Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

GO Ik kan geen samplesets in Grandorgue krijgen.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 16 jan 2019 20:49

GO Ik kan geen samplesets in Grandorgue krijgen.

Ik ben al de hele dag aan het martelen om samplesets van piotr Grabowski in Grandorgue te krijgen. Dit wil mij met geen mogelijk lukken. Ze staan wel allemaal in de lijst met downloads. Maar zodra ik via het programma een nieuwe orgel wil toevoegen staat er niks.

Iemand enig idee??

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jan 2019 21:27

Re: GO Ik kan geen samplesets in Grandorgue krijgen.

Je moet de download (een zipbestand) eerst uitpakken. Dit kan bijv. met 7zip (http://www.7zip.org - 64 bit versie nemen als je Windows ook 64 bits is)
Vervolgens moet je de .organ file in GO laden.

Als het uitgepakt hebt, moet je die map 'ergens' bij de andere sample sets zetten. Ik dacht "My Organs" in de map documenten, maar zeker weet ik dat niet.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 16 jan 2019 21:50

Re: GO Ik kan geen samplesets in Grandorgue krijgen.

Bedankt voor uw reactie.
Bij mij word het een rar bestandje. Is dat een probleem? Zo ja, hoe kan ik deze dat aanpassen?
En na het uitpakken van het bestand kom ik nog niks verder....

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jan 2019 22:25

Re: GO Ik kan geen samplesets in Grandorgue krijgen.

Het zijn inderdaad RAR files (RAR maakt bij inpakken van audio files een kleiner totaalbestand aan dan ZIP formaat).
Maar die kunnen gewoon met 7zip worden uitgepakt. En dat moet je dus eerst doen voordat je een orgel kan laden.

Ik heb even snel een orgel van Piotr gedownload en als ik de RAR file open, zie ik onderstaande.
Data, waarin alle WAV file en de plaatjes staan (het orgel dus), en 2 .organ files.
Het geheel moet eerst naar de 'My Organs' map verplaatst worden en dan pas het orgel laden.
Omdat GO het scherm niet zoomt zoals bij HW, zijn er 2 .organ files meegeleverd. Een voor Full HD en 1 voor een lagere resolutie.

Ik denk dat je dus wat fout doet
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 16 jan 2019 23:19

Re: GO Ik kan geen samplesets in Grandorgue krijgen.

Dat krijg ik er niet voor als ik het bestandje aanklik. Als ik het gedownload heb krijg ik het in kladblokformaat. Als ik dan rechtermuisknop doe klik ik op 7zip en dan op uitpakken verder dan dit kan ik niet komen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jan 2019 23:25

Re: GO Ik kan geen samplesets in Grandorgue krijgen.

Dan is de download mislukt.
Dis dus opnieuw doen.
Je moet NIET downloaden met IE, maar met Firefox of Chrome webbrowser

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 18 jan 2019 13:58

Re: GO Ik kan geen samplesets in Grandorgue krijgen.

Maar ik krijg wel de zelfde teksten als wat jij op de foto laat zien alleen krijg ik andere tekens op de plek waar jij die witte dingetjes voor de tekst hebt. Bij mij komt daar dan een winrar teken voor. Kan dit het probleem zijn?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 jan 2019 15:40

Re: GO Ik kan geen samplesets in Grandorgue krijgen.

Kun je dat RAR bestand dan niet uitpakken? Je moet er niet in kijken maar uitpakken.

Werkwijze: op het bestand met de rechtermuisknop klikken en "uitpakken in ....." kiezen, waarbij .... de naam van het bestand van dat orgel is.
Als er toch nog een RAR bestand in het resultaat (de uitgepakte bestanden) zit, dan moet je die ook uitpakken.
Maar ik kan me niet voorstellen dat Piotr een orgel 2x inpakt in RAR.

Welk orgel is het trouwens dat nu de problemen geeft?

Keer terug naar Grand-Orgue

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com