Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Trekregister gaten maken

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 jun 2018 16:57

Re: Trekregister gaten maken

Je kan een bovenfrees gebruiken, ik zelf heb dit via een kopieerring gedaan , zaak is het dan wel om de stift diameter zo klein mogelijk te nemen i.v.m met de radius, zodat de hoeken nagenoeg niet rond worden.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 12 jun 2018 19:00

Re: Trekregister gaten maken

Dag Prestantt,

De beschreven methode van Jan Wim geeft een prima resultaat, maar als je geen bovenfrees bezit lukt het ook op een andere manier.
Zaag je registerpaneel en geleidingspaneel in stroken (breedte is register tussenruimte + gatmaat 22mm)
en klem beide stroken op elkaar, (zorg wel voor genoeg overlengte) stel de zaag op 22mm diepte en zaag met behulp van een dwarsgeleider elke keer met de juiste tussen ruimte 22mm hout weg.
Lijm dan alle stroken in de juiste volgorde aan elkaar, zaag het overtollige weg en dan heb je het 2 identieke panelen!
Succes!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 13 jun 2018 17:53

Re: Trekregister gaten maken

Het zal wel duur zijn, maar in de metaalwereld gebruiken ze brootsen, of ook wel een trekfrees genoemd.
Dit gereedschap maakt van een rond gat, stapje voor stapje een vierkant gat.

Is dit een idee?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 14 jun 2018 16:04

Re: Trekregister gaten maken

prestantt schreef:
Jan Wim schreef:Je kan een bovenfrees gebruiken, ik zelf heb dit via een kopieerring gedaan , zaak is het dan wel om de stift diameter zo klein mogelijk te nemen i.v.m met de radius, zodat de hoeken nagenoeg niet rond worden.

Ik vraag mezelf alleen af, is dit goed te doen?

JacoP schreef:Dag Prestantt,

De beschreven methode van Jan Wim geeft een prima resultaat, maar als je geen bovenfrees bezit lukt het ook op een andere manier.
Zaag je registerpaneel en geleidingspaneel in stroken (breedte is register tussenruimte + gatmaat 22mm)
en klem beide stroken op elkaar, (zorg wel voor genoeg overlengte) stel de zaag op 22mm diepte en zaag met behulp van een dwarsgeleider elke keer met de juiste tussen ruimte 22mm hout weg.
Lijm dan alle stroken in de juiste volgorde aan elkaar, zaag het overtollige weg en dan heb je het 2 identieke panelen!
Succes!




Ik heb de planken al gezaagd. Dus dan zou ik ze opnieuw moeten zagen.

Maar misschien kan ik iemand regelen met een CNC vrees. Scheelt me heel wat gedoe en is het uiterst netjes.


weet niet waar jij vandaan komt, maar In Zwijndrecht zit Terdo, dit is een CNC bedrijf....klein, snel, flexibel en niet al te duur...
Kleinste frees die ze kunnen gebruiken is volgens mij 8 mm, dus is je r 4 mm.
Maar ik ben er al weer een paar jaar uit, je zou het even kunnen navragen bij ze.
https://www.terdo.nl/

Groet

André
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com