Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Probleem? Harde en zachte tonen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 13 dec 2018 19:56

Probleem? Harde en zachte tonen

Goeden avond, gisteren had ik een vraag over de g asslmstaarten om cdeze in tekorten maar dat werd me door Ever Jan afgeraden dus dat heb ik ook niet gedaan ,maar vandaag ben ik bezig geweest (tot mijn spijt ) in het menu Rank audio/memory Options ik heb daar het een en ander aan geklikt met het gevolg dat ik nu afwisselend harden en zachte tonen te horen krijg. Ik weet niet hoe ik dat kan terug zetten het is gebeurd in het veld van bass split? Iemand enig idee of moet alles naar de fabrieks instellingen? :oops: :oops:

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 dec 2018 20:08

Re: Probleem? Harde en zachte tonen

heb je geen backup van HW zelf die je eventueel kan terug zetten?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2018 20:42

Re: Probleem? Harde en zachte tonen

Daarvoor moet je het orgel laden via load organ,adjusting rank audio enz..
Ga naar het tabblad Bass split.
Selecteer alle registers
In het dropdownmenu "Main/bass rank split point" moet je de waarde op "000 (hex 00) ..." zetten
OK klikken.
Het orgel gaat dan weer 1x door de lange laadroutine

Alle tonen moeten nu weer even hard klikken omdat je de bass split verwijderd hebt.


Als je dingen wilt uitproberen en je niet zeker van je zelf bent, kun je beter een andere HW config aanmaken en daarin "rommelen". Gaat het mis, dan zet je de backup van alleen die omgeving terug of je zet die omgeving terug naar "fabrieksinstellingen" (maar dan moet je dan wel alles voor de orgels in die omgeving opnieuw instellen!!). De andere omgevingen blijven in iedergeval dan onaangeroerd.

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 14 dec 2018 10:58

Re: Probleem? Harde en zachte tonen

Een backup aanmaken is inderdaad beter , je hebt wel begrepen dat ik er niet zo handig in bent.Ik was al blij dat ik wist na welke handeling het fout is gegaan.Alles is nu weer oke bedankt voor het antwoord.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2018 11:58

Re: Probleem? Harde en zachte tonen

Er zijn 2 soorten backup:
- een HW backup van de configuratie en instellingen van HW, incl jouw persoonlijke combinatie sets
- totaal backup van je sample sets en orgels

In dit geval bedoel ik de eerst genoemde. Dit is een onderdeel van HW.
Dat is ook in het boek beschreven: blz. 63 en blz. 115. In de laatste genoemde paragraaf staat ook het terugzetten van die backup en delen van die backup.

De totale backup van je sample sets en orgels is beschreven op blz. 119 e.v. Hiervoor is een extern programma nodig; dat is daar ook genoemd. Deze backup is bijv. nodig als je harddisk/SSD gecrashed is; zo kun je snel terug naar de oude situatie.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com