Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Registers in MIDI opname

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 28 jan 2019 20:24

Registers in MIDI opname

Hallo,
ik heb een door HW gegenereerde MIDI file geopend in een MIDI editor (Cakewalk). Hierin zie ik alleen maar toetscodes. Geen registers.
Bij MIDI opnames van mijn Monarke orgel zie ik naast de toetsen ook de gekozen registers als z.g. patch changes.
Hoe zit dat met een door HW gegenereerde MIDI file? Ik neem toch aan dat als deze MIDI file terugspeel in HW dat ook de registers weer bedient worden? (heb ik nog niet geprobeerd).
Ik wil namelijk graag in een opgenomen MIDI file de registratie aanpassen.

Gr. Willem

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2019 20:33

Re: Registers in MIDI opname

De door HW opgenomen MIDI files nemen ook de registers op

De gemakkelijkste manier om een registratie aan te passen is de MIDI file opnieuw in HW af te spelen en dan direct weer op te nemen met de nieuwe registratie. De neiuwe MIDI file heeft dan de aangepaste registratie.
Dat scheelt je een hoop gezoek wat de MIDI code is van een bepaald register.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 28 jan 2019 20:59

Re: Registers in MIDI opname

Evert-Jan schreef:De door HW opgenomen MIDI files nemen ook de registers op

Ja, maar ik zie ze niet ;)

Evert-Jan schreef:De gemakkelijkste manier om een registratie aan te passen is de MIDI file opnieuw in HW af te spelen en dan direct weer op te nemen met de nieuwe registratie. De neiuwe MIDI file heeft dan de aangepaste registratie.
Dat scheelt je een hoop gezoek wat de MIDI code is van een bepaald register.

Ik heb ook veel MIDI files die ik eerder op andere orgels (zoals b.v. mijn Monarke) opgenomen heb. Als ik deze nu op HW wil afspelen is het wel handig dat ik de registratie ook kan wijzigen op mijn MIDI laptop.
Maar ik bedenk me nu net dat ik dit natuurlijk ook met MIDI-learn kan doen. Dispositielijstje van HW orgel maken en 1x via MIDI-learn een code toewijzen aan elk register...
Ga ik eerstdaags eens proberen.
Bedankt in ieder geval.

Gr. Willem

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2019 21:17

Re: Registers in MIDI opname

De registers zitten er echt in. Zie een voorbeeld van het orgel in de Dom. De eerste een general cancel; de rest zijn registers.

Registercodes in MIDI.jpg


Ook een MIDI file zonder registraties kun je afspelen in HW. Alleen moet je eerst de kanalen goed zetten.

Verder moet je de registraties in de Setzer of in de 20 Master combinations zetten. Tijdens afspelen van de MIDI file gebruik je die om de eerder ingegeven registraties te activeren tijdens het afspelen en ze komen direct in de nieuwe opname.

Kortom, je bent veel sneller klaar.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 28 jan 2019 22:07

Re: Registers in MIDI opname

Evert-Jan schreef:De registers zitten er echt in. ...

Ah, ze zitten in System Exclusives...
Ok, thnx!

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com