Bericht 05 apr 2021 19:02

Cores en cpu

Nu na een paar dagen aan het stoeien in de bios met allerlei instellingen, heb ik toch wel wat heel vreemds.

zoals jullie kunnen zien, werken alle cores in windows prive alle 8 en op een variërende snelheid. Eist staat in de bios aangevinkt, anders werkt turbo boots niet meer, en toch blijft de processor netjes schommeln met zijn energie beheer tussen de 3500 tot 4000 en 5200 / 5300 met een coretemp van tussen de 27 graden tot 40.

Het plaatje erboven is van mijn windows met HW, hier zie je dat er maar 4 cores benut worden. en ze draaien alle 4 op vol vermogen 5300 Mhz met een Core temperatuur van 47 tot 50 graden. eist staat dus aan en turbo boot ook, want deze staan in de Bios zo ingesteld, zet ik deze uit, dus ook de Hypertrading en turbo en Intel Speed step, dat doet geen veranderingen teweeg in mijn HW omgeving, echt ik heb het al geprobeerd.

Maar nu beweegt mijn HW processor dus niet meer, blijft nu op nul en tijdens het spelen zo drie streepjes. met HD en 96 KHz. de buffer in HW staat nu op 256 en in de geluidskaart op 512.

nu hier gebeuren hele vreemde dingen. maar het belangrijkste mijn HW processor springt niet meer op en neer wat ik ook doe.
dat is voor mij enn heel goed teken, alleen dat hij dan op 4 cores draait terwijl er 4 in de parkeerstand staan , dat is dan toch wel heel vreemd.

dus windows prive 8 cores, en windows Hw 4 cores, let wel het zijn twee aparte M2 schijven.
dus het draait afzonderelijk, alle updates en chipsets zijn bijgewerkt, Ra Ra.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best