Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwbouw orgel

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 03 jul 2019 20:31

Nieuwbouw orgel

Goedenavond allen,

Vanmiddag eindelijk weer even gespeeld om m'n eigen (nieuwe) console. Hij is dan nog wel niet af, maar wel zover dat er eventjes uitgebreid gespeeld en geprobeerd kon worden. Ik heb nu Adam A5x speakers in het orgel die naar boven stralen, en een subwoofer voor m'n knieën. Wat een enorm verschil met m'n vorige setup, ik heb genoten!



Er moeten nog wat laatste dingen gebeuren:
- Zwelpedalen moeten er nog in
- Duimpistons moeten er nog op
- Rear speakers moet ik nog aansluiten
- 4 voetpistons moeten nog worden bijgeplaatst
- alle voetpistons moeten nog worden aangesloten.
- aansluiting voor de hoofdtelefoon moet er nog in

en als laatst moet de software worden geschreven om de registers weer te geven op de vier schermen. Ik weet dat hier inmiddels software voor bestaat, maar aangezien ik naast m'n werk HBO-ICT studeer in Leeuwarden is dat een mooie opdracht om voor school te maken, sla ik twee vliegen in 1 klap!

De duimpistons die ik had besteld bij AlieXpress waren helaas zonder verlichting. Ik had ze bij Midi-Hardware willen bestellen maar die levert ze niet meer. Overigens vind ik deze pistons ook niet de mooiste optie, wellicht heeft iemand nog tips?

Volgende week maar eens verder met de zwelpedalen.

Gr. Daan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 03 jul 2019 22:56

Re: Nieuwbouw orgel

Ziet er professioneel uit Daan! Mooi werk!
Is dat een Content-kast of heb je hem zelf gemaakt?
Voor pistons, zie hier: viewtopic.php?f=10&t=3235&p=39596&hilit=Laukhuff#p39596
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 04 jul 2019 12:47

Re: Nieuwbouw orgel

Bedankt Jaap, is zelf gemaakt. Ben er wel heel 'content' mee;), en perfect die duimpistons, heb ze gelijk besteld! Ook de layouts zijn erg handig.

Ik vergeet overigens een essentieel onderdeel: de bank, die moet ook nog worden gevonden/gemaakt. Op dit moment wel 1 staan maar die kan ik niet meer mooi opschuren. Het liefste maak ik er zelf 1 in hoogte verstelbaar, nog maar eens kijken hoe ik dat ga doen. Mijn zoektocht is gestrand bij het zoeken naar een mooie eiken plank die breed genoeg is als zitting.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 04 jul 2019 15:43

Re: Nieuwbouw orgel

Hoi Daan,

Ik heb nog een Heiligers bank.
Mag je afhalen.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 08 jul 2019 17:22

Re: Nieuwbouw orgel

Hoi Daan,

Doordat ik van jou geen reactie kreeg heb ik de bank aan een ander forumlid toegezegd.
De bank is dus niet meer beschikbaar.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 08 jul 2019 22:16

Re: Nieuwbouw orgel

Hallo Henk-Jan,

Ik was een paar dagen weg, vandaar de late reactie. Fijn dat je er iemand blij mee hebt kunnen maken en toch bedankt voor je aanbod.

Hartelijke groet,

Daan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 07 aug 2019 10:43

Re: Nieuwbouw orgel

Hallo Daant.

Je hebt daar maar weer eens heel mooi stuk bouwwerk neergezet. Heel mooi gemaakt.
En die mooie schermpjes , die software gaat jou zeker lukken aangezien je opleidingen.

En dan hebben wij er ook nog wat aan hier op het forum. :D Dus twee vliegen in 1 klap.
In ieder geval, proficiat met je nieuwe orgel.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 13 sep 2020 17:23

Re: Nieuwbouw orgel

mooi project hoor :) ik en zelf ook nog opzoek naar software om meerdere schermpjes aan te sturen voor hauptwerk. misschien kun jij meerdere leden hier meer helpen ;). mag ik vragen wat voor schermpjes je gebruikt hebt en waar je deze kan bestellen.

op ali exspress staan ook veel schermpjes maar of dat ook te gebruiken is voor hauptwerk dat vraag ik me af :roll:

alvast bedankt.

groetjes hendrik

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 13 sep 2020 22:15

Re: Nieuwbouw orgel

Hoi Hendrik,

Het zijn schermpjes van Sainsmart, hierbij wel de link maar ik zie dat ze niet meer leverbaar zijn, maar het helpt je misschien met je zoektocht:

https://www.sainsmart.com/products/sain ... pberry-pi1

In de pc heb ik dan 2 dezelfde grafische kaarten waardoor ik 2 schermen via HDMI aan heb kunnen sluiten en 2 via VGA, dat werkt prima!

Veel succes en bij vragen vooral laten weten!

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 14 sep 2020 06:45

Re: Nieuwbouw orgel

Bedankt voor de snelle reactie. ga eens kijken.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 14 sep 2020 09:02

Re: Nieuwbouw orgel

Mooi project!

4 schermpjes werkt ideaal!

Zelf heb ik ze wel via AliExpress. Ze werken feilloos.

Als software gebruik ik Domidi: https://www.domidi.nl/ Dit is speciaal voor HW ontworpen door forumlid Johan de Kwant.

Al met al ben ik er erg tevreden over! Je kunt zelf mooie layouts maken en de schermen naar wens indelen. Uiteraard is het even werk om een layout te maken, maar je kunt veel kopiëren.

Wat mij betreft is de combinatie van 4 schermpjes boven de klavieren met Domidi de meest praktische oplossing voor registreren.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 14 sep 2020 10:19

Re: Nieuwbouw orgel

https://nl.aliexpress.com/item/32955190410.html

Zal deze proberen. Op Ali expres staat een hoop voor weinig geld. Ook pc onderdelen zo als moederborden en diversen

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 16 sep 2020 06:01

Re: Nieuwbouw orgel

Hromkes schreef:https://nl.aliexpress.com/item/32955190410.html

Zal deze proberen. Op Ali expres staat een hoop voor weinig geld. Ook pc onderdelen zo als moederborden en diversen


Dat zijn geen touchscreens, dat wordt dan wel lastig registreren;)

Voor wat betreft de software zou ik ook domidi uitproberen. Ik heb ivm mijn studie mijn eigen software geschreven, maar die heb ik niet geschikt gemaakt om eenvoudig te installeren.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com