Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Touchosc

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 10 okt 2020 19:10

Touchosc

Beste Orgelvrienden,

Ik ben sinds kort bezig met het configureren van mijn Ipad mbv Touch-osc icm Hauptwerk.
Wat ik probeer te doen is dat touch-osc alle registraties te besturen via mijn Ipad te doen wat al aardig lukt maar wat op de Ipad niet lijkt te lukken is dat ik die registers niet zie oplichten zoals die van hauptwerk.
Wat doe ik verkeerd? Is er mogelijkheid tot een soort handleiding om de layouts te maken.
Is er úberhaupt een dergelijk handleiding van het opzetten van dergelijke layouts?
Wie o wie kan me hier mee verder helpen?

met vriendelijke groet,
Daniel
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 10 okt 2020 19:18

Re: Touchosc

Ha Daniël,

Op dit forum is al e.e.a. ter sprake gekomen over TouchOSC. Verdiep je er rustig in, ook de benodigdheden qua software zul je aantreffen. In jouw geval: Heb je Bonjour al geïnstalleerd?

http://pcorgel.nl/viewtopic.php?f=4&t=5 ... hosc#p6057
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 12 okt 2020 08:02

Re: Touchosc

Ha Daniel,

Ik denk dat je in Hauptwerk het vinkje bij Midi-ports Out bij TouschOSC Bridge nog moet aanzetten. Hauptwerk stuurt dan ook een signaaltje naar je iPad voor het aanlichten van de knoppen...
Succes.

Groet,
Marien

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 15 okt 2020 09:55

Re: Touchosc

Harm schreef:Ha Daniël,

Op dit forum is al e.e.a. ter sprake gekomen over TouchOSC. Verdiep je er rustig in, ook de benodigdheden qua software zul je aantreffen. In jouw geval: Heb je Bonjour al geïnstalleerd?

http://pcorgel.nl/viewtopic.php?f=4&t=5 ... hosc#p6057



Zoals al aangegeven werkt Touchosc wel al en kan ik registraties wel al uitvoeren. Maar waar ik niet geheel uitkom is het feit dat bij het maken van de layouts niet weet hoe ik deze registraties zichtbaar krijg in de layouts van Touchosc zeg maar het oplichten van de registers op mijn Ipad.
Op de registraties in mijn Hauptwer lichten de registers wel op maar niet in Touchosc.

Bedankt voor de tot nu gegeven reacties.

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 15 okt 2020 09:58

Re: Touchosc

mariendewilde schreef:Ha Daniel,

Ik denk dat je in Hauptwerk het vinkje bij Midi-ports Out bij TouschOSC Bridge nog moet aanzetten. Hauptwerk stuurt dan ook een signaaltje naar je iPad voor het aanlichten van de knoppen...
Succes.

Groet,
Marien


Ik kijk dit nog even na want volgens mij staat dit wel al aan maar weet dit ook weer niet 100%

Jullie horen hier nog over en dank je voor het meedenken!
Groetjes Daniel

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 15 okt 2020 22:55

Re: Touchosc

Beste Marien,

Heb even de boel, midi-out voor Touchosc binnen hauptwerk, nagekeken en stond idd al aan dus daar ligt het voor zover ik kan beoordelen niet aan.
Waar ik het meest twijfel is dat bij het ontwerpen van de layout (Touchosc Editer) in voor elk register een aantal settings moet maken o.a. De kanalen die worden gebruikt voor de MIDI en heb dat gedeeltelijk gedaan zodanig dat ik per knop ook inderdaad een gekoppeld register kan bedienen.
Moet ik binnen deze instelingen ook nog andere zaken instellen? De instellingen per knop daar worden een aantal kreten gebruikt dat zegt me eerlijk gezegd ook niet veel.

Met vriendelijke groet,
Daniel

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 15 okt 2020 23:01

Re: Touchosc

Harm schreef:Ha Daniël,

Op dit forum is al e.e.a. ter sprake gekomen over TouchOSC. Verdiep je er rustig in, ook de benodigdheden qua software zul je aantreffen. In jouw geval: Heb je Bonjour al geïnstalleerd?

http://pcorgel.nl/viewtopic.php?f=4&t=5 ... hosc#p6057


Beste Harm,

Ik gebruik TouchOsc Editer, YouchOsc Bridge en TouchOsc.
Volgens mij moet dit genoeg zijn, als Bonjour hierop nog een aanvulling is dan hoor ik het graag.

Bedankt voor je reactie en bedankt voor het meedenken!
Daniel

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 15 okt 2020 23:12

Re: Touchosc

Beste heren,

Ik zat tot nu toe het verkeerde artikel te lezen maar ontdek nu door jullie links het goede artikel en ga dit nog even nader bestuderen.
Hartelijk dank voor de reacties tot nu toe en zal proberen om volgens de richtlijnen in het artikel een nieuw layout te maken de deze ook op de aangegeven manier te koppelen.
Wellicht dat dit me verder helpt.
We houden moed...:-)

Ik kom nog met een update hierover.
Daniel

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 16 okt 2020 14:51

Re: Touchosc

Ha Daniel,

Sorry, ik zat op het verkeerde spoor door je opmerking met betrekking tot het oplichten van het register op je iPad...

Wat betreft het maken van een layout: je kiest voor Toggle button en onder het tapje MIDI:
Enabled: Value en het vinkje aan.
Type: Control Change
Channel: een kanaal, bijv. 11 of 12
Number: begin met 1 en nummer door met elke button/knop
Range staat standaard op 0 en 127.

Weet niet welke layout je nodig hebt, maar heb er heel wat voor je...

Groet,
Marien

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 17 okt 2020 12:09

Re: Touchosc

Beste Marien,

Nou ligt het verkeerd intepreteren van mijn teksten vaak bij mijzelf en ben ik niet altijd in staat dit op de correcte manier op papier te zetten dus geeft niet maar ben blij dat zoveel mensen op mijn vraag reageren.
Het verhaal wordt langzamerhand wel wat duidelijker.
Ik heb o.a St. Maximin, Cean en Velesovo die ik graag via TouchOsc wil gaan registreren op mijn Ipad.
Dus als je me hiermee kan helpen houd ik me aanbevolen. :D
Tevens kan ik dan wellicht zien hoe een en ander door jullie wordt opgebouwd en leer daar natuurlijk ook weer van.
De andere orgels die ik heb wil ik graag zelf gaan editen om zo deze materie onder de knie te krijgen.
Ik zie wel welke orgels er mogelijk zijn bij jou en ik kan gaan gebruiken en dank je alvast voor je bijdrage in dit verhaal.

Het laatste antwoord neem ik mee in alles wat ik ga lezen in het artikel als door de andere mensen aangegeven.
Meermaals dank hiervoor.

Met dank en vriendelijke groet,
Daniel

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 19 okt 2020 08:15

Re: Touchosc

Ha Daniel,

Ik heb Caen ook, dus die kan ik met je delen. Ik stuur je een dm.

Gr. Marien

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 19 okt 2020 14:27

Re: Touchosc

Hallo Marien,

Dat is mooi en ga hem direct downloaden en zal deze week de layout gaan uitproberen op mijn systeem.
Heel erg bedankt voor de layout en ga ook gelijk eens kijken waar het eventueel bij mij fout is gegaan.

Met vriendelijke groet,
Daniel

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 26 okt 2020 10:16

Re: Touchosc

Goedemorgen,

Ik wil ook graag die touchosc proberen voor moeilijk leesbare layouyts,

Het zou heel fijn zijn als iemand onderstaande al heeft en wil delen.

Estey VRO Style "T" , groot Engels orgel a la Salisbury , dus als vb kan Salisbury ook

Ducroquet-CColl V2.21, cavaille col , of bv caen.

Vast hartelijk dank
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 26 okt 2020 11:00

Re: Touchosc

Alho schreef:Goedemorgen,

Ik wil ook graag die touchosc proberen voor moeilijk leesbare layouyts,

Het zou heel fijn zijn als iemand onderstaande al heeft en wil delen.

Estey VRO Style "T" , groot Engels orgel a la Salisbury , dus als vb kan Salisbury ook

Ducroquet-CColl V2.21, cavaille col , of bv caen.

Vast hartelijk dank


Goedemorgen Albert,

Verstandige keus, goed leesbaar programma. Weet niet hoeveel inch je device is waarop je het wilt gebruiken? Ik heb van DCC-CC Aix wel een layout. Moet 'm wel even opzoeken want hij staat nog niet op mn nieuwe HW-PC. Zal 'm z.s.m. doorsturen
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 26 okt 2020 11:56

Re: Touchosc

Hartelijk dank vast Harm, m’n iPad is 9,7 inch
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 26 okt 2020 12:37

Re: Touchosc

Je hebt een PB.
Met vriendelijke groet,
Harm

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com