Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HW 6

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 23 nov 2020 11:00

Re: HW 6

Harm schreef:
Cheesecorner schreef:Ik heb ook de stap gezet. Een aantal van de MIDI verbeteringen en werking van pistons kwam mij goed uit.

Ook ervaar ik echt een flinke stap vooruit in de geluidskwaliteit! Zeker goed merkbaar bij een plenum. Het klinkt 'doorzichtiger', frisser. Het geluid wordt minder een brij en staat als een huis! Het klinkt dus weer een beetje echter.
Ik heb alleen nog de HD functie gebruikt, nog geen 96KHz, want toen hoorde ik helemaal niets meer ;)

Zie ook:

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=19209


Goedemorgen Arjan,

Gefeliciteerd met je gelukte upgrade!

Je ervaart een merkbare verbetering in je geluidskwaliteit, al bij het gebruik van 48 kHz rate. Was dit beter waarneembaar als bij de overgang van HW 4 naar 5? Zelf heb ik die audioverbetering nooit echt noemenswaardig ervaren...


Eigenlijk moet je van Contrebombarde een paar opnames pakken waarbij zowel audio (van HW4) als MIDI beschikbaar is, de MIDI afspelen in HW5 en er een audioopname van maken, upgraden naar HW6 en er opnieuw een audioopname van maken, dan kun je 1 op 1 vergelijken.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 23 nov 2020 13:44

Re: HW 6

Goedemiddag,

Maar toch nog even de vraag, wat ga ik er nu , als gemiddelde gebruiker, tevreden over het geluid in 5, mee opschieten?
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 23 nov 2020 15:24

Re: HW 6

hans schreef:De oorzaak bleek bij mij in reaper te zitten. Daar kun je in een project ook de sample frequentie instellen.
En als je die aanpast, dan werkt het.


Ik had het ook in Reaper aangepast en 96kHz verscheen in de blauwe balk bovenaan. Ook op de RME stond 96kHz. Wellicht niet op de juiste plek ingesteld. Uit mijn hoofd bij Option - Preferences - Device

Vanavond nog eens verder kijken.

Dank je!

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 nov 2020 15:48

Re: HW 6

Cheesecorner schreef:
hans schreef:De oorzaak bleek bij mij in reaper te zitten. Daar kun je in een project ook de sample frequentie instellen.
En als je die aanpast, dan werkt het.


Ik had het ook in Reaper aangepast en 96kHz verscheen in de blauwe balk bovenaan. Ook op de RME stond 96kHz. Wellicht niet op de juiste plek ingesteld. Uit mijn hoofd bij Option - Preferences - Device

Vanavond nog eens verder kijken.

Dank je!


Er zijn inderdaad verschillende plaatsen waar je 96kHz kunt invullen. En tot m'n frustratie ging de geluidskaart dan weer terug naar 48kHz. Tot ik ontdekte dat er optie Project Settings is. Daar kun je ook de sample rate instellen. En daarna werkte het goed bij me.
Achteraf gezien logisch. Maar als je Reaper niet vaak verandert, blijf ik het een ingewikkeld programma vinden.
Avatar gebruiker

Berichten: 559

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 23 nov 2020 16:36

Re: HW 6

hans schreef:
FredM schreef:Ja, maar voor mij nog onduidelijk over de prijs. $599 voor een update lijkt me erg veel geld, gezien de volle prijs destijds van HW 4 en de upgrade prijs naar HW5


Een upgrade van 5 naar 6 kost $99.


Ik vind die prijs nergens. Ik lees de prijs van 599 op de site van Milan waar het upgrade proces beschreven staat.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 nov 2020 16:42

Re: HW 6

FredM schreef:Ik vind die prijs nergens. Ik lees de prijs van 599 op de site van Milan waar het upgrade proces beschreven staat.


Zie https://www.hauptwerk.com/hauptwerk-store/

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 24 nov 2020 09:57

Re: HW 6

Harm schreef:Gefeliciteerd met je gelukte upgrade!

Je ervaart een merkbare verbetering in je geluidskwaliteit, al bij het gebruik van 48 kHz rate. Was dit beter waarneembaar als bij de overgang van HW 4 naar 5? Zelf heb ik die audioverbetering nooit echt noemenswaardig ervaren...


Dank je!

Persoonlijk vond ik de stap van HW4 naar 5 wel goed hoorbaar. Bijv. Heusden ging 'frisser' klinken. En ook nu merk ik hoorbaar verschil, zeker bij de mixturen en andere combinatie stemmen. Het is geen enorm verschil (je hebt niet ineens een ander orgel ;) ), maar toch weer een stap vooruit.

Wellicht blijft het een persoonlijk iets of je het wel/niet als verbetering ervaart. De tip van Jos met de opnames van Contrebombarde geeft misschien meer duidelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Cheesecorner op 24 nov 2020 10:13, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 24 nov 2020 09:59

Re: HW 6

hans schreef:Er zijn inderdaad verschillende plaatsen waar je 96kHz kunt invullen. En tot m'n frustratie ging de geluidskaart dan weer terug naar 48kHz. Tot ik ontdekte dat er optie Project Settings is. Daar kun je ook de sample rate instellen. En daarna werkte het goed bij me.
Achteraf gezien logisch. Maar als je Reaper niet vaak verandert, blijf ik het een ingewikkeld programma vinden.


Gisterenavond is het me gelukt om de 96kHz in te stellen en dat bij elkaar geeft zeker een mooie afhandeling van de klank. Mijn computer kan dit niet aan bij de grotere orgels met bij volle registraties, of ik moet flink inleveren op polyphonie, dus hij staat weer op 48kHz.

Maar als ik flink CPU overhad, zou ik het wel weten . . .
Laatst bijgewerkt door Cheesecorner op 24 nov 2020 14:46, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 24 nov 2020 10:11

Re: HW 6

Alho schreef:Goedemiddag,

Maar toch nog even de vraag, wat ga ik er nu , als gemiddelde gebruiker, tevreden over het geluid in 5, mee opschieten?


Goedemorgen,

Moeilijk om een ander hierin advies te geven. Het blijft een persoonlijke zaak.

Ik was ook tevreden met HW5. Nu ik HW6 heb, merk ik dat het toch weer is verbeterd. Maar als je aan de andere verbeteringen, zoals de MIDI mogelijkheden, niets hebt en wellicht niet zo kritisch bent over klank, kun je ook prima bij HW5 blijven. Dat blijft zo mooi als het is ;) .
Nadeel is wel dat de ondersteuning van HW komt te vervallen en volgende updates dan wellicht weer veel duurder zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 nov 2020 10:13

Re: HW 6

Cheesecorner schreef:
hans schreef:Er zijn inderdaad verschillende plaatsen waar je 96kHz kunt invullen. En tot m'n frustratie ging de geluidskaart dan weer terug naar 48kHz. Tot ik ontdekte dat er optie Project Settings is. Daar kun je ook de sample rate instellen. En daarna werkte het goed bij me.
Achteraf gezien logisch. Maar als je Reaper niet vaak verandert, blijf ik het een ingewikkeld programma vinden.


Gisterenavond is het me gelukt om de 96kHz in te stellen en dat bij elkaar geeft zeker een mooie afhandeling van de klank. Mijn computer kan dit niet bij de grotere orgel met bij volle registraties, of ik moet flink inleveren op polyphonie, dus hij staat weer op 48kHz.

Maar als ik flink CPU overhad, zou ik het wel weten . . .


Ik heb dan even de IR uitgeschakeld, en toen overgestapt naar 96 KHz ik zag geen polyphonie meer 1 streepje de Proc die bleef netjes op 50 procent staan , ook met vol werk. dus ik zal het afwachten als de IR gefixt is
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 24 nov 2020 10:31

Re: HW 6

Bucanier schreef:Ik heb dan even de IR uitgeschakeld, en toen overgestapt naar 96 KHz ik zag geen polyphonie meer 1 streepje de Proc die bleef netjes op 50 procent staan , ook met vol werk. dus ik zal het afwachten als de IR gefixt is


Werk je met al je sets met IR?
En wat is je ervaring met de klank in HW6?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 nov 2020 14:36

Re: HW 6

Cheesecorner schreef:
Bucanier schreef:Ik heb dan even de IR uitgeschakeld, en toen overgestapt naar 96 KHz ik zag geen polyphonie meer 1 streepje de Proc die bleef netjes op 50 procent staan , ook met vol werk. dus ik zal het afwachten als de IR gefixt is


Werk je met al je sets met IR?
En wat is je ervaring met de klank in HW6?


sommige aanbieders waaronder SP bieden nieuwe IR aan ter download die HW6 ready zijn, mits deze voorkomen in je account
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 nov 2020 15:50

Re: HW 6

Ik weet niet hoe iedereen zijn samples inlaad?
Maar als dit in 20 bit is en je zet hem op 96khz hoor je dan wel verbetering?? of moet je ook eerst de sampleset in 24 bit laden om ook dat laatste beetje verbetering eruit te kunnen knijpen? Is 20 bit dan niet de zwakke schakel.
Helaas kan ik nog niet mee luisteren i.v.m. een computer crash maar ik ben wel benieuwd.

Gr Jan

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 nov 2020 16:13

Re: HW 6

Loosman schreef: een computer crash
Gr Jan


Dat is een uitgelezen moment om na te gaan of de backup van software en instelling voor elkaar is. 8-)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 nov 2020 16:19

Re: HW 6

Loosman schreef:Ik weet niet hoe iedereen zijn samples inlaad?
Maar als dit in 20 bit is en je zet hem op 96khz hoor je dan wel verbetering?? of moet je ook eerst de sampleset in 24 bit laden om ook dat laatste beetje verbetering eruit te kunnen knijpen? Is 20 bit dan niet de zwakke schakel.
Helaas kan ik nog niet mee luisteren i.v.m. een computer crash maar ik ben wel benieuwd.

Gr Jan


Hoi Jan,

Officieel mag 20-bit geen HD resolutie voeren wat in de praktijk wel gebeurd, dit komt omdat de raster afstand te groot is voor een HD opname

24/32--bit daarin tegen zijn wel "full" HD

maar ook in 20-bit zal 92kHz beter en dichter naar de analoge curve kruipen dan 48kHz, omdat er gewoon weg meer informatie inpast voordat het "afgesneden" is .
Het raster wordt naarmate de kHz hoger is fijnmaziger en kan dus beter informatie toevoegen die er anders niet meer is.

Er zullen altijd mensen zijn die beweren dat het niet hoorbaar is, of dat ze het zelf niet horen.
Maar laat we voor het gemak stellen dat een echte orgelpijp "super high quality is" :) omdat dit het origineel is, de curve die hier analoog uitkomt, zal je alleen digitaal kunnen benaderen met de nadruk op benaderen met een zo hoog mogelijke resolutie en bit diepte.

Alle concessies zullen verder weg staan van het origineel

de sample rate moet minimaal x2 zijn tot de hoogste toon dus stel we horen tot hopelijk 20kHz dan zal de sample frequentie minimaal 40kHz moeten zijn, dit past met gemak binnen de 48kHz die HW nu heeft zal je denken.
Die extra 8 kHz is bedoeld als een soort extra ruimte voor de low-pass filter die wordt gebruikt om aliasing boven de 20 kHz te voorkomen.

Waarom dan naar 96kHz ?? want als we dat door 2 delen dan is de hoogste toon 48kHz :lol: :lol: heel toevallig ;)
en 48kHz horen wij als semi-vleermuizen niet meer.
Met 96 kHz kan de low-pass filter veel geleidelijker worden ingesteld. Verder zul je bij time stretching en pitch zie verhaal van SP op zijn site shifting minder snel last krijgen van extra geluiden
http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/ali ... epitching/

uiteindelijk zal 32 bit ook wel in HW land verschijnen (waar de ruwe samples al uit bestaan)
omdat je met 32 bit veel meer trappen kan toevoegen, Met andere woorden: in hoeveel stapjes gaan we van de zachtste sample naar de hardste sample.
Dit zal de dynamische omvang van een Sample zeker ten goede komen nu wordt dat vaak bij 24 bit ervaren als puur meer/minder volume
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 nov 2020 19:37

Re: HW 6

Oeh jongens, wat een technische termen allemaal weer. nu zover ben ik niet hoor met al die wijsheid.

Ik zal dit even in jip en janneke taal weergeven , omtrendt mijn ervaringen .

1: ik heb de vernieuwde Ir's gedownload bij SP. (ik wist dus niet dat er al nieuwe beschikbaar waren voor de bitrate
van 96 KHz )

2: Hw op 96 KHz gezet en op 512 normaal stond hij dus op 48 KHz en 256

3; De RME kaart ook op 96 KHz gezet en 512 , He toen gebeurde er iets vreemds, in mijn Totalmix paneel
verdwenen mijn Adat kanalen 5/6 en 7/8 Foetsie weg waren ze. Hoe dat kan ?

4: Orgel geladen met een mooie IR van de martinikerk.

5: Ik zag geen polyphonie meer, ach laat maar gaan , eerst even spelen.

6 : Het geluid en de galm was adembenemend echt zo mooi, meer diepte en realistischer . ik heb het getest om heen
en weer te gaan naar 48 en vervolgens weer naar 96 , Ja en dat hoor ik echt wel dat verschil. al ben ik al half
doof, dit hoorde ik dus wel . :o

7: Bij vol werk , begon de proc op te lopen , de polyphonie deed niks. die bleef op 1 streepje staan. ik heb
vervolgens even MSCONFIG gekeken bij de instellingen van de processor bleken er twee in de parkeerstand te
staan, :roll:
Dus alles aangezet , alle 7 maar meer con ik niet aanvinken. weer gekeken , Ja alles ging nu mee.

8: Vervolgens weer vol werk, nu hield hij hem aardig rustig, ligt er ook aan wat voor orgel je laad . want bij grotere
jongens vliegt de processor dus wel in het rood, met de nodige tikjes (jammer) :cry:

9: Ik heb vervolgens alles weer terug gezet naar 48 KHz 256. Nu kwam mijn totalmix weer terug met mijn volledige
kanalen dus de Adat kanalen 5/6 en 7/8 waren weer terug (zeker op vakantie geweest naar de fabriek in
duitsland) :lol:

10: Mijn polyphonie kon ik weer normaal zien , en mijn processor, die liep weer normaal op zijn pootjes, hij was niet
meer buiten adem :D

11: conclusie een hele verbetering in het audio, maar je moet wel een hele zware processor hebben , en die heb ik
dus niet. :?
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 25 nov 2020 15:10

Re: HW 6

Het lukt mij niet eens om versie 6 te downloaden. Moest na inloggen eerst mijn Ilok ID invoeren en dan blijft het maar ronddraaien. Dus ook geen betalingsmogelijkheid of download. Wie heeft een oplossing?

Inderdaad is inmiddels gelukt, is nu aan het installeren. Zag hem nog niet op de Ilok staan, Zie nu dat er gevraagd wordt om een activeringscode.
Laatst bijgewerkt door WillemW op 26 nov 2020 11:30, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 25 nov 2020 15:42

Re: HW 6

Onderwerp kwam ook ter sprake in het HW forum. Waarschijnlijk ligt het aan de connectie met PACE (van iLok). Martin raadt aan een paar uur te wachten en dan nog eens te proberen.

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=19232&sid=a41273fe81b35a1e9c01024b70b6a485

Inmiddels blijkt dat er contact is opgenomen met de webmaster en weet men niet wanneer het is opgelost.

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 26 nov 2020 11:50

Re: HW 6

Jan Wim schreef:en dit nog…….

je hebt in HW6 de optie om HD geluid te selecteren, terwijl de samplesets zijn zoals ze uitgebracht zijn.

Dus hebben we tot nu toe HW versies gehad die het geluid ook nog eens downgrade?? :lol: :lol: :lol:

en wij maar de portomoney trekken.


Maar goed dat de ruwe samples beter klonken in een editor dan via de HW audio mixer was mij al langer bekend.
Nu is het A public , en mag men ervoor betalen.

rare jongens die USA-ers


Jan Wim, waar kan ik die optie HD geluid vinden?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 26 nov 2020 16:20

Re: HW 6

WillemW schreef:
Jan Wim schreef:en dit nog…….

je hebt in HW6 de optie om HD geluid te selecteren, terwijl de samplesets zijn zoals ze uitgebracht zijn.

Dus hebben we tot nu toe HW versies gehad die het geluid ook nog eens downgrade?? :lol: :lol: :lol:

en wij maar de portomoney trekken.


Maar goed dat de ruwe samples beter klonken in een editor dan via de HW audio mixer was mij al langer bekend.
Nu is het A public , en mag men ervoor betalen.

rare jongens die USA-ers


Jan Wim, waar kan ik die optie HD geluid vinden?


Audio-engine verandert•

Er is een nieuwe orgelvoorkeur " Audio engine | Real-time audio pitch-shifting kwaliteit ".

De " standaard "optie gebruikt dezelfde kwaliteit pitch-shifting (interpolatie) als eerdere versies, maar er is ook een nieuwe" Hogere definitie " optie.

Pitch-shifting van hogere kwaliteit is CPU-intensiever (en vereist iets meergeheugen), waarbij haalbare polyfonie (meestal ongeveer 50%) wordt opgeofferd voor een hogere audiodefinitie.

Het geeft een aanzienlijk betere signaal-ruisverhouding (veel minder vervorming en betere duidelijkheid), wat mogelijk is merkbaar en is altijd gunstig, maar vooral voor grotere toonhoogteverschuivingen en diepe tremulanten. Het is aanbevolen als u voldoende rekenkracht over uw computer hebt.Om het verschil te horen dat de instelling maakt, kunt u proberen een enkele pijp te spelen terwijl u de toonhoogte verhoogt en verlaagt schuifregelaar op het grote bedieningspaneel van Pitch .

Met de optie " Standaard " hoort u mogelijk enige vervormingals u de toonhoogte verhoogt / verlaagt (ook al is de toonhoogtewijziging minder dan een halve toon), waarbij de ' Higherdefinition ”-optie vermijdt. (Sommige pijpen / rijen laten het misschien duidelijker zien dan andere.)Er is ook een nieuwe " Sample rate (voor audio-engine en audio-output) " -instelling in de " General settings |Audioapparaat en kanalen "-scherm, dat opties bevat voor 48 kHz (standaard), 96 kHz en" Gebruikorgel standaard sample rate ".

De laatste geeft hetzelfde gedrag als eerdere Hauptwerk versies. De nieuweDe 96 kHz-optie is CPU-intensiever en offert haalbare polyfonie (meestal ongeveer nog eens 50%) op voorhogere audiokwaliteit. Het geeft een betere signaal-ruisverhouding (minder vervorming en betere helderheid), vooral voor grotere opwaartse toonhoogteverschuivingen en diepe tremulanten (die anders 'aliasing'-vervorming zouden kunnen introduceren).


(Het heeft ook andere kleinere sonische voordelen, zelfs als de toonhoogte niet wordt verhoogd.)

Het wordt aanbevolen, vooral als uverhoog de basistoonhoogte van elk orgel, op voorwaarde dat u over voldoende rekenkracht beschikt. Dedezelfde samplefrequentie wordt gebruikt voor audio-uitvoer en audio-opname om verdere lichte vervormingen te voorkomendat zou gebeuren door down-sampling.Om het verschil te horen dat de instelling maakt voor aliasing-vervorming,

probeert u de basistoonhoogte van een orgel naar 600 te verhogenHz en speel dan een toonladder op een zuivere hoge rang (zoals een fluitrang); u zult waarschijnlijk vreemd horendissonante 'aliasing'-tonen op sommige (schijnbaar willekeurige) hoge tonen zonder de 96 kHz-optie. Net zoalsde mate waarin de toonhoogte wordt verhoogd, hoe voordelig het is, hangt ook af van waar de sample zich bevindtproducer heeft een anti-aliasing filter toegepast in de samples. Dus zonder de 96 kHz-optie, voorbij sommige sample sets kan aliasing optreden, zelfs bij kleinere toonhoogteverhogingen.(Real-time anti-aliasingfilters per pipe worden niet gebruikt in Hauptwerk, aangezien de CPU-overheadkostenzou ongeveer evenveel zijn als het simpelweg laten draaien van de audio-engine op 96 kHz, terwijl 96 kHz ook andere geluiden geeftvoordelen.)

Als u zowel de " Audio engine | Real-time audio pitch-shifting kwaliteit: Hogere definitie " orgel kiestvoorkeur en de " Algemene instellingen | Audioapparaat en kanalen | Sample rate: 96 kHz " opties danhaalbare polyfonie is waarschijnlijk ongeveer 75% minder dan Hauptwerk versie 5 (maar de audiokwaliteit zal dat wel zijn merkbaar hoger dan elke vorige versie).De eerste keer dat u een bepaald orgel laadt in Hauptwerk v6, zal de Organ Configuration Wizard draaien naaru vragen hoe u de voorkeur geeft aan " Audio engine | Real-time audio pitch-shifting kwaliteit ".

(Voor installaties die zijn geüpgraded vanaf een pre-v6-versie, wordt de voorkeur standaard ingesteld op de 'standaardkwaliteit'optie, voor dezelfde prestaties als v5, maar voor nieuwe installaties wordt een hogere kwaliteit pitch shifting geselecteerdstandaard.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 26 nov 2020 17:45

Re: HW 6

Ik vindt het beter geworden met H6.
De stemmen en toonen klinken nog beter gescheiden van elkaar dan met H5.
Weer meer richting pijporgel toe,vindt ik.
Andere veranderingen,verbeteringen nog niet bekeken.
Belangrijkst voor mij is de klank ervaring.
Ben een tevreden over de prijs :) ( net zoveel geld als een slof sigaretten) of 100 lt.bezine voor de auto.
De groeten uit Canada!

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 26 nov 2020 18:03

Re: HW 6

Dan hebben wij dezelfde ervaring ;)

De andere verbeteringen mbt MIDI zijn heel handig voor degenen die zonder groot touchscreen werken. De nieuwe functies zorgen ervoor dat je nog minder het grote scherm voor de dag moet halen. Ik kan nu meer regelen via de 4 kleine schermpjes met Do-Midi. Ideaal!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 nov 2020 18:07

Re: HW 6

WillemW schreef:waar kan ik die optie HD geluid vinden?
Menu Organ settings | Organ preferences en dan op tabblad Audio het rolmenu Real-time audio pitch-shifting quality op Higher definition ..... zetten
Avatar gebruiker

Berichten: 72

Geregistreerd: 15 apr 2011 21:56

Woonplaats: Chilliwack BC CANADA

Bericht 27 nov 2020 18:32

Re: HW 6

Upgrade completed ,

Ik dacht dat Hauptwerk 5 al geweldig klonk.....
Vooral door 10 in de muur gebouwde luidsprekers ( cycling ) plus mixdown subwoofer
Maar nu is het geluid glas zuiver, vooral in het hoog ontzettend puur en transparant :)
Maar ik denk dat mijn I7 3770K processor er een flinke kluif aan heeft...
....Er staat nog een goede gebruikte Xeon 16 core computer in de werkplaats...we gaan hem weer voor de dag halen

Mart van de overkant
Als het nog lang duurt , wacht ik nog even..

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 27 nov 2020 19:15

room correction en sample frequentie

Werk nog met hauptwerk 4.2 tezamen met reaper.
Heb reaper bij audio sample rate 96000 gezet als ook de interface.

Heb zelf niet zoveel inzicht in zaken audio wel een goed gehoor, maar wat mij opviel was dat de sample-set is veranderd van toonhoogte en veel helderder klinkt, maar B.V. de Prestant 8’ bijna geen ondertonen meer had en heel iel klonk volgen mij niet echt gebruikelijk.

Misschien moet er nog wat verzet/ veranderd worden aan de instellingen?

Willem.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com