Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Vraag over bits instelling

Toon actieve onderwerpen


CMK

Berichten: 16

Geregistreerd: 19 okt 2022 11:33

Bericht 12 jan 2023 19:11

Vraag over bits instelling

Goedenavond orgelvrienden,

Daar ben ik weer met een vraag (uit onkunde)

Klopt het dat als je je bits instelling wil gaan verhogen ook weer je registers e.d. opnieuw moet inladen?
Dus door de eerste keer laden is (16 bits,) dan verhogen naar 20 bits en nog eens naar 24 bits, dus totaal 3x.
Heb ik dat goed of maak ik weer een denk fout?
Ook lees ik dat je bij het laden, bij b.v. een 4 kanaals stereo-surround set de Rear registers niet mee hoef te laden.
Klopt dat? voor dat ik de heleboel weer in de war stuur?
Mijn vrouw reageert daarop en zegt "kun je niet beter een cursus Engels gaan volgen ? ",maar op mijn leeftijd zal dat toch ook nog problematisch worden vrees ik.
Alweer alvast mijn dank

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 jan 2023 23:21

Re: Vraag over bits instelling

Als je de bits instelling wilt wijzigen moet het orgel door de lange laadroutine. Dus via menu Organ | Load organ, adjusting rank audio memory options en daar links de registers selecteren en dan rechts instellen 16, 20 of 24 bits.

Als je een surround set hebt en ook een surround opstelling (dus minimaal 4 speakers) hebt, dan moet je de rearregisters natuurlijk wel laden via de lange laadroutine.

Als je registers naar andere speakers wilt routeren, hoeft dat vanaf HW 5 niet meer via de lange laadroutine. De registers (front en bijv. ook rear als je surround hebt) moeten natuurlijk wel in de cache file zitten, dus ook geladen zijn via menu Organ | Load organ, adjusting rank audio memory options.
Het routeren van registers naar bepaalde speakers gaat nl. via het scherm 'Rank routing to Audio mixer Bus groups' op (menu Organ settings | Rank routing to audio mixer bus groups ....)

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com