Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Wildervank sample

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 02 aug 2018 23:51

Wildervank sample

Beste Hauptwerkvrienden,

Ik heb een sample van Wildervank met de bètaversie geïnstalleerd.
Midi doet het goed, althans je ziet toetsen en pedalen bewegen maar geen geluid van het klavierwerk.
Ik heb alle configs geprobeerd met verschillende geluids toewijzingen (8 kanalen) maar geen geluid.
Ik heb een nieuwe download gekregen en geïnstalleerd maar het lukt me niet om er geluid uit te krijgen.
Andere orgels doen het direct met deze geluidstoewijzingen.
Heeft iemand soms nog een tip? Ja ik heb hem echt betaald hoor!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 aug 2018 06:03

Re: Wildervank sample

Wim Bot schreef:Beste Hauptwerkvrienden,

Ik heb een sample van Wildervank met de bètaversie geïnstalleerd.
Midi doet het goed, althans je ziet toetsen en pedalen bewegen maar geen geluid van het klavierwerk.
Ik heb alle configs geprobeerd met verschillende geluids toewijzingen (8 kanalen) maar geen geluid.
Ik heb een nieuwe download gekregen en geïnstalleerd maar het lukt me niet om er geluid uit te krijgen.
Andere orgels doen het direct met deze geluidstoewijzingen.
Heeft iemand soms nog een tip? Ja ik heb hem echt betaald hoor!



ik weet niet welke wildervank je hebt? maar kan het niet zijn dat in de set een knopje calcant/motor uit staat?

weet niet of deze functie in de set zit, maar het zou een oorzaak kunnen zijn
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 03 aug 2018 09:09

Re: Wildervank sample

Ja die zet ik iedere keer aan.
Dank voor je reactie!

Alleen pedaal doet het nu zacht.....

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 aug 2018 10:04

Re: Wildervank sample

Ik ga er van uit dat andere sample sets wel voldoende geluid geven, dus dat je audio circuit in orde is.

Hoe staat de volume slider in het 'Audio, MIDI and Performance large control panel' (menu View | Large floating control panels | Audio, MIDI en performance)?

Op welke waarde staat het audio? Standaard is -10 dB, maar wijkt soms per sample set af. Af te regelen met ► of ►► of ◄ of ◄◄

Slaat de volume VU meter wel uit op dit scherm?
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 03 aug 2018 19:08

Re: Wildervank sample

Beste Evert Jan,

Die staan allemaal goed.
Met andere diverse orgels helemaal geen last.
Ik moet het volume nu wel op 24 zetten en dat is erg hoog!
Pedaal doet het wel alleen klavieren geen geluid!
Gek als je wel alles "ziet bewegen"en geen geluid geeft.....
Dank voor je suggesties!!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 aug 2018 19:40

Re: Wildervank sample

Wim als je op 24db speelt met het pedaal , klinkt het dan nog te zacht? Of normaal?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 aug 2018 20:24

Re: Wildervank sample

Aanvullende vraag op Jan Wim's vraag:
Gek als je wel alles "ziet bewegen"en geen geluid geeft.....
Betekent dit dat bij het volle (pedaal)werk de VU meter in het oranje komt? (want bewegen kan ook zijn van -30 tot -30 dB zijn ;) )

Ik zou voor de zekerheid ook nog een oude sample set laden om te kijken of het audio circuit vanuit HW naar de speakers inderdaad goed werkt.

De nieuwe Walcker/Wildervank is een surround set. Toevallig niet alleen de rear sample geladen?
Zo niet, dan zijn de front samples niet goed geladen. Ik zou dat opnieuw doen via menu Organ | Load organ, adjusting rank audio/memory . Wildervank kiezen. Daarna alle frontregisters selecteren en opnieuw de keuzes maken in het rechter deel van dat scherm. Eventueel ook voor het Rear kanaal doen (als je surround gebruikt) of bij de rear sample kiezen om deze niet te laden.
(ik ga er van uit dan de beta versie wel werkt als deze publiekelijk wordt)
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 03 aug 2018 23:10

Re: Wildervank sample oplossing

Beste Hauptwerkvrienden ik heb na vele dagen zoeken het probleem opgelost!
Bij Organ preferenses heb je verschillende opties zoals ook: Disable main wind supply model.
Daar een vinkje plaatsen en.....alles doet het zo het moet!
Heel blij maar ook teleurgesteld dat iemand die samples verkoopt deze tips niet doorgeeft of zelfs misschien zelf niet eens weet...!!
Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken!!
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 03 aug 2018 23:18

Re: Wildervank sample

Nou Wim, ik ben blij voor je dat hij het weer naar behoren doet. Maar ik ben het ook met je eens dat dit wel een zeer onlogische oplossing is. Een fikse ' bug' zullen we maar zeggen.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 05 aug 2018 08:43

Re: Wildervank sample oplossing

Wim Bot schreef:Beste Hauptwerkvrienden ik heb na vele dagen zoeken het probleem opgelost!
Bij Organ preferenses heb je verschillende opties zoals ook: Disable main wind supply model.
Daar een vinkje plaatsen en.....alles doet het zo het moet!
Heel blij maar ook teleurgesteld dat iemand die samples verkoopt deze tips niet doorgeeft of zelfs misschien zelf niet eens weet...!!
Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken!!


Hallo Wim,
In de handleiding die je bij aankoop van de licentie hebt ontvangen staat dit ook genoemd: schakel het windmodel uit bij gebruik. Het windmodel hebben we destijds niet verder ontwikkeld omdat het weinig toevoegde en te lastig was om de juiste waardes te bepalen. Als het toch wordt ingeschakeld wordt het geluid idd niet goed weergegeven.
Maar fijn dat het nu weer werkt.

Vr. groet,
Danny Koschinski
Namens Virtual Pipes
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 05 aug 2018 15:27

Re: Wildervank sample

Jaap380 schreef:Nou Wim, ik ben blij voor je dat hij het weer naar behoren doet. Maar ik ben het ook met je eens dat dit wel een zeer onlogische oplossing is. Een fikse ' bug' zullen we maar zeggen.

Mijn excuses Danny! Ik was te voorbarig met mijn oordeel.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 06 aug 2018 16:23

Re: Wildervank sample

Beste Danny van Kempen-Koschinski,

In december heb ik verschillende e-mails over dit probleem met u gehad!
U schreef o.a.:" Misschien vreemd, maar heb je al de aan/uit knop wel aangezet op het scherm van de registers ? Ik kan me herinneren dat we zoiets toen hadden ingebouwd.
Ik begrijp niet hoe twee pedaal registers en de motor kunnen werken en de rest niet."

Ik heb de set via internet gedownload en kan echt nergens een handleiding vinden waar dat in zou staan!!
Ook op uw site staan nergens notities dat je de set speelklaar krijgt als...... je maar diep in de instellingen gaat en het windmodel uitschakelt.

Het is fijn dat u snel reageert en dat waardeer ik MAAR HET IS EEN FEIT DAT DE SET GEWOON NIET SPEELKLAAR IS !!!
Dat de motor aangezet moet worden vind ik heel normaal en zie ik niet als fout.

"Er zit geen licentie in de set geïntegreerd, dus hij kan gewoon worden geïnstalleerd zonder voorwaarden." mailde u mij, u spreekt uzelf dus tegen!

Het heeft me vele en vele uren gekost dit probleem te tackelen en dat kwam niet door uw oplossingen.

Uiteindelijk ben ik blij dat alles werkt en hoopt als andere u benaderen met dit probleem u een duidelijk antwoord geeft!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 aug 2018 16:51

Re: Wildervank sample

Wim bedoelt Danny niet dat bij de aanschaf van het orgel(licentie) in de downloadmappen ook een pdf handleiding zit?? waarin het windmodel e.d. beschreven zijn?
vaak zit bij de downloads een pdf met info over een orgel wat niet ongebruikelijk is

kan het niet controleren omdat ik deze set niet bezit


maar het is me nog niet helemaal duidelijk bezit je naast de Beta ook de vorige versie van wildervank
of bestaat er alleen maar een beta?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 06 aug 2018 19:21

Re: Wildervank sample

Beste Jan Wim,

Ik kan me geen enkel pdf herinneren, ik had het zeker bewaard.
Als je het download sample uitpakt komt de bètaversie "Wildervank V10 Beta van zelf" te voorschijn.
Er is geen werkende windvoorziening gerealiseerd en daar was inderdaad een belofte voor dat die zou komen!
Had er maar een vinkje automatisch gestaan bij uitschakelen windvoorziening dan was alle narigheid voorkomen.
Dat bedoelde Jaap terecht als een BUG!
Ik vind het een tekort dat als je vraagt, waarom werkt het orgel niet, dat je dan geen goed antwoord krijgt wat tot een oplossing komt!
Voor de rest is het een mooie sample set en heb ik dus alle respect en lof voor Danny voor het vele werk wat hij er aan gedaan heeft!!
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 08 aug 2018 10:19

Re: Wildervank sample

Beste Wim,

Op 5 juni 2017 heb ik u een mail gestuurd met daarin de downloadlink, de handleiding in .pdf en de licentievoorwaarden. In de mail had ik tevens een printscreen geplakt van het scherm waarin je het windmodel kan uitschakelen en er expliciet bij vermeld dat deze actie moet worden uitgevoerd om het orgel speelklaar te krijgen.
Zie ook de bijlage ! Nadien hebben we meerdere keren gemaild en het doel was daarbij uiteraard om het 'probleem' opgelost te krijgen. Ik kon geen oplossing bedenken, omdat ik er vanuit ging dat u het windmodel vooraf al had uitgeschakeld, zoals duidelijk was aangegeven in de eerste email.Het was inderdaad de bedoeling om het windmodel in een later stadium te upgraden, maar wij hebben daar uiteindelijk van afgezien omdat het niets zou toevoegen aan het geheel. Er is dus geen sprake van een bug omdat het orgel zonder windmodel ook prima werkt en klinkt, echter was het niet mogelijk om deze default uit te schakelen.
Overigens vind ik het niet erg netjes om deze discussie te voeren via dit forum. Ik vind het belangrijk dat de aftersales van onze producten goed is geregeld en in mijn optiek hebben we daaraan voldaan, er van uit gaande dat de koper van de licentie ook de installatiestappen heeft doorlopen zoals uitvoering beschreven in de mail en de bijgevoegde handleiding. Daarom zou ik u willen vragen om toekomstige correspondentie hierover via email te sturen.

Vr. groet,
Danny

pshw.jpg


Wim Bot schreef:Beste Jan Wim,

Ik kan me geen enkel pdf herinneren, ik had het zeker bewaard.
Als je het download sample uitpakt komt de bètaversie "Wildervank V10 Beta van zelf" te voorschijn.
Er is geen werkende windvoorziening gerealiseerd en daar was inderdaad een belofte voor dat die zou komen!
Had er maar een vinkje automatisch gestaan bij uitschakelen windvoorziening dan was alle narigheid voorkomen.
Dat bedoelde Jaap terecht als een BUG!
Ik vind het een tekort dat als je vraagt, waarom werkt het orgel niet, dat je dan geen goed antwoord krijgt wat tot een oplossing komt!
Voor de rest is het een mooie sample set en heb ik dus alle respect en lof voor Danny voor het vele werk wat hij er aan gedaan heeft!!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 08 aug 2018 17:46

Re: Wildervank sample

Beste Danny,

Excuses Danny!! Maar ik kan nergens in outlook deze mail terug vinden! Er is iets blijkbaar fout gegaan maar ik weet echt niet wat, het is er gewoon niet....Sorry!!

Oprechte dank dat je reageert!

Bij geen vinkje bij windvoorziening uitschakelen doet het klavierwerk het echt niet en dat blijft.
Ook geen update van de wind voorziening.


Verder een mooie set!! Jammer van dit in mijn ogen tekort.

Een hartelijke groet van mijn kant ik wens je tot slot het allerbeste!

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com