Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Storing door draadloos muis/toetsenbord en wifiadapter

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 11

Geregistreerd: 13 sep 2018 16:06

Bericht 07 jan 2019 16:15

Storing door draadloos muis/toetsenbord en wifiadapter

Hallo Hauptwerkers,

De laatste maanden ben ik bezig met het uitbouwen van Hauptwerk.

Setup: 3 Nektar midi keybords 61 toetsen via USB3Hub met voeding aangesloten op USB 3 poort computer. Op deze Hub zit ook de ROLAND UME midiinterface. Hierop is het pedaal aangesloten. (En via het pedaal de Roland FCB1010 voetcontroller).

Audiointerface is een Alva Nanoface. (aangesloten op USB3 van PC). Interne geluidskaart is uitgezet. Audio voor Front zijn actieve philips MFB speakers. De rear speakers gaan via een huis/tuin/keuken versterker naar twee passieve boxen. Vanuit deze versterker is een actieve subwoofer aangesloten.

De PC is een PC met een I5 processor en 32 gig Ram. Ik heb alle stappen uit het hauptwerkboek tav configuratie PC doorgelopen. Eigenlijk werkt alles perfect BEHALVE als ik de WIFIadapter en/of de draadloze muis/toetsenbord in één van de vrije USB poorten steek. (ongeacht welke) Het geluid gaat knetteren, vervormen en vertragen. Soms gaat dit weg als ik de adapters ontkoppel, soms pas na opnieuw opstarten. Er is mee te leven hoor, maar ik vraag me af hoe het kan en wat de oplossing zou kunnen zijn. Wie heeft er een idee??

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 07 jan 2019 16:20

Re: Storing door draadloos muis/toetsenbord en wifiadapter

Voor de zekerheid, heb je in windows geluiden "geen geluiden geselecteerd ?

Berichten: 11

Geregistreerd: 13 sep 2018 16:06

Bericht 07 jan 2019 16:26

Re: Storing door draadloos muis/toetsenbord en wifiadapter

Hallo Lub,

Ja, die heb ik inderdaad uitgezet.
Alvast dank voor het meedenken.

Groet,

Arjan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jan 2019 17:13

Re: Storing door draadloos muis/toetsenbord en wifiadapter

WiFi aansluiten/aanzetten op een PC, waarop op dat moment HW draait, is vragen om moeilijkheden. Zie het boek blz. 15 punt 4
Daar is ook geen oplossing voor dan WiFi NIET aanzetten en/of gebruiken tijdens het spelen.

Een keyboard/muis zou normaal geen problemen geven.
Misschien zitten beide op dezelfde hub in jouw PC aangesloten als het audio
Ga in Windows naar appratenbeheer
Klik op menu "Beeld" en dan "verbindingen per type"
Ga naar de hubs en kijk waar keyboard en muis op zijn aangesloten (zie ook in het plaatje USB keyboard en USB muis).
Op die hub moet je niet je audio op aansluiten maar daarvoor een andere hub (en het liefst een andere controller) op je moederbord kiezen.
En het liefst je orgel op een derde controller van je moederbord zetten.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 11

Geregistreerd: 13 sep 2018 16:06

Bericht 07 jan 2019 17:28

Re: Storing door draadloos muis/toetsenbord en wifiadapter

Dank voor je uitleg. Ik zal er vanavond mee aan de gang gaan. Dat WIFI en hauptwerk geen gelukkige combinatie zijn dat wist ik al, maar dat het zo bagger zou zijn wist ik al, maar dat is verder geen probleem. De adapter kan er ook alleen in bij downloaden van samplesets. Qua keybord en muis zal iki eens aan de gang gaan. Bedankt voor het advies i.i.g.

Berichten: 11

Geregistreerd: 13 sep 2018 16:06

Bericht 29 jan 2019 15:26

Re: Storing door draadloos muis/toetsenbord en wifiadapter

De problemen zijn opgelost door de geluidskaart in de usbaansluiting aan de voorkant van de computer te plaatsen. Er is nu geen vervelend getik meer.... wel een nader probleempje maar die vraag stel ik in een nader topic!

Tot zover bedankt!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com