Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geen beeld

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 05 jan 2022 14:31

Geen beeld

Nou zeg, het gaat lekker zo, ik heb nu weer geen beeld meer op mn elo touchscreen. Enige teken van leven is bij uitzetten, geen signal detected. Alle kabel al geprobeerd. Wat kan er mis zijn ? of is ie gewoon kapot? kan ik dat controleren?
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 06 jan 2022 12:37

Re: Geluidskaart

Dank Jochum,

Nou lijkt t nog gekker, de monitor werkt wel via een andere computer. Maar de HW computer lijkt geen signaal door te geven. Die PC gaat wel aan en uit en de lampjes branden ook, maar ik kan niet controleren wat wel en niet werkt zonder beeldscherm. Wat kan ik nu nog doen??
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 06 jan 2022 13:47

Re: Geluidskaart

Dank Jochum,

Nou lijkt t nog gekker, de monitor werkt wel via een andere computer. Maar de HW computer lijkt geen signaal door te geven. Die PC gaat wel aan en uit en de lampjes branden ook, maar ik kan niet controleren wat wel en niet werkt zonder beeldscherm. Wat kan ik nu nog doen??


Er zullen vast leden zijn, die een beter antwoord hebben
Wat van doorvoer kabel is het? HDMI of misschien display port?
Kabel er opnieuw indoen, kan wellicht een oplossing zijn. Of andere kabel proberen.

Jochum

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jan 2022 13:53

Re: Geen beeld

Albert

je moet even een andere beeldscherm aan de HW PC doen om te kijken of je wel beeld hebt. Want dat lees ik niet in je antwoord of je dat ook getest hebt.

(en ik heb het onderwerp afgesplitst; het heeft niets met een geluidskaart te maken)

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 06 jan 2022 14:02

Re: Geen beeld

Evert-Jan schreef:Albert

je moet even een andere beeldscherm aan de HW PC doen om te kijken of je wel beeld hebt. Want dat lees ik niet in je antwoord of je dat ook getest hebt.

(en ik heb het onderwerp afgesplitst; het heeft niets met een geluidskaart te maken)


Dat vergat ik te melden, maar dat heb ik gedaan , een normaal scherm van mn dagelijkse computer. Di geeft aan, in slaapstand te gaan, dus ook geen signaal ??
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jan 2022 15:22

Re: Geen beeld

Als je dan met de andere monitor ook een andere VGA kabel gebruikt hebt, dan is het de videokaart.
Zo niet, dan nog een keer testen met een andere kabel.

Hoor je ook 1 lange en 2 korte piepje of 8 korte piepjes als je de PC aanzet?

Je kunt het volgende proberen:
- PC uitzetten en netsnoer verwijderen uit de PC
- de videokaart uit de PC halen
- met een zacht gommetje de goudkonnekter poetsen/schoonmaken zodat deze weer glimt (beide zijden van de kaart)
- kaart weer terugplaatsen
- PC aanzetten en testen

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 07 jan 2022 12:35

Re: Geen beeld

Helaas, alle advies opgevolgd, maar zonder resultaat. geen beeld dus. Ik vrees dat er meer loos is en ik naar naar een deskundige moet. Zo vreemd, je verlaat je kamer en je hebt beeld, je komt een paar uur later terug en er is niets meer te zien. Kan een kaart zomaar stuk gaan? of is er iets anders met de computer?

Nee Evert-Jan, ik hoor geen piepjes. De normale lampjes branden wel, zowel voor als op de dongel.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 8

Geregistreerd: 06 feb 2018 23:36

Bericht 07 jan 2022 13:59

Re: Geen beeld

- PC even helemaal spanningsloos maken, en de werkgeheugenblokjes 1 voor 1 goed aandrukken
- Mocht dit niet helpen, even de blokjes eruit halen en opnieuw erin plaatsen
- Videokaart eruit halen en indien mogelijk direct aansluiten op het moederbord, om de videokaart helemaal uit te sluiten

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 07 jan 2022 14:57

Re: Geen beeld

Dank Wout

Hoe kan ik de kaart dan op het moederbord aansluiten?
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 8

Geregistreerd: 06 feb 2018 23:36

Bericht 07 jan 2022 17:12

Re: Geen beeld

Indien het moederbord zelf beschikt over beeldsignaal aansluitingen (bv. VGA) dan kunt u deze gebruiken in plaats van de aansluitingen op de videokaart, dit in combinatie met het tijdelijk verwijderen van de videokaart om 100% uitsluiting te geven of de videokaart defect is of niet. Indien het beeldscherm nog steeds geen beeld geeft, dan is het waarschijnlijk het werkgeheugen of erger, indien hij dan wél beeld geeft is het hoogstwaarschijnlijk de videokaart.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 08 jan 2022 12:18

Re: Geen beeld

Nou ja, het moet niet gekker worden....
Heb ik vanmorgen de geheugenbankjes aangedrukt en ja, hij doet het! (start goed op en geeft beeld) Vervolgens verplaatst naar zn normale plek bij het orgel. aangesloten, Niets..., de computer doet het niet, wel draait de fan bv en een lampje ergens van binnen. De blauwe lampjes van het opstartknopje branden dus niet. Alles weer aangedrukt , maar niets.

?????
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 jan 2022 14:57

Re: Geen beeld

Waarschijnlijk maakt een van de connectors op het moederbord geen goed contact. De PC "hard" neergezet bij je orgel, en er is dan even geen contact. Kijk eens goed naar e.e.a.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 09 jan 2022 13:36

Re: Geen beeld

Inderdaad ! een los contact gevonden, het werkt allemaal weer. Weer veel van het innerlijk van een pc geleerd! met dank aan de helpers, mn Evert-Jan, met je niet aflatende geduld.

Nu even spelen met umone in afwachting van mn nieuwe audio device
Met vriendelijke groet,
Albert

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com