Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi probleem

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 09 maart 2024 17:02

Midi probleem

Ik ben overgestapt op HW VIII en de meeste van mijn samples zijn nu geinstaleerd.
Alles was bespeelbaar ik moest alleen de de zwelkast en het generaal crescendo van het Theaterorgel nog installeren. Zonder zwel en crescendo is een Theaterorgel niet te bespelen.
Ik volgde dus dezelfde procedure als met de klavieren maar toen ging er iets fout en verdwaalde hopeloos.
Nu ben ik zover, dat de klavieren wel geluid geven maar alleen als ik met de muis een toets indruk. De registers functioneren goed. Op HW 4.2 heb ik dat ook wel eens gehad, maar kon dat toch oplossen. Nu lukt dat niet.
De vraag is : wat moet ik doen om alles via de klavieren weer bespeel te krijgen?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 maart 2024 17:27

Re: Midi probleem

Gerrit

Waarschijnlijk heb je iets fout gedaan, want door MIDI learn op een zwelpedaal kun je geen MIDI instellingen van de klavieren kwijt raken.
Als dit alleen bij het ene theaterorgel is, dan gewoon MIDI learn op de klavieren opnieuw doen.
Dus klik met de rechtermuisknop op het onderste manuaal en kies daar: Auto-detect MIDI/trigger settings for keyboard: I Manuaal.
Druk eerst de laagste toets (C) van het overeenkomstige klavier van het eigen orgel in, daarna de hoogste toets.
Done wordt dan zwart. Klik daarop.
Vervolgens andere manualen en pedaal dooen.
Nu speelt het orgel weer (als je het goed uitgevoerd hebt).

Daarna recht rechtermuisknop op het zwelpedaal tbv de zwelkast en kies Auto-detect MIDI/trigger settings Swell
Zwelpedaal van je eigen orgel helemaal diep intrappen en daarna op de minimale stand. Klik op Done.
Vervolgens hetzelfde voor het crescendo doen, maar dan met het andere zwelpedaal van je eigen orgel.
Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 11 maart 2024 13:26

Re: Midi probleem

Bedankt Evert-Jan voor de hulp, de Midi was in de war ik had verkeerde instellingen gemaakt in de hoop om met een geluksgreep alles weer op orde te krijgen. Niet dus. Maar we zijn er uit alles geeft weer geluid. Ik heb nog een probleempje, het Theaterorgel had ik door de installateur wat galm meegegeven anders is het gortdroog. Dat ben ik voor mij onverklaarbaar ook kwijt. Hoe stel ik dat weer in , maar alleen voor het theater orgel de rest is surround of wet.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 maart 2024 19:40

Re: Midi probleem

Gerrit

Omdat ik niet weet hoe de installateur dat gedaan had, kan ik je niet verder helpen.
HW4.2 had nl. zelf geen mogelijkheid tot toevoegen van galm. Hoe is dat destijds gedaan?
HW 8 heeft wel de mogelijkheid voor toevoegen van galm, maar je wilt dat voor 1 orgel doen. Alle werkzaamheden hier beschrijven wordt te veel, ook al omdat alle andere orgels geen extra galm nodig hebben. En als alles hierdoor 'in de soep' loopt, dan ben je verder van huis. Een MIDI probleem als je had staat los van het toevoegen van galm.
Ik zou de installateur vragen of vraag het een plaatsgenoot.
Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 12 maart 2024 11:14

Re: Midi probleem

De verkoper/installateur komt regelmatig op Urk. Ik zal dat regelen. Hij heeft dat allemaal wel uitgelegd, maar de opslag mogelijkheden van mijn brein zijn van zeer oude datum (1937)en kunnen niet vervangen worden. Maar het bespelen van de orgels gaat nog prima. Ik ben dus gewoon een gebruiker van HW.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 66 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com