Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

hoe uninstallen patchfiles

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 25 jul 2018 11:18

hoe uninstallen patchfiles

LS,

Ik heb geprobeerd de patch 1.3 van de website te installeren voor de ID 719 ( St Georges Casavant) versie 1.1.

Nu blijkt, dat deze patch alleen maar samenwerkt met de nieuwere original file, vermoedelijk 1.2 of zo.

Ik krijg dan ook daarover een foutmelding ( message code 4776).

Dacht ik: nix aan de hand, gewoon het orgel uninstallen en de oude file opnieuw installen. Maar dezelfde foutmelding blijft.

Kennelijk worden bij uninstall de patches niet gewist???? Nu kan ik hem dus helemaal niet meer bespelen. Wie weet raad hoe ik die patchfile kwijtraak???

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2018 15:56

Re: hoe uninstallen patchfiles

Als ik de site (http://www.organsamples.com/info/) lees dan werkt de update idd alleen als 1.20 geïnstalleerd is.
Waarom installeer je die dan niet eerst en dan 1.30? Maar waarschijnlijk kan dat nu niet meer omdat de package list file is overschreven.

Een patch file kan niet afzonderlijk verwijderd worden. In jouw geval is de oude ODF nl. overschreven door de nieuwe ODF.

Bij het uninstallen van een orgel wordt alleen de cache file in alle 4 HW-omgevingen verwijderd. De samples, plaatjes en ODF blijven dan behouden.
Om alles te verwijden, dus samples en ODF) moet je naar File | Uninstall Organ or Temperament .... gaan
Je moet daar in het linker schermdeel de betreffende packages (Data) en orgels (Organs) selecteren.
Kies in het rechter deel van het window bij 'Selected action' voor 'Un-install'. Klik OK
Daarna wordt er gevraagd of de bijbehorende instellingen zoals MIDI, voicing, audiorouting en registercombinaties ook verwijderd moeten worden. Kies hier voor Yes. Alles wordt dan verwijderd.
Daarna de sample set opnieuw installeren.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 25 jul 2018 21:18

Re: hoe uninstallen patchfiles

Hartelijk dank, Evert Jan! Ik had bij verwijderen van de Data de map Organ over het hoofd gezien. Heb nu - bijna - alles verwijderd; de presets gehandhaafd. En na hernieuwde installatie nu ok.

Het probleem is, dat de verkoop al geruime tijd gestaakt is, en daarmee ook de mogelijkheid voor mensen van het eerste uur, om nog te upgraden naar 1.2. Terwijl je WEL - gratis zelfs! - de patch naar 1.3 nog kunt downloaden!

Weinig konsekwent vid ik. Het is mij en eraadsel waarom die website dus uberhaupt nog in de lucht is, compleet met demo soundfiles.......terwijl je niets meer kunt kopen.....

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2018 22:53

Re: hoe uninstallen patchfiles

Inderdaad raar dat alles nog in de lucht is terwijl je niets meer kunt kopen.

Ik heb even gezocht op die site en de download van de update ook gevonden en gedownload.
De package file is gebaseerd op een geïnstalleerde versie 1.2. Bij jou is dat niet het geval dus dan heb je die foutmelding.
Ik denk dat in update 1.2 audio files of plaatjes zitten.
Dus je zult op 1.1 moeten blijven of een mailtje wagen naar het mailadres op de home pagina met de vraag voor update 1.2.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com