Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Twee HW installaties naast elkaar met iLOK

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 29 maart 2023 13:54

Twee HW installaties naast elkaar met iLOK

M’n nieuwe orgel begint nu steeds meer vorm te krijgen, de nieuwe PC is ook bijna klaar.
Graag wil ik tijdelijk het oude orgel en het nieuwe orgel in de afbouwfase beiden kunnen bespelen.

De oude PC is een 64 Gb RAM met CPU E1620 met Win7, iLOK en niet aan internet met HW-5.
De nieuwe PC wordt een 64 Gb, i9-12700 met Win11, ook iLOK en zo weinig mogelijk aan internet.
Uiteindelijk moet daar HW-7 op, die update heb ik al.

Een paar dingen vraag ik me af:
- Oude PC updaten naar HW-7 lijkt me niet verstandig met een E1620 CPU.
- Als ik het goed heb, kunnen HW 5 en 7 niet naast elkaar op de iLOK ?
- Kan HW-5 op de iLOK samen met HW-7 via tijdelijke internet verificatie of moet de HW iLOK code eerst terug gezet worden op het iLOK account zodat HW-5 dan niet meer op de oude PC kan spelen.
- Of gewoon eerst HW-5 ook op de nieuwe PC zetten, iLOK steeds meenemen en later de nieuwe PC naar HW-7 updaten ?

Wat is handig ?
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 maart 2023 20:29

Re: Twee HW installaties naast elkaar met iLOK

Gerrit

De antwoorden op je vragen:
HW7 kan draaien met audioinstelling alsof het HW5 is. Dus qua belasting van je E1620 processor maakt het niet uit.
HW7 draait ook onder Windows 7.

Als je die update al hebt (de 30 cijferige code), dan kun je updaten. Je kunt dan geen HW5 meer draaien. Met een update lever je nl. de oude HW5 licentie automatisch in. Deze is dan niet meer actief (staat nog wel in de cloud maar is grijs).
Met de HW7 licentie is het wel mogelijk HW6 te draaien, maar daar heb je niets aan.

Je zult moet kiezen: HW5 op de nieuwe PC zetten of iLok/HW updaten naar HW7 en HW7 op de oude en nieuwe PC zetten. In beide gevallen de dongle meenemen naar de in gebruik zijnde PC (en misschien geluidskaart).

Als je veel gebruikt maakt van Master knoppen in HW (setzer, master generals, knoppen op de HW recorder, enz.) dan is HW7 in het voordeel. Je kunt nl. per HW config omgeving deze knoppen eenmalig koppelen voor ALLE orgels in die omgeving. Dat betekent maar 1x uitvoeren. Alle registerknoppen en klavieren zijn natuurlijk alleen per orgel te koppelen.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 30 maart 2023 21:33

Re: Twee HW installaties naast elkaar met iLOK

Dank Evert-Jan !

Duidelijk, of beiden HW5 of HW7.
Dan ga ik toch voor HW5 voorlopig, dan hoef ik voor nu geen aandacht te besteden aan m'n oude orgel.

In de kringloop een paar boxen halen.
De iLok en Denon PMA50 af en toe meenemen dan kan tijdelijk prima vooruit op het nieuwe orgel als ik die aan het afbouwen ben.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com