Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 14 dec 2018 15:20

Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

Hallo,
ik heb een vraagje: Kan ik een sampleset onder meerdere namen 'opslaan'. M.a.w. met verschillende instellingen (klaviertoewijzing, voicing enz.) zodat je in 1x de andere versie kunt kiezen? Dus b.v. 'Utrecht zonder scherm' en 'Utrecht met scherm'
Toelichting: Ik wil namelijk op mijn 2-klaviers Monarke een selectie van Utrecht aan de trekregisters van mijn orgel toewijzen zodat ik zonder scherm kan spelen. Daarnaast wil ik ook voor het volledige orgel kunnen kiezen als ik met scherm wil spelen en dus een andere klaviertoewijzing heb en geen gebruik maak van mijn trekregisters.
B.v.d. en groetjes, Willem

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2018 15:47

Re: Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

Als je een 2e HW config omgeving daarvoor gaat inrichten. Daarin kun je dan alle orgels "zonder scherm" gaan instellen zoals jij wilt, en daarbij afwijkend van je eerste HW omgeving.

Samplesets installeren hoeft niet; die staan al op je PC.
Orgels in die 2e omgeving laden natuurlijk wel: via menu organ --> load organ --> adjusting ......
Instellen zoals jij wilt en daarna klavieren en registers gaan toekennen.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 14 dec 2018 16:05

Re: Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

Evert-Jan schreef:Als je een 2e HW config omgeving daarvoor gaat inrichten. Daarin kun je dan alle orgels "zonder scherm" gaan instellen zoals jij wilt, en daarbij afwijkend van je eerste HW omgeving.

Samplesets installeren hoeft niet; die staan al op je PC.
Orgels laden wel: via menu organ --> load organ --> adjusting ......
Instellen zoals jij wilt en daarna klavieren en registers gaan toekennen.

Bedankt Evert-Jan. Kan ik dit ook ergens vinden in je boek? Er zit helaas geen zoekfunctie in (ik had hem graag in PDF gehad ;)) Zo niet, dan moet ik gaan uitvogelen hoe je meerdere HW configuraties maakt... :? Tips zijn welkom.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2018 17:20

Re: Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

Achterin het boek (blz. 201-207) staat een uitgebreide index op kreten, functionaliteiten, Engelse teksten uit de diverse configuratie schermpjes, e.d., over 2 kolommen en alfabetisch gerangschikt. ca. 550 stuks.

Wat betreft je vraag: het is net alsof je HW opnieuw installeert. Alleen de stap "installeren" vervalt. Het resultaat is dat er 4 omgevingen zijn: zie schermafdruk op blz. 39.
Het icoontje "HW (alt config 1)" aanklikken (als je dat nog niet eerder gebruikt hebt, anders 2 of 3) en door die setup lopen (audio configureren e.d.) (beschrijvingen op blz. 39-55 afhankelijk welke audio configuratie je toepast). Daarna kun je de Dom of een ander orgel laden.
Registerknoppen eigen orgel koppelen aan het orgel in de sample set staat op blz. 89

Heb je trouwens al getest of de registerschakelaars van je electronisch orgel ook MIDI signalen afgeven? Dit kun je in de huidige omgeving doen; zie blz. 89. Alleen geef je dan geen Done maar Cancel (annuleren) in als het register herkend is.
Niet alle electronische orgels hebben registerschakelaars, die MIDI afgeven.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 14 dec 2018 19:46

Re: Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

Evert-Jan schreef:Achterin het boek (blz. 201-207) staat een uitgebreide index op kreten, functionaliteiten, Engelse teksten uit de diverse configuratie schermpjes, e.d., over 2 kolommen en alfabetisch gerangschikt. ca. 550 stuks.

Wat betreft je vraag: het is net alsof je HW opnieuw installeert. Alleen de stap "installeren" vervalt. Het resultaat is dat er 4 omgevingen zijn: zie schermafdruk op blz. 39.
Het icoontje "HW (alt config 1)" aanklikken (als je dat nog niet eerder gebruikt hebt, anders 2 of 3) en door die setup lopen (audio configureren e.d.) (beschrijvingen op blz. 39-55 afhankelijk welke audio configuratie je toepast). Daarna kun je de Dom of een ander orgel laden.
Registerknoppen eigen orgel koppelen aan het orgel in de sample set staat op blz. 89

Dank voor je hulp. Gelukt... (denk ik). Alleen automatisch opstarten met config 1 lukt nog niet (kan de mappen 'AppData\Roaming\... enz.' niet vinden op de pc :( Ofwel ik heb een nieuwere versie windows ofwel de pc bouwer heeft e.e.a. verborgen ingesteld...

Evert-Jan schreef:Heb je trouwens al getest of de registerschakelaars van je electronisch orgel ook MIDI signalen afgeven? Dit kun je in de huidige omgeving doen; zie blz. 89. Alleen geef je dan geen Done maar Cancel (annuleren) in als het register herkend is.
Niet alle electronische orgels hebben registerschakelaars, die MIDI afgeven.

Ja, mijn Monarke stuurt alles wat ik doe via MIDI naar buiten, dus toetsen, registers, zweltrede en mastervolume.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2018 20:03

Re: Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

Ik weet niet of automatisch opstarten van HWconfig1 in jouw geval handig is. Want misschien wil je ook nog wel eens met je scherm erbij spelen. In dat geval zou je HWconfig1 moeten stoppen en HW moeten starten.
Misschien een idee om de bestaande HW starup ook te verwijderen zodat je na het aanzetten van de PC zelf de keuze maakt welke omgeving moet starten.

Het is een verborgen directory, aangemaakt en zo ingesteld door Windows zelf. Dus niet de PC leverancier of een nieuwere versie van Windows. Dit is zo in alle Windows versies omdat een "normale" gebruiker hier niets te zoeken heeft en alleen maar dingen fout kan doen.
Start de verkenner op en ga naar C:\Gebruikers\<jouw naam>
Tik boven in de adresbalk van de verkenner \AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup in,
waarbij het deel C:\Gebruikers\<jouw naam> WEL moet blijven staan (dus eerst de muis bijv. helemaal rechts in die balk zetten en dan bovenstaande erachter tikken of van dit bericht kopiëren)

Let op dat er altijd BIJ ELKAAR maar 1 HW snelkoppeling mag staan in deze map en in de algemene Windows start-up map
Anders zou HW 2x opstarten en dat geeft conflicten.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 15 dec 2018 16:08

Re: Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

Evert-Jan schreef:Ik weet niet of automatisch opstarten van HWconfig1 in jouw geval handig is. Want misschien wil je ook nog wel eens met je scherm erbij spelen. In dat geval zou je HWconfig1 moeten stoppen en HW moeten starten.
Misschien een idee om de bestaande HW starup ook te verwijderen zodat je na het aanzetten van de PC zelf de keuze maakt welke omgeving moet starten.

Als ik de boel aan zet wil ik gewoon op m'n orgel kunnen spelen zoals hij is dus via de trekregisters. Dan is automatisch opstarten zonder scherm het handigst, dus config 1. Als ik 'groter' wil spelen heb ik toch het scherm nodig, dus kan ik na aanzetten van het scherm HW config 1 afsluiten en config 0 opstarten. Ik ga het zien of dit handig is zo.

Evert-Jan schreef:Het is een verborgen directory, aangemaakt en zo ingesteld door Windows zelf. Dus niet de PC leverancier of een nieuwere versie van Windows. Dit is zo in alle Windows versies omdat een "normale" gebruiker hier niets te zoeken heeft en alleen maar dingen fout kan doen.
Start de verkenner op en ga naar C:\Gebruikers\<jouw naam>
Tik boven in de adresbalk van de verkenner \AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup in,
waarbij het deel C:\Gebruikers\<jouw naam> WEL moet blijven staan (dus eerst de muis bijv. helemaal rechts in die balk zetten en dan bovenstaande erachter tikken of van dit bericht kopiëren)

Let op dat er altijd BIJ ELKAAR maar 1 HW snelkoppeling mag staan in deze map en in de algemene Windows start-up map
Anders zou HW 2x opstarten en dat geeft conflicten.

Uiteindelijk is me dit ook gelukt. Ik kwam in de map geen HW snelkoppeling tegen maar een 'startup snelkoppeling' met daarin een verwijzing naar iets van HW en een script ofzo. Deze heb ik even geparkeerd op het bureaublad voor 't geval het toch niet goed gaat. De algemene Windows start-up map heb ik niet kunnen vinden... Maar vooralsnog start de pc op in config 1 en kan ik deze afsluiten en config 0 handmatig opstarten.
Nu nog even afwachten op de dongel update (heb net Utrecht gekocht en gedownload van SP), dan kan ik gaan proberen of 't allemaal gaat werken zoals ik in m'n hoofd heb...
In ieder geval bedankt voor je hulp zo ver!
Gr. Willem

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 dec 2018 16:41

Re: Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

wverschoor schreef:Uiteindelijk is me dit ook gelukt. Ik kwam in de map geen HW snelkoppeling tegen maar een 'startup snelkoppeling' met daarin een verwijzing naar iets van HW en een script ofzo. Deze heb ik even geparkeerd op het bureaublad voor 't geval het toch niet goed gaat. De algemene Windows start-up map heb ik niet kunnen vinden... Maar vooralsnog start de pc op in config 1 en kan ik deze afsluiten en config 0 handmatig opstarten.

In de start-up folder van Windows zou een snelkoppeling van HW zelf moeten staan, tenminste als je bij de installatie van HW hebt opgegeven dat HW automatisch moet starten na het aanzetten van je PC.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 15 dec 2018 16:58

Re: Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

Evert-Jan schreef:In de start-up folder van Windows zou een snelkoppeling van HW zelf moeten staan, tenminste als je bij de installatie van HW hebt opgegeven dat HW automatisch moet starten na het aanzetten van je PC.

Ik heb de pc niet zelf geconfigureerd. Er stond geen HW snelkoppeling in de start-up map, maar toch startte HW automatisch op. :?
Wat in de map stond heet 'startup - snelkoppeling'. Hierin staat de volgende tekst (bekeken met Notepad++):
cd /d c:\hauptwerk\bin
cscript startup.vbs

Ik heb dit bestandje nu dus even op het bureaublad geparkeerd en merk (nog) niet dat er iets fout gaat bij gebruik van HW.
Verder ben ik niet erg goed in pc dingen, dus ik hoop altijd maar dat ik niets geks doe 8-)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 dec 2018 17:09

Re: Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

  Code:
cd /d c:\hauptwerk\bin
cscript startup.vbs

Dit heeft je PC bouwer gedaan en niet standaard HW.
Er wordt in dat startup.vbs iets specifieks opgestart voor jouw configuratie/HW setup en dat kan van alles zijn. En dat opstarten zal nu niet meer gebeuren.

Je kunt beter even die PC bouwer vragen hoe dit startup.vbs script te combineren is met HW config1 ipv HW config0. Het script zelf staat dus in c:\hauptwerk\bin en kun je ook met Notepad++ bekijken.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 15 dec 2018 17:56

Re: Dezelfde sampleset onder 2 of meerdere namen opslaan?

Evert-Jan schreef:... Je kunt beter even die PC bouwer vragen hoe dit startup.vbs script te combineren is met HW config1 ipv HW config0. ...

ok, thnx! Ga ik volgende week doen. Wordt me nu allemaal even te ingewikkeld...
Heb de boel weer allemaal terug gezet naar hoe het was.

Gr. Willem

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com