ESI U86XT audio interface - tikken in audio
Hallo Hauptwerkers,
Door een upgrade van m'n motherboard moest ik helaas afscheid nemen van m'n M-Audio Delta 1010LT (PCI 32bit). Gisteren heb ik een nieuwe audio-interface in gebruik genomen. Dit betreft een ESI U86XT.
Helaas loop ik tegen problemen aan: cpu-spikes in Hauptwerk (4.2) en daardoor af en toe in getik/gekraak in de audio. De cpu- meter in Hauptwerk slaat onregelmatig uit, zelfs wanneer er geen toetsen worden ingedrukt.
Inmiddels van alles geprobeerd:
* Schone windows 10 + hauptwerk installatie
* (her)Installatie van drivers (chipset, audio, USB, etc)
* Audio interface op verschillende USB 2.0 en 3.0 poorten aansluiten
* Uitzetten van Intel Boost, Speedstep, etc in de Bios (CPU draait dan op een vaste snelheid).
* Power management settings aanpassen (high performance)
* Windows processen checken via Task-Manager (geen bijzonderheden). PC is niet verbonden met internet.
* Audio ASIO buffer settings uitproberen (96 tot 1024 samples)
* Hauptwerk VST en Rearoute testen
Het resultaat blijft hetzelfde. Iemand nog een andere suggestie?
Heeft iemand ervaring met deze audio-interface of met een ander ESI product in combinatie met Hauptwerk?
Met vriendelijke groet,
Willem
Door een upgrade van m'n motherboard moest ik helaas afscheid nemen van m'n M-Audio Delta 1010LT (PCI 32bit). Gisteren heb ik een nieuwe audio-interface in gebruik genomen. Dit betreft een ESI U86XT.
Helaas loop ik tegen problemen aan: cpu-spikes in Hauptwerk (4.2) en daardoor af en toe in getik/gekraak in de audio. De cpu- meter in Hauptwerk slaat onregelmatig uit, zelfs wanneer er geen toetsen worden ingedrukt.
Inmiddels van alles geprobeerd:
* Schone windows 10 + hauptwerk installatie
* (her)Installatie van drivers (chipset, audio, USB, etc)
* Audio interface op verschillende USB 2.0 en 3.0 poorten aansluiten
* Uitzetten van Intel Boost, Speedstep, etc in de Bios (CPU draait dan op een vaste snelheid).
* Power management settings aanpassen (high performance)
* Windows processen checken via Task-Manager (geen bijzonderheden). PC is niet verbonden met internet.
* Audio ASIO buffer settings uitproberen (96 tot 1024 samples)
* Hauptwerk VST en Rearoute testen
Het resultaat blijft hetzelfde. Iemand nog een andere suggestie?
Heeft iemand ervaring met deze audio-interface of met een ander ESI product in combinatie met Hauptwerk?
Met vriendelijke groet,
Willem