Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nummering poorten videokaart wijzigen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 01 maart 2021 21:45

Nummering poorten videokaart wijzigen

Goedenavond,

Ik gebruik 4 kleine touchscreens. Daarnaast heb ik een groot beeldscherm wat ik gebruik voor instellingen e.d.
Hiervoor heb ik 2 identieke videokaarten NVIDEA GT710. Het grote scherm is aangesloten op een VGA poort en is ingesteld als hoofdscherm.

Blijkbaar heeft de VGA poort nr. 3 en één van de kleine schermen de nrs. 1, 2, 4 en 5.
Als de computer opstart, wordt eerst scherm 1 geactiveerd. Als ik in de BIOS wil, komt dat dus op scherm 1.

Graag zou ik dat op scherm 3 (het grote scherm) willen hebben. Is het mogelijk de nummering van de poorten te wijzigen?

Op internet heb ik het antwoord niet kunnen vinden.

Groeten,
Arjan

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 01 maart 2021 22:10

Re: Nummering poorten videokaart wijzigen

Wellicht toch wat gevonden:
https://support.displaylink.com/knowledgebase/articles/736116-windows-display-properties-identify-numbers-are

Is dit veilig uit te voeren, of loop ik risico de boel in de war te gooien?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 maart 2021 22:17

Re: Nummering poorten videokaart wijzigen

In het BIOS kun je dat niet aanpassen. In Windows kun je video instellen mbv de Windows toets en P.
Als je nu op Scherm 1 in Windows ook het grote scherm zet, kun je wat nu op 3 staat op zo'n klein schermpje zetten. Even shuffelen of misschien kavels verwisselen.

(terwijl ik aan het typen was kwam je met die webpagina; ik kan dat niet beoordelen)

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 05 maart 2021 09:39

Re: Nummering poorten videokaart wijzigen

Met instellingen wijzigen is het me niet gelukt om scherm 3 om te nummeren in 1 en dat via de link durfde ik niet helemaal aan. In de BIOS werkt de functie van Windows teken + P nog niet blijkbaar.

Gelukkig hoef je niet zo vaak in de BIOS te zijn. Toch maar het orgel van zijn kant gehaald en de andere stekkers eruit gehaald, zodat alleen het grote scherm over bleef.
Na afloop alles weer aangesloten, 'Tablet settings' uitgevoerd en het werkt weer.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com