Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Steinberg r22 en touchscreen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 44

Geregistreerd: 12 okt 2017 20:13

Woonplaats: Langweer

Bericht 25 dec 2018 15:03

Steinberg r22 en touchscreen

Beste mensen,
De afgelopen week zijn we verhuisd van Sneek naar Langweer, waar we een mooi huis hebben gekocht. Op een krachtiger laptop ben ik HW weer aan het opbpuwen. Ik speel nog altijd met de Free versie, een aanschaf van het complete pakket volgt later.

Nu kan de laptop de Steinberg niet herkennen. Nou ja, hij herkent hem wel maar kan hem niet aan de praat krijgen. Ik weet niet meer of er toen software bij zat. Weet iemand raad?

Verder werkt het touchscreen van de aparte Asus touchscreen monitor niet, niet op de oude laptop waarophij het wel deed en ook niet op de nieuwere.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 25 dec 2018 16:09

Re: Steinberg r22 en touchscreen

Dag Aart,
koppel de Steinberg los, en verwijder hem daarna uit apparaatbeheer.
Zoek en download de juiste driver op de website van Steinberg. Installeer eerst de driver, en sluit daarna pas de Steinberg weer aan.

Als je hem eerst aansluit, gaat Windows zijn eigen drivertje gebruiken en dat zijn niet de meest optimale.
Hetzelfde geldt voor touchscreens.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 44

Geregistreerd: 12 okt 2017 20:13

Woonplaats: Langweer

Bericht 25 dec 2018 19:20

Re: Steinberg r22 en touchscreen

Dank, het werkt nu!

Nu ondervind ik problemen met het laden van o.a. Oude Pekela. Na het inladen en opstarten krijg ik een foutmelding 4771 dat een pakket toch niet is geinstalleerd.

Berichten: 44

Geregistreerd: 12 okt 2017 20:13

Woonplaats: Langweer

Bericht 25 dec 2018 19:22

Re: Steinberg r22 en touchscreen

Bij Wildervank en Bergen op Zoom krijg ik dezelfde foutmelding. Wat doe ik verkeerd?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 dec 2018 00:48

Re: Steinberg r22 en touchscreen

Dit betekent dat niet alle pakketten goed geinstalleerd (er verschijnt dan een foutmelding) zijn of vergeten zijn om te installeren.
Het kan geen kwaad om de pakketten nogmaals te installeren en kijk dan of daar een fout op treedt. Zo niet en de fout 4711 treedt nog op, dan ben je ene pakket vergeten. Even zoeken op de site van de sample set maker naar dat aanvullende/missende pakket.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com