Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

opnieuw Hauptwerk installeren

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 06 okt 2021 21:46

opnieuw Hauptwerk installeren

Vandaag is mijn harde schijf vervangen door een ssd schijf.Lekker snel.
Ik moest wel de software van Hauptwerk 5.01 installeren. Dat ging wel goed.
Toen ik Hauptwerk wilde opstarten kwam er steeds een bepaald bericht op het scherm. Zie de foto.
Ik dacht eerst dat het met iLok te maken had, gecontroleerd maar kon niets ontdekken.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Mijn computer is een iMac.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 okt 2021 22:04

Re: opnieuw Hauptwerk installeren

De folder \Hauptwerk\HauptwerkSampleSetsAndComponents is op een andere plaats gekomen dan in de oude situatie met de harddisk.
Je moet met de Finder even zoeken waar deze nu op de SSD staat en dat ingeven bij installatie. Dus run het installatieprogramma opnieuw en geef dan die locatie van de map in bij de SamplesetsAndComponents stap.

Staat deze bij iMac niet toevallig in de home directory?

Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 07 okt 2021 17:17

Re: opnieuw Hauptwerk installeren

Ik heb in de Homedirectory de Folder die gevraagd werd gevonden.
Toen de installatie van Hauptwerk opnieuw gedaan, maar kwam niet de vraag tegen om SampleSetsAndComponents in te laden. Dus kwam dat bericht van de foto weer terug.
Toen heb ik de map van SamplesetsAndCompnents gekopieerd naar de map van Hauptwerkinstall.
Ook daar kwam het bericht weer terug. Heb ik nog meer mogelijkheden?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 okt 2021 17:35

Re: opnieuw Hauptwerk installeren

Je moet de map/folder "HauptwerkSampleSetsAndComponents" kopiëren naar \Hauptwerk.
De map moet dus heten "HauptwerkSampleSetsAndComponents" en niet "SampleSetsAndComponents"

Het eindresultaat ziet er dan als volgt uit: \Hauptwerk\HauptwerkSampleSetsAndComponents
En dat staat zo ook in de foto; HW verwacht deze daar

Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 08 okt 2021 16:45

Re: opnieuw Hauptwerk installeren

Ik heb een foto er bij gedaan hoe mijn scherm er uit ziet. Volgens mij zit HauptwerkSamleSetsAndComponents
niet in de goede map.Ik wil deze ook graag in Hauptwerk daar boven kopieeren, maar telkens kopieert hij zich op de plaats waar deze nu staat en geeft dan aan dat het een copy is.
Alle manieren om te kopieeren in de iMac lukt nog niet.
Als ik de map laat staan zoals op deze foto en dan Hauptwerk ga installeren krijg ik toch weer het bericht uit de 1e foto.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 08 okt 2021 18:30

Re: opnieuw Hauptwerk installeren

Op bijgevoegde foto is mijn iMac-scherm te zien. Volgens mij zit HauptwerkSampleSetsAndComponents nog niet in de Hauptwerkmap.
Veel pogingen gedaan om te kopieeren naar de Hauptwerkmap.Telkens kopieerd deze zich op de plaats zoals op de foto.
Op alle manieren geprobeerd zoals dat op een iMac gebeurd.
Ook geprobeerd Hauptwerk te installeren in deze stand, krijg toch weer foutcode 0657.
Wie o wie heeft nog een tip?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 okt 2021 19:01

Re: opnieuw Hauptwerk installeren

Je hebt \Hauptwerk bij terugzetten (denk ik) "\Hauptwerk map" genoemd al zie ik dat je vandaag om 14:44 daar iik aan "gerommeld" hebt. "\Hauptwerk map" zonder de quotjes; die zijn om het hier op het forum te zetten en met een spatie tussen HW en map.
Het driehoekje voor \Hauptwerk map staat met de punt naar beneden te teken dat die map open is. Wat je op het scherm ziet staat dus al in de map. Bijv. GrandOrgue staat met de punt naar rechts; die map is dus dicht. Je kunt de inhoud niet zien.

Maar in de oude situatie met de harddisk heette "\Hauptwerk map" niet zo maar heette \Hauptwerk
Dat laat de foto in je bericht van 6 okt 2021 21:46 zien. Zo moet deze dus ook gaan heten op de SSD.

En ik zie boven in het Finder scherm "Documenten" staan. Dan lijkt het er op dat het geheel in de map documenten staat. Klopt dat? Zo ja, dan is dit de 2e fout.

Zoals het in de HW configuratiefile staat (je eerste bericht) moet de map "\Hauptwerk map" in de root van de disk/SSD staan. Dus in \
Je moet "\Hauptwerk map" VERPLAATSEN naar de root van de disk, dus naar \
Verplaatsen en niet kopiëren, want dan staat het 2x op de SSD. Omdat jij nog een oude MacOSX hebt, kan en mag dat. Bij nieuwe OSX-en mag dat niet meer; het wordt geblokkeerd. Je moet het dan in je Home directory zetten.
Verder moet je "\Hauptwerk map" hernoemen naar Hauptwerk (met een hoofdletter H, want OSC is hoofd/kleine letter gevoelig).
Daarna HW opnieuw starten.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 09 okt 2021 18:38

Re: opnieuw Hauptwerk installeren

Het is gelukt!! Wat fijn met zo'n SSD schijf. Hartelijk dank voor hulp!

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com