Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk herkent bepaald gedeelte RAM niet meer

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 30 jan 2021 14:44

Hauptwerk herkent bepaald gedeelte RAM niet meer

beste mensen,

Hauptwerk 4 herkent 1,5 GB niet meer van de 6GB totaal. Ik heb al mijn backup teruggezet maar hij blijft bij het vakje FREE GB 4,5 geven ipv de 5,5 normaal. WIndows zelf herkent wel 5,9 GB
Nu heeft mijn computer even aan Internet gehangen om kloonsoftware binnen te halen. Hij haalde ook gelijk 16 updates binnen. Die heb ik inmiddels weer verwijderd maar ik vermoed dat daardoor problemen zijn ontstaan...

Hoe krijg ik HW zover dat hij wel weer alles meepakt?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 jan 2021 17:27

Re: Hauptwerk herkent bepaald gedeelte RAM niet meer

Als jij 6 GB RAM in de laptop hebt, gebruikt Windows 1-1,5 GB. Dus blijft er 4,5 GB over. En dat is wat HW aangeeft als FREE memory.
In taakbeheer zie je dat ook op het tabblad prestaties.
(Als de laptop nooit aan internet hangt, dan moet je downloaden op een andere PC en het bestand via USB stick overbrengen naar de laptop).

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 30 jan 2021 22:36

Re: Hauptwerk herkent bepaald gedeelte RAM niet meer

Bedankt Evert-Jan.
Ik heb wat instellingen aangepast en toen deed hij het weer. Ik moet er toch maar wat RAM bijkopen denk ik!

groet Jacco

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 jan 2021 00:24

Re: Hauptwerk herkent bepaald gedeelte RAM niet meer

HW geeft altijd het vrije geheugen aan wat Windows door geeft aan HW. Daar is geen spelt tussen te krijgen.

Voordat je RAM gaat kopen: onderzoek eerst of er wel meer RAM in de laptop past. Oudere laptops is dat vaak 8 GB; een enkele keer zelfs op het moederbord gesoldeerd (dus niet vervangbaar).
Moderne laptops lusten wel 16 GB of zelfs meer.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com