toch geen afstand meten!!

Als de ping blieb uit de zelfde speaker zou komen als van de speaker waar je de microfoon voor houd dan is de afstand 0

Als de software zich in dit stadium al verslikt in een akoestische misleiding dan is er in het begin iets niet goed ingesteld.

Welk ping geluid heb je geselcteerd je kan uit 3 verschillende bliebs kiezen, dit hebben ze ingebakken om onder iedere omstandigheid te kunnen meten.

Je moet ook niet vergeten om het calibratiebestand van de microfoon te laden , zonder microfoon calibratie is iedere meting eigenlijk stuurloos, en niet echt betrouwbaar.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 08 jun 2018 09:58

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:Jaap het is zo simpel deze software dit kan echt niet mislukken.....
Dat dacht ik ook.... :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 08 jun 2018 10:02

Re: Sonarworks

Wat ga je als eerste meten je front speakers neem ik aan?
Ja klopt.

Het is logisch dat als je de linker speaker positie gaat pingen dit uit de rechter speaker komt, anders kan de software toch geen afstand meten!!
Hij zegt dat ik de mic strak tegen de middentoner van de linkerspeaker moet houden. Vervolgens gaat hij rechts bliepen. (?) en zegt hij dat het te lang duurt.

Welk ping geluid heb je geselcteerd je kan uit 3 verschillende bliebs kiezen, dit hebben ze ingebakken om onder iedere omstandigheid te kunnen meten. Gewoon custom. Ik zou nog een van de andere 2 kunnen proberen.

Je moet ook niet vergeten om het calibratiebestand van de microfoon te laden , zonder microfoon calibratie is iedere meting eigenlijk stuurloos, en niet echt betrouwbaar.
Ik heb de bijbehorende mic en ook het calibratiebestand geladen. Dat moet al ergens in stap 3...
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 jun 2018 10:28

Re: Sonarworks

Ik ben bang dat je niet goed de handleing gelezen hebt Jaap ;)
Als ik de foto van je mooie console bekijk zie ik ernaast 2 ferme vloerstaanders staan, ik kan me niet indenken dat dit een een standaard 2-weg is zoals een doorsnee monitor speaker.





Wat je kan proberen Jaap is het volgende, de software weet niet of jij een 2/3/4/5weg thuis hebt staan.

Het kan zijn dat in jouw huidige speaker de midspeaker dusdanig gefilterd is dat deze te weinig doorlaat, dan moet je ergens tussen mid en hoog gaan zitten met de microfoon.
Dit is zomaar een gedachte van me, weet niet of dit een mogelijke oorzaak kan zijn.

Sw beschrijft dit ook in zijn manual als je bv een adamx77 zou gaan meten omdat daar 2 x een mid in zit.


Where should I hold the microphone if I have 3-way speakers?
To measure horizontal 3-way speakers (such as Focal Twins or ADAM A77X, etc), hold the microphone next to the mid-range drivers that are on the inner side of each of the speakers.



Ik gebruik een term die niet geheel terecht is ,maar vaak wordt een speaker ook omschreven in resolutie wat deze kan afstralen qua detail.

Nu hoe hoger de resolutie is des te nauwkeuriger zal de software de maatvoering overnemen.
Dus krijg je vreemde maatvoeringen dan is eigenlijk de speaker een beetje binnenmonds aan het praten ;)
oftewel niet genoeg detail wordt er uitgezonden, en de software zal dit niet goed begrijpen, gelukkig kan je dit man. naderhand aanpassen.

Waar je ook op moet letten Jaap is dat sw je front speakers ook onderling links rechts op tijd zet.

Dus staat er een te groot obstakel tussen beide speakers( je orgel) dan moet het signaal via een omweg langs het orgel omdat het erniet doorheen gaat ;)
Dit heeft geen invloed op de uiteindelijke meting van de sweep points maar wel op timing.


Je moet niet vergeten Jaap en dat bedoel ik absoluut niet verkeerd ,maar dat SW ontworpen is voor semi/ prof gebruik
En daar is zeg maar een object(orgel) tussen je speakers plaatsen absoluut not done.
dus zal je ook iets aan concessie moeten doen qua meting.

Maar ik denk dat als je microfoon iets verschuift t.o.v de mid i.v.m 3-weg je normaal verder kan gaan met het proces.

Success, ik hoor wel of het lukt
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 08 jun 2018 11:28

Re: Sonarworks

Bedankt JW, je gaat het horen!
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2018 11:45

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Arjan ik heb je laatste meting een beetje gemist :oops: , op 2 punten na zie "commentaar" ziet het er verrassend goed uit.
Overlay%20Front%20sub%2070Hz%20-30dB.jpg


de REW meting is only-meting, terwijl de SW een mixed-fase meting maakt, maar dit laat een keurig beeld zien.

Sonarworks%20Front%20sub%2070Hz.JPG


zeker als je SW de 2 punten laat corrigeren, dan is er niets mis mee.
SW zal het tophoog qua Db volume ook gelijk trekken evenals de timing tussen de beide speakers.

nu zijn visueel en fysiek beoordelen 2 zaken, maar als ik puur op de meting afga dan zeg ik houden zo, ziet er perfect uit.
het belang van een gekailbreerde SW microfoon is urgent omdat je dan een off-axis kalibratie kan meten.
wel kan het zijn dat je wat vetter laag mist na SW correctie omdat je tot nu toe gewend bent aan de piek boost.
maar ik denk dat dit snel went en je een veel mooier transparanter laag ervoor terug krijgt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 09 jun 2018 21:12

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Jan Wim,

Dank voor je reactie!

Zoals jij het beschrijft ervaar ik het ook. Een hele verbetering!
Ik vermoed dat de subbult mede veroorzaakt wordt doordat de sub wat ingebouwd staat in een hoekje onder de trap. Kan dat? Nu is dat helemaal opgelost. Inderdaad minder vette bas, maar veel meer natuurgetrouw. Mooie dragende en transparante bas. Het was even wennen, maar het geluidsbeeld is veel mooier. Evenwichtig, helder, natuurgetrouw.

Nu de rears nog zien te meten met SW. De plaats in het raamkozijn is veel beter qua geluid en stereobeeld. Maar de positie krijg ik in SW er niet goed in. De trial is versie 4.0, waarbij je de afstanden maar beperkt kunt aanpassen. Het lijkt erop dat dit in 4.1 beter kan.
SW met mic is besteld.

Met REW zijn de rears al veel beter geworden. Ik vraag me af of we die met SW ook helemaal goed gaan krijgen.

W.b.t. op tijd zetten:
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je de loopback meting doet in REW. Moet ik een mic aansluiting verbinden met een vrije uitgang van de geluidskaart?
Laatst bijgewerkt door Cheesecorner op 09 jun 2018 21:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2018 21:17

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

W.b.t. op tijd zetten:
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je de loopback meting doet in REW. Moet ik een mic aansluiting verbinden met een vrije uitgang van de geluidskaart?


nee je laat de microfoon ongemoeid, je moet ergens op je geluidsmodule een in en een uitgang met elkaar verbinden d.m.v een kabel. het moet een vrij kanaal zijn in ieder geval.

onthoud welk kanaal je door lust en dit stel je in REW in.
zo weet de software exact wanneer de geluidskaart een signaal via de output verstuurt de microfoon pakt deze ergens in de ruimte op uit 1 van de speakers en berekend zo super nauwkeurig de vertraging
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 13 jun 2018 23:17

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Hallo Jan Wim,

SW mic is binnen. Nieuwe metingen gedaan. Front is gelukt, maar rears lukt nog steeds niet. Bij de KEF's, met ingedrukte tweeters, kon SW geen afstand meten. Ik heb het vermoeden dat de tweeters teveel beschadigd zijn voor een goede meting.
Ik had nog een setje B&W speakers staan en ben daarmee a/d slag gegaan. SW kon nu afstand meten, maar de waarden waren nog steeds te hoog. Meer dan een meter teveel. Je kunt de afstand beperkt aanpassen, maar niet voldoende. Hierdoor lukte het meten niet. Ik zal SW om advies vragen.

Met RME metingen gedaan.

KEF's
Overlay Rear R+L speelpositie.jpg


B&W
Overlay rear B+W.jpg


- Het lijkt me dat de B&W's een beter beeld geven. Wat vind jij?

- Tijdmeting met loopback is gelukt. Gaf voor L en R andere uitkomst (0,7 ms verschil). Maar dat vond ik niet mooi klinken. Er ontstond een duidelijke zweving. Delay stond altijd op 15 ms, maar heb ze nu beide op 16 ms gezet.

- RME settings (tot 7.000 Hz) heb ik in Reaper gezet. Wat mij betreft klinkt het heel goed zo!

Ben benieuwd naar je oordeel over de B&W's.

Alvast bedankt weer!

Groet,
Arjan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 jun 2018 23:52

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

meet je met de laatst nieuwe SW software V4.1 ??
hiermee zou je n.l veel meer afstand moeten kunnen aanpassen.

de B&W metingen zien er fantastisch uit, maar je leest dit wel op een heel ruime tijdschaal af n.l -300-+160 :o
zoom maar eens in naar dezelfde schaal als het plaatje van de Kefs

als je een zweving hoort met een tijdscorrectie , dan gaat er iets niet goed, ik neem aan dat je toch wel je fronts vertraagd en 1x rear??
je kan niet alleen je rears meten qua timing je moet zowel je fronts als je rears meten, en dan ieder speaker aanpassen m.u.v.van de verst verwijderde deze krijgt 0
16msec is behoorlijk, staan je rears 5,5mtr verwijderd van de microfoon?
0.7msec houdt in dat ze 24cm excentrisch staan

en staat links/rechts van je rear wel goed??
of staan deze kanalen gekruist? t.o.v je front
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 14 jun 2018 09:49

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Jan Wim schreef:meet je met de laatst nieuwe SW software V4.1 ??
hiermee zou je n.l veel meer afstand moeten kunnen aanpassen.

Ik meet met SW 4.1. Je kunt inderdaad meer afstand aanpassen, maar nog niet genoeg. Gisteren was ik alleen en kon ik niet goed de afstand met de centimeter meten. Vanavond zal ik de verschillen doorgeven.

Jan Wim schreef:de B&W metingen zien er fantastisch uit, maar je leest dit wel op een heel ruime tijdschaal af n.l -300-+160 :o
zoom maar eens in naar dezelfde schaal als het plaatje van de Kefs

:oops: Oeps, dat is ongemerkt gegaan. Het ziet er nu wel erg vlak uit. Nieuwe volgt.

Jan Wim schreef:als je een zweving hoort met een tijdscorrectie , dan gaat er iets niet goed, ik neem aan dat je toch wel je fronts vertraagd en 1x rear??

Ik heb de fronts vertraagd. En ik dacht dat het verschil in de rears bij de fronts moest corrigeren. Daardoor stond de ene front op 16,5 ms en de ander op 15,8 ms. Dat gaf de zweving
Ook nog eens vergeten de vertraging van de fronts eraf te trekken. :oops:


Jan Wim schreef:je kan niet alleen je rears meten qua timing je moet zowel je fronts als je rears meten, en dan ieder speaker aanpassen m.u.v.van de verst verwijderde deze krijgt 0

Aha, dus één van de rears moet ook vertraagd worden. Dat maakt het duidelijk!
Ik neem aan dat je de mic op de statief naar voren richt en zo voor alle vier de metingen laat staan?
Ik zal vanavond de waarden per speaker opgeven.

Jan Wim schreef:16msec is behoorlijk, staan je rears 5,5mtr verwijderd van de microfoon?
0.7msec houdt in dat ze 24cm excentrisch staan

Uit m'n hoofd staat de verste speaker 4.90 mtr verwijderd. Vanavond zal ik beide waarden opgeven. Vreemd is wel dat de speaker die het meest ver staat, als minder ver verwijderd gemeten wordt. Dat is de speaker in het raamkozijn. Die staat richting het orgel gedraaid en kan vrij uitsralen.
De ander staat op de vloer, straalt recht vooruit. Maar er staan stoelen tussen. Zou dit voor de extra vertraging kunnen zorgen? Zal wat foto's maken om het duidelijk te maken.

Jan Wim schreef:en staat links/rechts van je rear wel goed??
of staan deze kanalen gekruist? t.o.v je front

Nu staan ze nog gekruist. Dus als je in de richting van de speaker kijkt. In de correctie heb dat wel gekruist. Waarschijnlijk makkerlijker om het om te draaien. Zodat als je op het orgel zit wat rechts staat, het rechter kanaal is.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 jun 2018 19:05

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Arjan

time meting moet je als volgt uitvoeren:

Zet de microfoon met de tip richting plafond t.h.v je oren opde speelpositie
nu kan de microfoon rondom meten.

meet in REW ieder kanaal apart, en benoem die even voor het gemak.

hier even een voorbeeldje

Front L 5,44
Front R 5,50
Rear L 6,98
Rear R 7,40

nu pak je vervolgens het hoogste getal in het voorbeeld 7,40 en je trek daar vervolgens bij elk kanaal zijn eigen uitkomst van af

dan krijg je dus

Front L 5,44 1,96
Front R 5,50 1,90
Rear L 6,98 0,42
Rear R 7,40 0,00


de rood geschreven waardes moet je invoeren
letop dat je alle metingen in 1x maakt zonder de microfoon te bewegen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 14 jun 2018 22:34

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Jan Wim,

Ik kom op de volgende waarden:

Meting REW - toe te passen correctie - gemeten afstand (met rolmaat)
Front L 2,31 - 14,15 - 76,5 cm
Front R 2,58 - 13,88 - 86,0 cm
Rear L 15,92 - 0,54 - 535 cm
Rear R 16,46 - 0,00 - 463 cm

Rear R blijft een langere vertraging geven, terwijl hij dichterbij staat. Op onderstaande foto zie je duidelijk de situatie. Foto genomen vanaf de orgelbank.
IMG_0726 (1).jpg

Ik heb Rear R ook nog op de alternatieve plek gezet, maar dat gaf een nog grotere vertraging (17,56). Vreemd geval.

Hier nog het vergelijk van de rears in dezelfde schaal:

KEF's:
Kef Rear.jpg


B&W's
B&W rear.jpg


Dat geeft toch wel een ander beeld dan het plaatje van gisteren ;)
Wat vind je er beter uitzien?

Groet,
Arjan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 jun 2018 22:58

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Laten we eerst proberen de timng goed te krijgen.

Kan het zo zijn dat de rear die op de grond staat het geluid vol tegen de bank projecteert en je dus via de microfoon alleen maar reflectie kan meten?

Je microfoon moet eigenlijk de speakers kunnen "zien"
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 14 jun 2018 23:06

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Op de alternatieve plek zou de mic de speaker moeten kunnen 'zien'. Maar het geluid moet wel tussen de bank en stoelen door . . .
Het lijkt erop dat op de andere plek alleen de stoelen voor de reflectie zorgen. Op die plek staan de stoelen wel tussen de speaker en de mic.

Kan de lengte van het snoer ermee te maken hebben? Die gaan via pvc leidingen door het plafond van de ene naar de andere kant van de kamer. Hoewel je eerder zou verwachten dat het snoer van de speaker in de vensterbank langer is. Maar ik kan het niet meer achterhalen.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 jun 2018 23:20

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

de rear die het kortste bijstaat moet de meeste vertraging krijgen van het rearkanaal


bij jouw is dat nu andersom??

heeft dit te maken met je cross opstelling/
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 14 jun 2018 23:28

Re: REW (Room Equalization Wizard) software

Ik heb geen cross-opstelling meer, want heb de snoeren omgedraaid. Dus Front R is ook Rear R.
Het is inderdaad nu andersom. De rear die in de vensterbank staat, dus op de grootste afstand, geeft de minste vertraging. Die kan ook vrij uitstralen. Zou dat ermee te maken hebben?
VorigeVolgende

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com