Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

e-ink display

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 29 okt 2018 10:53

Re: e-ink display

Jan Wim schreef:Heb wat rond gestruind op internet om het mij enigszins onbekende OLED te bekijken, er is een grote diversiteit te koop .
Alleen buiten welk type OLED, hoe ga je dit aansluiten op HW ? Zijn ze in serie te plaatsen?


Hoi Jan Wim,
Wij hebben zorgvuldig de voor en nadelen van e-paper, Oled en Lcd/led afgewogen en hebben om verschillende redenen voor e-paper gekozen.
Voordelen van Oled:
- mooie veelkleurige plaatjes mogelijk. bijna onbegrenst.
- Erg goedkoop en veel maten beschikbaar, eenvoudige aansturing.
Nadelen Oled:
- zeer korte levensduur, met 3 jaar beginnen de afbeeldingen te vervagen. Wordt daarom ook vrijwel alleen toegepast in apparatuur met of een korte technische levensduur (de zgn wegwerpartikelen)of in
apparaten met een korte economische levensduur.
- erg kwetsbaar.

Voordelen e-paper,
-natuurlijke uitstraling
-bijna onbegrensde mogelijkheden lettertypes enz.
-Mooi aanlichtbaar
-Leesbaar onder elke hoek, ook in schemer goed leesbaar.
-Duurzaam, ze zijn in verschillende kwaliteiten te koop. Degene die wij gebruiken moeten, in een orgeltoepassing, gekeken op basis van testen en gebruik theoretisch zeker 30 jaar mee kunnen.

nadeel:
prijs
beperkt aantal kleuren.

mvg

André

Berichten: 106

Geregistreerd: 23 feb 2018 21:26

Bericht 29 okt 2018 16:04

Re: e-ink display

De Viscount Hymmersive wordt geleverd met OLED. http://www.viscountinstruments.com/hymmersive-372.html
Er kan altijd iets stuk gaan natuurlijk, maar ik kan mij niet voorstellen dat een grote orgelfabrikant iets levert met dingen die maar drie jaar mee gaan. Wellicht zijn er OLED display's in verschillende kwaliteitsklassen?
"Het orgel is een beelt vant leven hier beneden" - Revius

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 29 okt 2018 16:56

Re: e-ink display

Deze link geeft info over het inbrand gevaar van OLED's

https://www.homecinemamagazine.nl/2018/ ... -bij-oled/

Niet ondenkbaar bij het langere tijd tonen van dezelfde registernaam ?
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 29 okt 2018 17:19

Re: e-ink display

De levensduur van oled zou ik me niet druk om maken, die is lang genoeg voor een gemiddeld orgel.
Burn in is misschien wel een groter risico, alhoewel ik me afvraag hoe groot dat risico is bij zwart/wit en maximaal een paar uur per dag? De meesten zullen toch geen 20 uur per dag orgelspelen

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 29 okt 2018 18:58

Re: e-ink display

orgelitis schreef:De Viscount Hymmersive wordt geleverd met OLED. http://www.viscountinstruments.com/hymmersive-372.html
Er kan altijd iets stuk gaan natuurlijk, maar ik kan mij niet voorstellen dat een grote orgelfabrikant iets levert met dingen die maar drie jaar mee gaan. Wellicht zijn er OLED display's in verschillende kwaliteitsklassen?


Viscount gaat er nog steeds van uit dat Hauptwerk een Hype is. Ik denk dat ze redeneren over 3 a 4 jaar zien we wel weer. Moeten ze een keer alle oledjes vervangen is het voor hen nog geen probleem.
die oledschermpjes die zij gebruiken kosten voor hun misschien 0,30 cent per stuk.
En het is een stabiel familie bedrijf met eeen fors eigen vermogen dat risico kunnen ze wel nemen.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 29 okt 2018 19:06

Re: e-ink display

anco.marijs schreef:De levensduur van oled zou ik me niet druk om maken, die is lang genoeg voor een gemiddeld orgel.
Burn in is misschien wel een groter risico, alhoewel ik me afvraag hoe groot dat risico is bij zwart/wit en maximaal een paar uur per dag? De meesten zullen toch geen 20 uur per dag orgelspelen


Een Oled is op basis van organisch materiaal. De achteruitgang komt niet alleen door branduren, maar ook door verval van het materiaal. Dus na 3 jaar zie je echt achteruitgang, ik heb uitgebreid alle mogelijkheden met de leverancier van de schermpjes overlegd en wat de bedoeling was. Ze leverden beide, maar gezien de toepassing raden ze de Oled echt af, ondanks dat de marges erop groter zijn.
Ik weet niet wat je onder een gemiddelde levensduur van een orgel versta, maar dan moet je echt rekening houden met 25 jaar.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 okt 2018 19:43

Re: e-ink display

wat kosten de ink display's per stuk die jij levert Andre ? en wat heb ik daarnaast nodig om het werkend te krijgen in HW?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 106

Geregistreerd: 23 feb 2018 21:26

Bericht 29 okt 2018 20:14

Re: e-ink display

De link van Gerrit over inbranden is overtuigend. En reëel voor een registerschermpje lijkt mij. Logisch dat Andre hier niet voor kiest.

Wat ik me wel afvraag: waarom is een LCD schermpje eigenlijk geen optie? Die zijn tegenwoordig ook onder een hoek goed leesbaar. En waarschijnlijk veel goedkoper dan E-paper?
"Het orgel is een beelt vant leven hier beneden" - Revius

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 okt 2018 20:17

Re: e-ink display

orgelitis schreef:De link van Gerrit over inbranden is overtuigend. En reëel voor een registerschermpje lijkt mij. Logisch dat Andre hier niet voor kiest.

Wat ik me wel afvraag: waarom is een LCD schermpje eigenlijk geen optie? Die zijn tegenwoordig ook onder een hoek goed leesbaar. En waarschijnlijk veel goedkoper dan E-paper?


O,
een lcd is veel goedkoper dan e-ink alleen ik vind de uitstraling minder het blijven verlichte display's terwijl E-ink toch meer de uitstraling van papier heeft zoals een e-reader dit heeft
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 29 okt 2018 21:41

Re: e-ink display

FredM schreef:Heeft wel wat weg van de Dudelange speeltafel. Wat een vakman ben je. Ze zeggen wel eens "goed gereedschap is het halve werk, maar in dit geval betwijfel ik dat percentage, natuurlijk in het voordeel van de bouwer.


De vakmensen zijn de meubelmakers van Norlander Orgels hoor :D

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 30 okt 2018 14:40

Re: e-ink display

Jan Wim schreef:wat kosten de ink display's per stuk die jij levert Andre ? en wat heb ik daarnaast nodig om het werkend te krijgen in HW?



Hallo Jan Wim,

Hoeveel heb je er nodig?

mvg

André

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 okt 2018 18:08

Re: e-ink display

Andre schreef:
Jan Wim schreef:wat kosten de ink display's per stuk die jij levert Andre ? en wat heb ik daarnaast nodig om het werkend te krijgen in HW?



Hallo Jan Wim,

Hoeveel heb je er nodig?

mvg

André


ik wil voorlopig 1 display maar wel dat deze werkt( dus eventueel met midi toebehoren enz) , gaat mij om te kijken wat ik kwijt kan aan inbouw, en hoe het eruit ziet
als ik e.e.a aangepast heb en bekeken , moeten het er uit eindelijk totaal 64 worden
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Vorige

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com