Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Organ cache files weg

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 jul 2018 22:43

Organ cache files weg

Ineens was ik al mijn instellingen en fav. orgels kwijt en blijken alle organ.cache files van alle 4 de configuraties leeg!!
Heel vreemd. De Hauptwerk back up terugzetten werkt niet omdat de cache files leeg zijn.
Moet nu alles opnieuw cachen. Balen.
Iemand ideeen hoe het komt en wat ik er aan kan doen?

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 19 jul 2018 11:23

Re: Organ cache files weg

ja, vreemd verhaal. Mijn buurman had er ook last van. Alle instellingen ineens weg...
Ik ben ook benieuwd naar de oorzaak/oplossing.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 jul 2018 12:04

Re: Organ cache files weg

Jan

waarschijnlijk is bij het afsluiten van de PC iets misgegaan bij het wegschrijven door HW van de configuratie gegevens e.d. Spanning te vroeg van de PC gehaald? Of bij de stutdown van de PC incl het gelijktijdig stoppen van HW op afbreken (cancel) van lopende HW acties geklikt?

Het bestand Userdata\Config0-GeneralSettings\Config.Config_Hauptwerk_xml is dan defect.

Vervolgens denk jij: dan zet ik HW de backup terug. En daardoor ben je alle cache files kwijt (zie blz. 119 punt 10 in mijn boek). Je had het "minder" erg kunnen maken door alleen de betreffende HW omgeving terug te zetten; de 3 andere omgevingen waren dan nog gewoon werkend geweest.
(HW gooit de cache files weg omdat de HW configuratie e.d. in de teruggezette backup niet overeen hoeft te komen met de actuele situatie van de cache files, zoals ze op de harddisk/ssd staan. Bijv. de cache file bevat een surround configuratie terwijl de HW-backup stereo instellingen heeft. Vandaar.)

Misschien kun je in de activity logfile kijken op het moment dat dit op trad en de momenten daarna. Misschien staat daar iets in.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 19 jul 2018 14:03

Re: Organ cache files weg

Ook mijn orgels waren weg afgelopen dinsdag.
Ik kon wel een backup terugzetten maar moest alle orgels wel opnieuw laden (als 1ste keer) daarna was het weer ok.

Dit gebeurde nadat HW, 3 uurtjes ongebruikt aanstond en weer wilde gaat spelen. Pats hauptwerk weg (rest van de computer en programma's waren gewoon benaderbaar.

Alles werk werk nu weer goed.


Gr. Henk

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 jul 2018 15:04

Re: Organ cache files weg

Henk

je moet zorgen dat de PC niet in de slaapstand kan vallen. Hoe? dat staat op blz. 18 onder het plaatje.

Je kunt ook een backup op een USB disk maken van de c:\hauptwerk directory. In geval van nood kun je die dan tergzetten. Zeker als je USB 3 hebt, is dit sneller dan orgels opnieuw cachen.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 19 jul 2018 21:32

Re: Organ cache files weg

Evert-Jan,

Bedankt voor je bericht

Mijn HW PC slaapt nooit, zou die dat doen dan weet ik zeker dat mijn midi niet meer reageert. (af en toe na halve dag aanstaan kan het zij dat de toetsten niet meer reageren) moet dan mijn geluidkaart even aan/uit zetten en Hauptwerk opnieuw starten maar dat gebeurt maar af en toe)

Goed idee om die backup ook te maken gaat ik morgen gelijk doen.. bedankt voor de tip.

Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 20 jul 2018 10:39

Re: Organ cache files weg

Henk,

dat gebeurde mij ook vaak, dat midi niet meer reageert -als je een tijd niet gespeeld hebt.
Je moet dan in het bios kijken bij de usb verbindingen / of bij apparaatbeheer (dat ben ik even kwijt. PC zet die vaak uit voor stroombesparing -als die een tijd niet gebruikt wordt. Als je die stroombesparing uit zet, blijft alles gewoon werken. Dit zal ook wel in de buurt van blz 18 staan...
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jul 2018 11:02

Re: Organ cache files weg

Jaap380 schreef: Dit zal ook wel in de buurt van blz 18 staan...
Op blz. 19 punt 13

Eventueel de audio/midi drivers van de geluidskaart resetten via menu View | Mini control panels | Engine
status and reset. (op blz. 115). Dan hoef je HW niet opnieuw te starten en het orgel te laden.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 20 jul 2018 15:44

Re: Organ cache files weg

Hoi bedankt weer voor het meedenken.

energie beheer voor usb was uitgeschakeld.. dus dat kon/kan het niet zijn maar toch ff gechecked

en resetten audio /mididrivers had ik nog nooit gedaan.. ga ik dat de volgende keer doen.

Nogmaals bedankt en prettig weekend


Henk

Berichten: 72

Geregistreerd: 03 aug 2016 15:55

Woonplaats: IJsselstein

Bericht 08 aug 2018 16:46

Re: Organ cache files weg

Helaas moet ik me ook aansluiten bij de gebruikers met bovenstaande problemen.
Ook ik heb alle orgels opnieuw moeten laden alsof het de eerste keer was, dat is nogal tijdrovend.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om meteen de lijst met favoriete orgels op te schonen zodat ik weer zinnige informatie krijg op het mini-paneeltje voor het laden van de orgels, dit kan ik nu gebruiken. Overschakelen naar een ander orgel deed ik tot nu toe altijd via Organ> Load Organ …
Doordat veel gebruikers tegelijk dit probleem te kampen hebben lijkt het wel een gemeenschappelijke oorzaak te hebben, bv. het installeren van de April 2018 Update van Windows 10. Ik heb er een tijdje mee gewacht maar toen ik de update had geïnstalleerd had ik ook meteen de audio-klikken t.g.v. CPU overload weer terug. Om die weg te krijgen had ik destijds "Superfetch" uitgeschakeld (zie blz. 17 punt 11 van "het boek") maar die stond nu weer ingeschakeld!
Ja, ja, Hauptwerk is een virtuele machine waar je toch altijd met een "virtuele oliespuit" omheen blijft lopen!

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 08 aug 2018 17:06

Re: Organ cache files weg

Jaap Langerak schreef:Ja, ja, Hauptwerk is een virtuele machine waar je toch altijd met een "virtuele oliespuit" omheen blijft lopen!


Dat zou ik eerder willen zeggen van Windows. Mijn PC op kantoor ontvangt zeer regelmatig update's (zonder dat ik daar wat voor hoef te doen of kan doen) en elke keer staat MS Edge weer ingeschakeld voor PDF terwijl ik toch elke keer weer aangeef daar een ander programma voor te gebruiken. Helpt echter niets.
Vandaar dat ik mijn Hauptwerk PC niet aan internet hang en dus ook geen trammelant met update's.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 aug 2018 17:53

Re: Organ cache files weg

Inderdaad ik raak er steeds meer van overtuigd dat je beter niet aan het internet kan hangen met je Hauptwerk pc.
Gewoon maar nieuwe samplesets, demosets dongle updates etc. gaan downloaden via een andere pc.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 08 aug 2018 19:25

Re: Organ cache files weg

Er is een alleraardigst programmaatje voor: shutup10. Zie: https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... NlM-tq8L8K
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 aug 2018 20:48

Re: Organ cache files weg

Jaap380 schreef:Er is een alleraardigst programmaatje voor: shutup10. Zie: https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... NlM-tq8L8K


Hoi Jaap

Kan je gewoon alle schuifjes op groen zetten of zijn er dingen die je beter zo kan laten.?
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 08 aug 2018 21:10

Re: Organ cache files weg

Ha Jan, ik heb op safe gespeeld en de recommended settings gebruikt.
Het beste kun je alleen de aanbevolen instellingen overnemen onder menu Actions | Apply all recommended settings! Maak altijd eerst een systeem herstelpunt (kan ook onder menu Actions)! Mocht je alles ongedaan willen maken, kies dan voor Actions | Undo all changes.

Dit programma heeft vooral betrekking op privacygevoelige functies binnen Windows en komt niet in de plaats van alle aanbevelingen die Evert Jan in het Hauptwerk boek noemt. Het zou leuk zijn als alle instellingen tbv Hauptwerk ook in 1 app gezet zouden worden.. :D
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 aug 2018 21:24

Re: Organ cache files weg

Hoi Jaap

Ik heb gewoon alles op groen gezet ( want je kan toch ook zo weer de recomended settings aanzetten)
en dat werkt perfect. De latency even gemeten en die is ook heerlijk laag zo al weet ik niet of het veel effect heeft daarop.
Al die achtergrond processen vragen toch proc. power dus ik verwacht wel enig effect.

Groet Jan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 09 aug 2018 09:35

Re: Organ cache files weg

Iedereen doet het weer anders natuurlijk. Maar veel goede tips hier...

Persoonlijk maak ik gewoon regelmatig een image van mn gehele C schijf. Bevalt er iets niet, of ( wat ik nog niet vaak heb meegemaakt) HW is van slag af, gewoon die image terugzetten.....

WEL blijf je dan natuurlijk, als je op internet hangt, gekonfronteerd met Windows updates.....

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 aug 2018 12:01

Re: Organ cache files weg

Inderdaad. Alles mag groen worden (voor zover Windows 10 dit accepteert, want sommige dingen blijven wel op rood staan).

Kort door de bocht dus:
Voer het programma wel uit als administrator. Ga naar 'Actions' en kies daar 'Apply all settings' (het rode uitroepteken). Alle instellingen worden nu groen, echter 3 - 4 te veel. Deze staan onderin het overzicht bij 'Windows update'. Zet de onderste 3 terug door daar met de linkermuisknop op te klikken. 'Automatic driver updates' kan groen blijven maar mag ook rood worden. In het laatste geval worden drivers ook geupdate, hetgeen soms wel een PC driver probleem kan geven.

En inderdaad kun je een Windows 8.1 en 10 HW PC beter losmaken van internet. Kijk alleen maar eens als je op 'Start' klikt en wat er in die tegels allemaal geupdate wordt (als je bijbehorende apps van die tegels niet verwijderd hebt). Dat updaten gebeurt dus ook als je aan het spelen bent, zonder dat je naar die tegels kijkt.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 09 aug 2018 12:21

Re: Organ cache files weg

Super! goud waard zo'n forum. Ik heb ook alles uitgezet en de internet stekker eruit getrokken. Geen gedoe meer met updates enzo/

groet
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com