Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Toon actieve onderwerpen


Jos

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 okt 2015 10:01

Bericht 18 dec 2019 07:28

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Voor degene die HW5 aan het installeren zijn of willen gaan installeren, stap 18 van het stappenplan (Hauptwerk V License Migration) werkt momenteel niet door een probleem op website MDA.
Gisteravond mailtje ontvangen dat er aan het probleem gewerkt wordt en dat men niet aan kan geven wanneer het probleem opgelost is.
Ik was dus bezig om de boel te installeren, maar kan helaas niet verder....
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 18 dec 2019 07:31

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Ik heb hetzelfde, kan ook niet verder met de licentie-migratie van de samplesets.... Probleem is al gemeld gisteren rond 19:30, en per mail bevestigd door de nieuwe support manager bij Milan ;-) Helaas nog niet opgelost... Het gaat om de volgend foutmelding:

Notice: Trying to get property of non-object in /home/milandig/hauptwerksite.milandigitalaudio.com/index1.php on line 112

Notice: Trying to get property of non-object in /home/milandig/hauptwerksite.milandigitalaudio.com/index1.php on line 113

Notice: Trying to get property of non-object in /home/milandig/hauptwerksite.milandigitalaudio.com/index1.php on line 114

Notice: Trying to get property of non-object in /home/milandig/hauptwerksite.milandigitalaudio.com/index1.php on line 121
The site is experiencing technical difficulties.

Groet,
Gerald

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 18 dec 2019 12:44

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Wat een gedoe weer....ik ga mijn E 180 om van die HASP af te komen echt zo laat mogelijk doneren.......

Intussen, beste mensen, is mijn bescheiden Mac Mini opstelling er al HELEMAAL klaar voor.......

mijn bescheiden Mac Mini opstelling.jpg


HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 18 dec 2019 18:30

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

De migratie site werkt intussen weer....

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 27 dec 2019 12:57

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Goedendag,

Ik heb vanmorgen een iLok account aangemaakt.
Vervolgens op de hauptwerk.com site het aankoopproces gestart.
Coupon code applied succesfully....
iLok account User iD ingevuld
en daarna op submit geklikt. Vervolgens blijft het hangen...

Update:
Nog verschillende keren geprobeerd, met verschillende browsers. Geen resultaat.
Ik schat in dat de webwinkel van MDA momenteel niet goed functioneert.
Upgrade aanschaffen kan dus blijkbaar momenteel niet :cry:
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 27 dec 2019 23:46

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Tot wanneer is die update aan uw schaffen voor minder dan een complete nieuwe licentie?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 27 dec 2019 23:49

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Kees Hoekman schreef:Tot wanneer is die update aan uw schaffen voor minder dan een complete nieuwe licentie?


Voor altijd.

De kortingsprijs is tot en met 31 januari. Daarna wordt de prijs een paar tientjes hoger. Maar zeker niet zo duur als een nieuwe licentie (dat die indruk is ontstaan, heeft MDA te danken aan hun eigen onhandige communicatie).
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 28 dec 2019 00:10

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Ah dank je wel. Want het is en blijft toch weer veel geld hè.
K ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik wacht nog even. Januari is altijd super dure maand hè.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 28 dec 2019 17:26

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Hpw schreef:
Upgrade aanschaffen kan dus blijkbaar momenteel niet

Donderdagavond voor mezelf besteld, na een dag de activatie code binnen.
Vanmorgen voor een kennis besteld, na een uur de activatie code binnen.
Beiden met chrome gedaan.
Het factuurnr. was ruim 600 hoger. Als het per nr. opvolgt, dan loopt het aardig door.

Josq schreef:
De kortingsprijs is tot en met 31 januari. Daarna wordt de prijs een paar tientjes hoger. Maar zeker niet zo duur als een nieuwe licentie (dat die indruk is ontstaan, heeft MDA te danken aan hun eigen onhandige communicatie).


t/m 6 jan. $ 199 (e 187); t/m 31 jan $ 250; na 31 jan. $ 289; nwe $ 599. En na 31 mrt 25 euro (zie edit) extra dongle - ilok kosten?
Edit: Na 1 okt. 2020 overzet kosten van dongle naar ilok. (25 euro per license klopt dat ?)
Laatst bijgewerkt door GerrGouw op 28 dec 2019 20:19, in totaal 1 keer bewerkt.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 dec 2019 17:53

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

GerrGouw schreef:t/m 6 jan. $ 199 (e 187); t/m 31 jan $ 250; na 31 jan. $ 289; nwe $ 599. En na 31 mrt 25 euro extra dongle - ilok kosten?

De laatste datum en prijs kan ik niet plaatsen in relatie met iLok. Wel dat na 31 maart 2020 er geen nieuwe licentie meer wordt bijgeschreven op de (oude) HASP dongle. Dan is dus het einde van de aanschaf van HW4 encypted sample sets (behalve die van Inspired Acoustics, want die blijft HW4 ondersteunen)

Nog een datum: voor 1 oktober 2020 is het overzetten van licenties van HASP dongel naar iLok gratis.
Dus HW5 moet je voor die datum installeren als je HW5 wilt gaan gebruiken. En als je de maximale korting wilt krijgen, HW5 met een coupon kopen voor 6 januari 2020 en kun je het op de plank laten liggen tot september 2020.

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 28 dec 2019 19:17

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Hallo Evert-Jan,

Ik heb de mail met de coupon ontvangen. Maar hoe werkt dat kopen met die coupon dan precies?

Mvg,

Gert W.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 28 dec 2019 19:35

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Evert Jan, wat voor mij niet duidelijk is,
Wanneer ik HW 5 heb geïnstalleerd en de beveiligde sets op de iLOK heb laten overzetten kan ik dan op een 2e pc
HW 4 met de dongle nog opstarten en op mijn niet beveiligde sets spelen zoals bijvoorbeeld St MAX ?
Of is het zo wanneer de dongle met beveiligde sets is leeg gemaakt HW 4 onbruikbaar is geworden ?

Hg Frans

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 28 dec 2019 19:47

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Evert Jan ik lees net op de vorige pagina dat je die vraag van Geert al eerder hebt beantwoord .
Het is duidelijk zo , het een of het ander en dus niet beide.
Hauptwerk 4 start wel op maar de vrije sets zijn te groot om te kunnen inladen.

Hg Frans

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 dec 2019 20:00

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Frans

Inderdaad, de sets zijn te groot om te laden. Dit komt doordat de HASP dongel in zijn geheel leeg is, dus ook geen HW4 licentie meer. Daardoor kun je HW4 alleen opstarten als HW4 Free Edition en orgels met 1,5 GB geheugen gebruik laden.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 dec 2019 20:05

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

thofje schreef:Hallo Evert-Jan,

Ik heb de mail met de coupon ontvangen. Maar hoe werkt dat kopen met die coupon dan precies?

Mvg,

Gert W.

Maak eerst een gratis iLok account aan op https://www.ilok.com
Koop de HW5 upgrade. Je hebt hiervoor die ontvangen code nodig, je mailadres en het UserID van iLok.

Je kunt de upgrade bij MDA webshop kopen. Dit vereist Paypal of een creditkaart. Klik dan op de Shop now knop in je email.
Je kunt hem bij een Nederlandse dealer kopen. Die heeft ook je mailadres, het UserID van iLok en de couponcode nodig. Duurt iets langer qua levertijd. En ook die dealersite ligt er wel eens uit .........

En misschien het stappenplan nog eens lezen voor de volgende stappen.

Berichten: 4

Geregistreerd: 26 okt 2017 20:11

Bericht 30 dec 2019 21:44

Hauptwerk V

Goedenavond mede Hauptwerkers!

Nu is het zo dat ik laatst te horen kreeg dat je na bepaalde datum je orgels niet meer kan over zetten naar HW5

Betekend dit dat als ik bijvoorbeeld in maart 2021 overstap naar HW5 mijn andere orgels niet meer mee kan nemen?

Zie zo snel hier over niks op het forum.
Bedankt alvast!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2019 22:32

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Het staat in
viewtopic.php?p=43841#p43841 en aanvullend: viewtopic.php?p=43842#p43842

Ik heb het ter verduidelijking nu ook in het eerste bericht van het stappenplan gezet.

En je kunt altijd je orgels meenemen. Alleen de dongle beveiligde orgels kun je gratis van de HW4 HASP dongle overzetten naar iLok als je dit voor 1 oktober 2020 doet. Daarna moet je ervoor betalen (hoeveel is niet bekend gemaakt).

Berichten: 8

Geregistreerd: 23 jun 2018 19:06

Bericht 13 jan 2020 21:30

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Goedenavond,

Vorige maand heb ik de update naar Hauptwerk V en een iLok dongle aangeschaft. Met de handleiding van Evert-Jan een heel eind gekomen, maar het gedeelte vanaf stap 14 wordt mij een beetje ingewikkeld. Hauptwerk 4 draait nu nog goed op mijn PC, maar ik ga liever in één keer goed over dan dat het mis gaat.

Is er iemand (in de buurt van Kesteren) die mij verder wil/kan helpen, anders wil ik er gerust een stukje voor rijden.

Ik hoor het graag!

Groeten,

Jacco

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jan 2020 00:26

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Jacco

wat is er niet duidelijk in dat stappenplan? Welke punten?
Of is het de "durf niet" om het te doen?

En waaruit bestaat je HW 4 setup? Surround? Extra speakers? Welke Windows versie? Enrypted sample sets? Is de HW PC online met internet of wil je een iLok dongle gaan gebruiken? enz.

Berichten: 8

Geregistreerd: 23 jun 2018 19:06

Bericht 14 jan 2020 18:31

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Dag Evert-Jan,

Ik heb geen surround opstelling, (2 losse speakers en Komplete audio 6), Windows 10, pc is niet verbonden met het internet en 2 versleutelde samplesets. Verder heb ik heb een ilok dongle gekocht omdat ik de pc offline wil blijven gebruiken, de licentie van Hauptwerk V staat daar inmiddels op.

Het gaat mij meer om het correct activeren van Hauptwerk V en het overzetten van de samplesets. En ja, een stukje "durf niet" zit er wel bij inderdaad.

Ik heb het stappenplan al verscheidene keren gelezen, ik noemde in mijn vorige bericht dat het een beetje spaak loopt vanaf stap 14, maar dat moet eigenlijk stap 18 zijn.

Groeten Jacco

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jan 2020 19:05

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Start HW5 op met zowel de HW5 dongle (anders wil HW5 niet opstarten) als de HW 4 dongel in je PC.
Als je HW nog niet eerder hebt geïnstalleerd op die PC, dan wordt na installatie eerst HW geconfigureerd. Je moet er bij installatie alleen even op letten dan je daar Custom kiest (zie mijn boek het plaatje bovenaan op blz. 37) en vervolgens de HW directories voor Sample sets and components, Internal working files en User data dezelfde neemt als nu het geval is bij HW4. Anders moet je alle sample sets opnieuw installeren. Verder moet je het audio bij installatie resetten (niet de bestaande settings overnemen); van MIDI wel die settings overnemen.

Als de configuratie klaar is, kies de menu optie File | Initiate migration of Hauptwerk pre-v5 sample set licenses to this version optie. Zie plaatje.
HW5 maakt nu een bestandje met de huidige dongle licenties en slaat dat bestand op. In de oude (HW4) dongle worden de licenties verwijderd (anders zou je ze dubbel hebben).

Dat bestand moet je uploaden naar https://www.hauptwerk.com/prev5licensemigrations/ en daar ook je gegevens zoals iLok UserID e.d. invullen, zodat MDA weet naar welk user account de licenties gestuurd moeten worden.

Direct daarna staan je licenties in je iLok account. Als je dan met de License manager inlogt, dan zie je ze daar ook staan. Je kunt ze naar de iLok dongle slepen en de iLok dongle op je HW PC aansluiten. HW opnieuw starten en je kunt eventuele encrypted sample sets opnieuw installeren. De anderen sets werken gewoon zonder herinstallatie.

Ik heb er net nog een punt 22 bijgezet: verwijderen HASP dongle en HASP driver. Die zijn niet meer nodig.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 8

Geregistreerd: 23 jun 2018 19:06

Bericht 14 jan 2020 21:17

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Ik merkte dat ik op de laptop met internet Hauptwerk V nog moest installeren.
Je geeft aan op de Hauptwerk pc dat ik bij installatie "custom" aan moet klikken, voor de laptop die normaal niet voor Hauptwerk gebruikt wordt volstaat "standard" neem ik aan?

Na installatie moet ik beide dongels, iLok en van Hauptwerk 4, in de laptop plaatsen?
***
11) installeer HW 5 op de andere computer met online toegang als de HW computer niet met internet verbonden is. Sluit de !dongel! aan op die PC

12) Plaats de !iLok dongel!, indien beschikbaar op de PC met internettoegang. Start op die PC HW 5 en log daar mbv je iLok account in
***

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jan 2020 21:47

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Ik ga er van uit dat de laptop met internet verbonden is. Daarop moet alleen de Licentie manager geïnstalleerd worden.
HW daarop installeren is alleen nodig als je HW trial wil activeren. Die stap slaan we over.

Op de HW PC moet eerst de Licentie manager geïnstalleerd worden en dan HW5

Op de laptop log je met de UserID en ww in op de License manager. Alleen de iLok dongle daarop aansluiten.
Daarna ga je naar Menu Licenses --> Redeem an Activation Code
Je krijgt een scherm waar je het 30 cijferige activatie code van HW van intikken. Die code heb je gekregen nadat je de update hebt gekocht. Je kopieert de volledige 30 cijferige code, gaat naar het Activation code scherm; zet de muis in het eerste vakje en doet dan CTRL V (plakken). Alle 30 cijfers zijn ingevuld. Klik OK. Op het volgende scherm zie je de Licentie die geactiveerd gaat worden. Op "Redeem" klikken.

Klik nu in het zwarte menu op "available".
Selecteer de HW licentie met de linkermuisknop en vervolgens de HW licentie, met ingedrukte muisknop, naar de iLok dongel slepen. Wacht tot dat klaar is.
Log uit de bij Licentie manager. Als dat gebeurd is, werp de iLok dongle uit en plaats deze op de HW PC.
Je kunt nu HW5 starten. Op die PC zitten nu 2 dongles: de oude en de nieuwe.

Ga naar menu File, enz, zoals ik eerder hierboven in mijn bericht van 19:05 uur geschreven heb.

Berichten: 8

Geregistreerd: 23 jun 2018 19:06

Bericht 14 jan 2020 22:17

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Mijn Hauptwerk pc is in het verleden volledig geïnstalleerd en afgeleverd, vandaar mijn vragen mbt tot het installeren..

Hauptwerk V aan het installeren op Hauptwerk pc, zie ik (denk ik) de melding die je bedoelt mbt midi en audio?
(Zie bijlage) Dan zou dit goed moeten staan? Ik heb je boek er naast liggen ;)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jan 2020 22:38

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Ja. dit staat goed.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com