Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Combinatie van trekregisters en schakelaars

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 21 dec 2012 22:07

Combinatie van trekregisters en schakelaars

Geachte forumleden,

Ik ben mijn orgel aan het midificeren en nu zit ik met een aantal soortgelijke vragen:
1- Stel dat ik registreer met de trekregisters, kan ik dan ook de schakelaars PP-F, TA en HR gebruiken. Het betreft hier maak/verbreekschakelaars die omschakelen, dus PP valt af wanneer P wordt ingedrukt enz.
2- Stel dat ik registreer met de trekregisters, wat gebeurt er als ik presets op de touchscreen bedien.

Ik heb 64 midi-inputs beschikbaar en heb 40 trekregisters, ik houd dus 24 contacten over voor diverse doeleinden. De PP drukknoppen (8 stuks) wil ik ook midificeren (wellicht afhankelijk van de antwoorden op mijn vragen), vervolgens wil ik nog een aantal voetpistons in elkaar knutselen en de rest van de inputs aansluiten op universele drukknoppen.

Graag zie ik de reacties op mijn vragen tegemoet,

Jan

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 22 dec 2012 20:10

Re: Combinatie van trekregisters en schakelaars

Niemand?

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 22 dec 2012 21:44

Re: Combinatie van trekregisters en schakelaars

Jan,
Een om en om lossende schakelset kan ik niet testen op m'n Opus25 (allemaal pulsdrukknoppen).
M.i.z., wel midificeren. Eventueel moeten het puls-drukschakelaars worden.
Meestal kun je het schuivende stripje vastzetten door een veertje onklaar te maken.
Je verliest dan wel visueel de stand waarin ze staan.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jan 2012 15:02

Bericht 22 dec 2012 22:02

Re: Combinatie van trekregisters en schakelaars

Hauptwerk neemt de stand over van de laatste handeling/midi-bericht. Je schakelaars en trekregisters nemen niet de stand over van Hauptwerk.
Kan wel, moet je een motortje of magneetspoel laten werken op midi-uit van Hauptwerk.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com