Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Droom eventjes met mij mee

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 07 okt 2019 06:24

Droom eventjes met mij mee

Als het mogelijk was, welke sample sets zou jij heel graag opnieuw ogenomen willen hebben, en voor welke redenen?

Alvast bedankt voor je response.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 07 okt 2019 09:42

Re: Droom eventjes met mij mee

Het eerste, voor de hand liggende antwoord, zou zijn Kampen.
Ik heb deze set zelf niet, meest vanwege de prijs, maar zeker vanwege de niet gesamplede tremulanten.
Dit haalt de beleving, voor mij, helemaal weg.

groeten,
Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 07 okt 2019 10:16

Re: Droom eventjes met mij mee

Idem als hierboven.
Het is een prachtig orgel, en zou hem graag eens hebben. Maar de combinatie van de prijs en opnametechniek zorgen er toch voor dat ik dit orgel nooit zal aanschaffen.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 okt 2019 11:09

Re: Droom eventjes met mij mee

Mee eens, Kampen mag opnieuw tegen een prijs die in verhouding staat.

En om een andere nachtmerrie een droom te laten worden HW opnieuw uitbrengen zonder bugs........
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 2

Geregistreerd: 19 sep 2017 09:57

Bericht 07 okt 2019 11:19

Re: Droom eventjes met mij mee

zou opnieuw opgenomen moeten worden zoals zwolle .groeten klaas harms.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 07 okt 2019 11:47

Re: Droom eventjes met mij mee

Ik zou het Sonnenorgel in Goerlitz graag zien in een veel goedkopere stereo versie. Nu is de sample-set met alle registers 799 Euro excl. Btw en alleen als 6-kanaals set. Ten eerste zou de 6-kanaals set niet in mijn pc PASSEN (32gb), maar ook speel ik vrijwel uitsluitend met koptelefoon. En uploads voor youtube, ed. zijn ook stereo
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 07 okt 2019 21:24

Re: Droom eventjes met mij mee

kampen Natuurlijk, heb ik wel een paar duizend voor over als het moet.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 08 okt 2019 11:02

Re: Droom eventjes met mij mee

Bucanier schreef:kampen Natuurlijk, heb ik wel een paar duizend voor over als het moet.


Nou, .... paar duizend... dan zou ik het wel weten betreft reeds bestaande samplesets :)
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 09 okt 2019 10:54

Re: Droom eventjes met mij mee

FredM schreef:Ik zou het Sonnenorgel in Goerlitz graag zien in een veel goedkopere stereo versie. Nu is de sample-set met alle registers 799 Euro excl. Btw en alleen als 6-kanaals set. Ten eerste zou de 6-kanaals set niet in mijn pc PASSEN (32gb), maar ook speel ik vrijwel uitsluitend met koptelefoon. En uploads voor youtube, ed. zijn ook stereo

Dag Fred, zoals ik al eens in een andere post opmerkte is ook bij hoofdtelefoongebruik (en uploads naar YT) het een enorme meerwaarde om surround samplesets te gebruiken. Via de interne mixer van HW kun je zo'n ruimtelijkheid krijgen op je hoofdtelefoon door de verhouding van voor/midden/achter of voor/achter aan te passen, al naar gelang het soort muziek dat je speelt.
Gr. Willem
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 09 okt 2019 19:22

Re: Droom eventjes met mij mee

FredM schreef:
Bucanier schreef:kampen Natuurlijk, heb ik wel een paar duizend voor over als het moet.


Nou, .... paar duizend... dan zou ik het wel weten betreft reeds bestaande samplesets :)


Kampen vind ik gewoon geweldig Fred, en als nieuw sampleset, tja dat zal wel een droom zijn. Zaltbommel wat een orgel, gewoon fantastisch.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 09 okt 2019 20:13

Re: Droom eventjes met mij mee

Klaas schreef:
zou opnieuw opgenomen moeten worden zoals zwolle .groeten klaas harms.


Zwolle heeft toch alleen een nieuwe ODF met linker- rechterkanaal verstemming om (veel betere) tremulanten te maken dan de HW simulatie ??
Ondanks de tenenkrommende tremulanten van Kampen kies ik hem nog graag voor de mooie galmstaart uitloop en flink aantal mooie stemmen.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 09 okt 2019 21:43

Re: Droom eventjes met mij mee

Kampen vind ik gewoon geweldig Fred, en als nieuw sampleset, tja dat zal wel een droom zijn. Zaltbommel wat een orgel, gewoon fantastisch.


even Off topic.
Inderdaad, Zaltbommel mooi orgel.

Maar alstublieft wel een stembeurt!? :shock:
Vanavond weer een youtube filmpje gezien, niets ten nadele van de organist. Maar mijn oren...... :(

On topic:
Jos had het op het engelstalig forum nog over de Sample set van het Schyven / Van-Bever organ of Notre Dame de Laeken (België). Is ook nu nog steeds een krachtig orgel om te horen. Vind ik ook een mooie kandidaat.

Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 72

Geregistreerd: 15 apr 2011 21:56

Woonplaats: Chilliwack BC CANADA

Bericht 10 okt 2019 06:24

Re: Droom eventjes met mij mee

Oude kerk Amsterdam...alles werkt weer...k'ben al aan het sparen :D
Utrecht echt direct opnieuw opnemen zal ook mooi zijn !
Als het nog lang duurt , wacht ik nog even..

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 10 okt 2019 08:56

Re: Droom eventjes met mij mee

martinus schreef:Oude kerk Amsterdam...alles werkt weer...k'ben al aan het sparen :D
Utrecht echt direct opnieuw opnemen zal ook mooi zijn !


Heeft iemand Amsterdam Oude kerk voor de restarautie opgenomen? Er na? Is jouw sparen een droom, ofgebaseerd ine en een werkelijkheid?

Berichten: 7

Geregistreerd: 18 maart 2014 20:56

Bericht 10 okt 2019 13:46

Re: Droom eventjes met mij mee

Van de 9 serieuze sets die ik heb (rest ken ik niet zo) zou ik graag Utrecht wat directer horen (te mooi om alles maar te laten verdrinken in de akoestiek) en hoofdorgel Laurenskerk Rotterdam met wat meer echte akoestiek en meer brille (mooie stemmen, maar ik mis het indrukwekkende, het imposante vanuit de live-kerkbeleving).

Echte toppers voor mij zijn Goerlitz, St Maximin en Zwolle.
Avatar gebruiker

Berichten: 72

Geregistreerd: 15 apr 2011 21:56

Woonplaats: Chilliwack BC CANADA

Bericht 10 okt 2019 16:49

Re: Droom eventjes met mij mee

adri schreef:
martinus schreef:Oude kerk Amsterdam...alles werkt weer...k'ben al aan het sparen :D
Utrecht echt direct opnieuw opnemen zal ook mooi zijn !


Heeft iemand Amsterdam Oude kerk voor de restarautie opgenomen? Er na? Is jouw sparen een droom, ofgebaseerd ine en een werkelijkheid?


Amsterdam was niet opgenomen voor de restauratie…….maar word wel opgenomen na de restauratie als ik het toen goed begrepen had
Sparen is werkelijkheid :D
Als het nog lang duurt , wacht ik nog even..
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 10 okt 2019 20:59

Re: Droom eventjes met mij mee

martinus schreef:
adri schreef:
martinus schreef:Oude kerk Amsterdam...alles werkt weer...k'ben al aan het sparen :D
Utrecht echt direct opnieuw opnemen zal ook mooi zijn !


Heeft iemand Amsterdam Oude kerk voor de restarautie opgenomen? Er na? Is jouw sparen een droom, ofgebaseerd ine en een werkelijkheid?


Amsterdam was niet opgenomen voor de restauratie…….maar word wel opgenomen na de restauratie als ik het toen goed begrepen had
Sparen is werkelijkheid :D


Eerst zien, dan geloven.

Er zijn al vaker berichten de wereld in geholpen dat er prachtige orgels opgenomen zouden worden waar vervolgens niets waar van blijkt te zijn.

Berichten: 46

Geregistreerd: 30 nov 2015 14:39

Bericht 13 okt 2019 01:57

Re: Droom eventjes met mij mee

Het klinkt raar, maar een van de orgels die ik graag zou zien is die van de kerk waar ik opgegroeid ben. De Laankerk in Kralingscheveer. Het is een Walker uitgebreid door v/d heuvel en combineerd zeer goed met de ruimte waar deze in staat. Doordat het een electro-pneumatisch orgel is, waarschijnlijk ook makkelijk op te nemen ook.

  Code:
Manual II
Dulciaan, 8 voet
Holpijp, 8 voet
Quintadena, 8 voet
Prestant, 4 voet
Open fluit, 4 voet
Roerfluit, 4 voet
Nasard, 2 2/3 voet
Picolo, 2 voet
Terts, 1 3/5 voet
Scherp, 4 st.
Tremulant

Manual I
Prestant 8 voet
Roerfluit, 8 voet
Salicionaal 8 voet
Celesta 8 voet
Octaaf 4 voet
Fluit 4 voet
Octaaf 2 voet
Mixtuur, 5-6-st.
Trompet 8 voet   

Pedaal      
Subbas, 16 voet      
Basson, 16 voet      
Gedekt, 8 voet      
      
Koppels:      
ped.+ I      
ped.+ II      
ped.+II, 4 voet      
I+II   
I+II, 16 voet       
I+II, 4 voet       
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 20 nov 2019 14:25

Re: Droom eventjes met mij mee

Over het resamplen van Kampen gesproken. Kwam dit tegen op facebook. Iemand die hier wat meer van weet of is dit weer een loos gerucht?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 20 nov 2019 14:30

Re: Droom eventjes met mij mee

Mensen, a.j.b. antwoordt alleen mijn originele vraag: welke sample set dat al bestaat, zou je graag met de laatste techniek opnieuw opgenomen willen zien?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 nov 2019 14:34

Re: Droom eventjes met mij mee

adri schreef:Mensen, a.j.b. antwoordt alleen mijn originele vraag: welke sample set dat al bestaat, zou je graag met de laatste techniek opnieuw opgenomen willen zien?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 20 nov 2019 14:40

Re: Droom eventjes met mij mee

adri schreef:Mensen, a.j.b. antwoordt alleen mijn originele vraag: welke sample set dat al bestaat, zou je graag met de laatste techniek opnieuw opgenomen willen zien?


Juist, mijn berichtje gaat dan ook over Kampen...
In de printscreen lijkt het alsof het over Bolsward gaat, maar het gaat mij om de reacties eronder. (o.a. van Ab Weegenaar)

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 nov 2019 14:41

Re: Droom eventjes met mij mee

anco.marijs schreef:Over het resamplen van Kampen gesproken. Kwam dit tegen op facebook. Iemand die hier wat meer van weet of is dit weer een loos gerucht?

Ik heb het ook gezien. Als Ab Weegenaar het zegt, zal het wel geen loos gerucht zijn, lijkt me.

(Overigens, ik meen mij te herinneren dat er, toen ik het zag, nog een vraag tussen stond of het Reil-orgel of het Hinsz-orgel was opgenomen. En daar reageert Ab Weegenaar op met 'beide'. Ik snap niet waar die vraag gebleven is. Misschien is mijn herinnering ingebeeld.)
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 20 nov 2019 21:54

Re: Droom eventjes met mij mee

Gerrit schreef:
anco.marijs schreef:Over het resamplen van Kampen gesproken. Kwam dit tegen op facebook. Iemand die hier wat meer van weet of is dit weer een loos gerucht?

Ik heb het ook gezien. Als Ab Weegenaar het zegt, zal het wel geen loos gerucht zijn, lijkt me.

(Overigens, ik meen mij te herinneren dat er, toen ik het zag, nog een vraag tussen stond of het Reil-orgel of het Hinsz-orgel was opgenomen. En daar reageert Ab Weegenaar op met 'beide'. Ik snap niet waar die vraag gebleven is. Misschien is mijn herinnering ingebeeld.)


Misschien heeft hij het embargo verbroken en zich versproken? Het zou mooi zijn als beide orgels van de Bovenkerk opnieuw worden gesampled naar hedendaagse technische mogelijkheden.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 nov 2019 22:53

Re: Droom eventjes met mij mee

Fokko schreef:Misschien heeft hij het embargo verbroken en zich versproken?

Dan zou je verwachten dat het antwoord verdwenen is, niet de vraag.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com