Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk nieuwe versie

Toon actieve onderwerpen


hpw

Berichten: 124

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 18 feb 2023 22:27

Hauptwerk nieuwe versie

Steeds kwam er een nieuwe versie uit aan het begin van een nieuw jaar. Nu zijn we al in de 2e helft van februari. Iemand enig idee wat de plannen zijn voor de volgende versie?
(Van mij hoeft er niet per se een nieuwe versie te komen, maar ben wel nieuwsgierig)
Het afsluiten van Hauptwerk zou wel sneller mogen, het geheugen vrijmaken duurt vrij lang vind ik.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 22 feb 2023 08:50

Re: Hauptwerk nieuwe versie

hpw schreef:Steeds kwam er een nieuwe versie uit aan het begin van een nieuw jaar. Nu zijn we al in de 2e helft van februari. Iemand enig idee wat de plannen zijn voor de volgende versie?
(Van mij hoeft er niet per se een nieuwe versie te komen, maar ben wel nieuwsgierig)
Het afsluiten van Hauptwerk zou wel sneller mogen, het geheugen vrijmaken duurt vrij lang vind ik.


Ehm, graag pas een update als er een nieuw / beter windmodel wordt geïmplementeerd. Dit is toch wel het grootste gemis in Hauptwerk.
Kwaliteit van de samples zijn overwegend top, maar op het gebied van levendigheid kan Hauptwerk (7) echt niet op tegen "nieuwkomer" Sweelinq........

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 feb 2023 19:56

Re: Hauptwerk nieuwe versie

Het windmodel is m.i. best goed geïmplementeerd in HW.
Probleem ligt bij sample set makers hoe dit goed te gebruiken in hun sets.
Het is een niet eenvoudig te doorgronden model door de hoeveelheid parameters, waarbij je een goede balans en afstemming moet vinden tussen verstemming van pijpen (pitch) en de fluctuerende wind.

Bij Sweelinq is de maker van het programma ook de enige sample set leverancier. Dan moet je alle details van je eigen windmodel wel kennen lijkt mij.

En het hangt ook af van hoe je het orgel bespeelt. Kijk bijv. de verschillende Youtube live concerten in de Bovenkerk, Kampen. De ene organist speelt bij het echte orgel meer met de wind dan de andere.

Er zijn m.i. 2 die een goed HW windmodel kunnen implementeren: MDA met de Kampen set en Sygsoft in de verschillende sets. Beluister bijv. de demo's van de recente Vianen set.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com