Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

hauptwerk upgrade

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1

Geregistreerd: 23 feb 2021 21:34

Bericht 04 maart 2021 20:17

hauptwerk upgrade

beste mensen

ik stel hier een vraag namens mijn vader die zijn hauptwerk wilt upgraden denk aan pc en van hauptwerk 4 naar 6.

mijn vader heeft dit complete hauptwerk orgel gekregen van een goede vriend van hem die helaas is overleden.
dit systeem werkt nog met een dongel en wordt niet meer gebruikt is dat makelijk te upgraden naar ilok en hauptwerk 6 ook al staat dit systeem nog en de geinstaleerde orgels op zijn dongel .


gr Joël

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 maart 2021 00:11

Re: hauptwerk upgrade

Joël

Welkom op het forum.

HW4 werkt met een dongle beveiliging. HW6 heeft 2 mogelijke beveiligingen: een dongle of online. In het eerste geval hoeft de PC niet aan internet te zitten (vergelijkbaar met HW4), in het 2e geval altijd.
In de dongle zit een HW licentie en optioneel de licentie(s) van beveiligde sample sets. In de nieuwe situatie is dat ook zo: of in de dongle of online.
Die beveiliging is verplicht; zonder werkt HW niet.

Niet alle sample sets zijn dongle beveiligd.


Op een nieuwe PC heb je altijd Windows10. De oude PC heeft misschien nog W7 of 8.1. Bij W10 moet er wel een driver zijn voor je huidige geluidskaart. In het ergste geval moet je dan ook een nieuwe geluidskaart aanschaffen.
Je hebt het over geïnstalleerde orgels. Heb je ook de installatie sets van die orgels? Anders kun je die niet op de nieuwe PC geïnstalleerd krijgen.

Om te upgraden moet je eerst studie van e.e.a maken en kennis van HW nemen.
Kijk wat er allemaal nodig eerst: PC, geluidskaart (?), HW upgrade, ... en dan weet je welk budget er nodig is.
Stel vragen als je iets wilt weten.

Een upgrade stappenplan staat hier: viewtopic.php?f=11&t=3738

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com