Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk draait HW en pedaal om

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 7

Geregistreerd: 17 maart 2016 11:24

Bericht 22 dec 2020 12:35

Hauptwerk draait HW en pedaal om

Twaalf jaar geleden heb ik Hauptwerk 1.0.6 gekregen(freeware). Ik ben er nooit aan toe gekomen om het te installeren. Gisteren is het me gelukt. Als sampleset gebruik ik o.a. het orgel van de Noorderkerk in Groningen (prachtig orgel) alleen loop ik tegen een aantal problemen op. Hauptwerk veranderd het hoofdwerk in pedaal en pedaal in hoofdwerk. Hierdoor klinkt het pedaal te hard en kan ik het hoofdwerk niet gebruiken. Als orgel gebruik ik de Content Mondri 2-37. Ook lukt het me niet om de registers met mijn orgel te bedienen. Als je de Hauptwerk functie van het orgel aanzet wordt de midi uitgeschakeld. Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank, groet, wim

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 dec 2020 15:19

Re: Hauptwerk draait HW en pedaal om

Wim,

Even op mijn backup disk gekeken, want het is een collectors item, dat programma.
Volgens mij heb je echter geen Hauptwerk 1.06 maar MyOrgan1.06. Dit is een Hauptwerk kloon, die later is voortgezet als Grandorgue.
MyOrgan1.06 stamt uit 2008. Als je naar Audio settings gaat en dat tabblad MIDI messages, kun je daar het kanaalnummer invullen van Pedaal en Manuaal (ze even omwisselen dus).

Maar ik zou dit programma gauw vergeten. Het is geen multirelease (evenals HW 1), dus je kunt maar 4 sample sets gebruiken. Andere sets zijn allemaal multi release. En de Noorderkerk is niet de beste van de 4. En dan houdt het op.

Je kunt "overstappen" op Grandorgue (zie https://sourceforge.net/projects/ourorgan/) of de free edition van HW421 (zie viewtopic.php?f=11&t=3823) met een beperking van 1,5 GB RAM voor de sample set. En dan later besluiten om een licentie te kopen zodat je ook grotere sets kan gebruiken.


De Content Mondri 2-37 en MIDI:
de MIDI kabel heeft (als dat kabel is met aan de ene zijde USB en aan de andere kant 2 DIN pluggen) gelabelde DIN pluggen. Je moet de kabel waarop MIDI IN staat in de MIDI out van je orgel stoppen. Sommige orgels, bijv. Johannus, gebruiken MIDI THRU ipv MIDI OUT, zodat aan het orgel altijd een Expander geplaatst kan worden. Misschien is dat bij de Content ook zo.
Anders moet je even in de handleiding van het orgel nakijken.

Berichten: 7

Geregistreerd: 17 maart 2016 11:24

Bericht 22 dec 2020 23:58

Re: Hauptwerk draait HW en pedaal om

Beste Evert,
Hartelijk dank voor je reactie. Het is inderdaad MyOrgan, ik wist niet dat dit een Hauptwerk kloon was. Ik ga het proberen.
Dank, groet, Wim

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com