Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HW4: Na tijdje spelen verdwijnen de registers 1 voor 1

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 03 apr 2015 11:20

Bericht 06 jul 2021 19:10

HW4: Na tijdje spelen verdwijnen de registers 1 voor 1

Hallo, windows 10 met 32gb geheugen en HW4, sampleset Kampen.
Na een tijd spelen verdwijnen ineens 1 voor 1 de registers, in een tijdbestek van 5 seconden.
Soms kan ik lang spelen, soms korter, maar op den duur zijn alle geluiden ineens verdwenen.
Pas als ik hw afsluit en weer start werkt het.
Als ik hw niet afsluit, maar een (ander) orgel laad, dan blijft het geluid weg.
Ik begrijp dit wonderlijke gedrag niet, misschien gaat het alleen fout bij een alternatieve hw start en gaat het goed met de normale, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Als het probleem gebeurd, dan is het geheugen nog niet helemaal gebruikt. Ook wordt er niet ineens geheugen vrij gegeven, dus het lijkt me geen opschoonactie van Windows.
Kan iemand een licht hierop schijnen?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jul 2021 20:35

Re: HW4: Na tijdje spelen verdwijnen de registers 1 voor 1

Heb je de Windows10 driver van die geluidskaart geïnstalleerd (als Windows10 op die nieuwe PC staat)?
Welke geluidskaart (merk/type)

In HW zit ook een functie: reset Audio/MIDI (menu Engine | Reset audio/ MIDI). Doet HW het dan wel weer?

Berichten: 8

Geregistreerd: 03 apr 2015 11:20

Bericht 06 jul 2021 21:01

Re: HW4: Na tijdje spelen verdwijnen de registers 1 voor 1

Evert-Jan schreef:Heb je de Windows10 driver van die geluidskaart geïnstalleerd (als Windows10 op die nieuwe PC staat)?
Welke geluidskaart (merk/type)

In HW zit ook een functie: reset Audio/MIDI (menu Engine | Reset audio/ MIDI). Doet HW het dan wel weer?

De kaart werkt nog prima, ook apart dat dan bijvoorbeeld de trompet 8 verdwijnt, een halve seconde daarna bijv. een fluit 8,etc. Dat kan niet door de geluidskaart komen.
Reset audio werkt niet. Dat gebeurt volgens mij automatisch als een ander orgel wordt geladen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jul 2021 21:51

Re: HW4: Na tijdje spelen verdwijnen de registers 1 voor 1

Arco schreef:De kaart werkt nog prima, ook apart dat dan bijvoorbeeld de trompet 8 verdwijnt, een halve seconde daarna bijv. een fluit 8,etc. Dat kan niet door de geluidskaart komen.

Als een reset audio/MIDI niet werkt, is HW het contact kwijt met de driver van de geludiskaart. De verbinding met de driver kan niet meer worden opgebouwd.

MIDI wordt ook door die driver/kaart afgehandeld. Het kan zijn dat er MIDI signalen binnen komen die een register uitzetten. Treedt het ook op als je een tijd niet speelt en de registers wel actief zijn? Gaan ze dan ook achterelkaar uit?

Berichten: 8

Geregistreerd: 03 apr 2015 11:20

Bericht 06 jul 2021 22:03

Re: HW4: Na tijdje spelen verdwijnen de registers 1 voor 1

Evert-Jan schreef:
Arco schreef:De kaart werkt nog prima, ook apart dat dan bijvoorbeeld de trompet 8 verdwijnt, een halve seconde daarna bijv. een fluit 8,etc. Dat kan niet door de geluidskaart komen.

Als een reset audio/MIDI niet werkt, is HW het contact kwijt met de driver van de geludiskaart. De verbinding met de driver kan niet meer worden opgebouwd.

MIDI wordt ook door die driver/kaart afgehandeld. Het kan zijn dat er MIDI signalen binnen komen die een register uitzetten. Treedt het ook op als je een tijd niet speelt en de registers wel actief zijn? Gaan ze dan ook achterelkaar uit?

Midi loopt via een andere route, niet over die audio.
De audio is trouwens de Zoom U-44,via USB aangesloten.
Ik had hw een lange tijd aan, vervolgens 10 ten spelen en geluid verdween.
Een andere keer heb ik een uur gespeeld en verdween het pas.
Als het nogmaals gebeurt, zal ik een audio opname maken, als dat werkt dan is het de audio kaart, anders toch iets met het geheugen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jul 2021 22:59

Re: HW4: Na tijdje spelen verdwijnen de registers 1 voor 1

Ook al eens in de Activity logfile gekeken nadat het fout gegaan is?

Als je op het scherm ziet dat de registers 1 voor 1 uitgaan/dicht gaan, dan ligt het niet aan de geluidskaart maar aan MIDI of aan de USB van je touchscreen (als je een touchscreen gebruikt). Registers die dicht staan kunnen immers geen geluid geven.

Berichten: 8

Geregistreerd: 03 apr 2015 11:20

Bericht 06 jul 2021 23:33

Re: HW4: Na tijdje spelen verdwijnen de registers 1 voor 1

Geen idee wat een activity logfile is, maar daar ga ik morgen wel naar kijken. Dank voor de tip

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jul 2021 23:41

Re: HW4: Na tijdje spelen verdwijnen de registers 1 voor 1

Menu Help --> Activity logfile
HW schrijft hier van allerlei dingen in. Laat je verrassen .............

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com